Gå til innhold

Stryker man på å svare for mye på eksamen?

Anbefalte innlegg

Gjest this is a signature
Skrevet

Hvis det står på to av fem oppgaver at man skal svare på tre av fire deloppgaver, og man svarer på alle på begge oppgavene, stryker man da?

Skrevet

Antar at man vil vurdere hvorvidt oppgavene er godt nok besvart når man ser bort fra det antallet som er overflødig.

Hvis du har klart å svare tilstrekkelig på deloppgavene, så stryker du ikke på at du har besvart for mange. Men hvis du har svart lite på hver av deloppgavene, så får du ikke noe ekstrapoeng som følge av at du har svart på for mange.

Litt rotete forklart, men forhåpenligvis forståelig.

candyqueen_83
Skrevet

Da har man jo egentlig ikke fulgt instruksjonene. Man får hvertfall ingen ekstrapoeng på det.

Skrevet

Jeg vet om de som har gjort det, ja.

Man blir uansett trukket en del siden det tyder på at man ikke har lest oppgaven skikkelig.

Skrevet

Det er stort sett IKKE positivt å ikke klare å følge de få enkle beskjedene man får på en eksamensoppgave.

Skrevet

Det er stort sett IKKE positivt å ikke klare å følge de få enkle beskjedene man får på en eksamensoppgave.

Jeg trodde hvis man var usikker på oppgavene, at det lønte seg å svare på flere.

Skrevet

Jeg trodde hvis man var usikker på oppgavene, at det lønte seg å svare på flere.

nei det lønner seg aldri.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Det er jo valgmuligheter fordi du skal kunne velge vekk de oppgavene du er mest usikker på.

Skrevet

Det er jo valgmuligheter fordi du skal kunne velge vekk de oppgavene du er mest usikker på.

Ja, har skjønt det nå..Har tenkt helt feil, egentlig..

Men nuh vet jeg så meget bedre :)!

Skrevet

Jeg har faktisk klart det kunststykket selv på en heldagseksamen på høgskolenivå. Det stod i teksten at vi skulle besvare 2 av 5 oppgaver, men jeg tok like godt alle 5. Jeg ble trukket en del, og jeg mener å huske at læreren fortalte de også kom til å bedømme de 2 dårligste besvarelsene.

Vi hadde gjenntatte dager i forkant fått beskjed om å kun svare på 2 oppgaver, og læreren lurte på hva som foregikk i hodet mitt som ikke klarte å gjennomføre dette.., men jeg strøk ikke:-)

Læreren var veldig oppgitt over meg, men fortalte at hun også var ganske imponert over den lange og innholdsrike besvarelsen min.., til ingen nytte. Sånt kan skje når man har ekstrem eksamensangst.., godt skoletiden er over;-)

Skrevet

Jeg har faktisk klart det kunststykket selv på en heldagseksamen på høgskolenivå. Det stod i teksten at vi skulle besvare 2 av 5 oppgaver, men jeg tok like godt alle 5. Jeg ble trukket en del, og jeg mener å huske at læreren fortalte de også kom til å bedømme de 2 dårligste besvarelsene.

Vi hadde gjenntatte dager i forkant fått beskjed om å kun svare på 2 oppgaver, og læreren lurte på hva som foregikk i hodet mitt som ikke klarte å gjennomføre dette.., men jeg strøk ikke:-)

Læreren var veldig oppgitt over meg, men fortalte at hun også var ganske imponert over den lange og innholdsrike besvarelsen min.., til ingen nytte. Sånt kan skje når man har ekstrem eksamensangst.., godt skoletiden er over;-)

Det var 2 av 4 oppgaver hvor man skulle svare på 3 av fire deloppgaver (3 av a), B), c9 og d) ).

Irriterer meg om det var derfor jeg gikk ned i karakter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...