Gå til innhold

Anbefalte innlegg

jeg fikk mens for 2. gang i går, og siden da har det plaget meg(jeg er 13,blir 14), jeg blør så mye!forrige gang blødde jeg lite.

jeg er nødt til å skifte bind minst en gang i timen, og et vanlig nattbind om natten holder ikke!!! når jeg våkner neste morgen har jeg blødd igjennom slik at det er blod på pysj-buksa, og i dag merket jeg at jeg hadde blødd gjennom på den vanlige buksa!

jeg er så frustrert, og lei meg, og hater situasjonen!!!

jeg føler meg så unormal!!!!

vær så snill å hjelp meg å fortell meg hva jeg skal gjøre!

p.s om du ikke svarer, blir jeg utroolig lei meg og sint.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/26192-store-bl%C3%B8dninger-under-mens/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dumt å komme med trussler (hvis du ikke svarer..).

Jeg blødde mye de første årene, jeg begynte med p-piller når jeg var nesten 17, da ble blødningene mye mindre, og jeg hadde ikke så vondt de første mensdagene.

hehe..vel, nå har ikke jeg akkurat noe spesiellt grunnlag for å gå på p-pillen da men...

Store blødninger kan i seg selv være grunn god nok til å starte på p-piller, ettersom man får redusert blødningene ved å ta p-piller.

jeg synes ikke det, ettersom jeg bare er 13 år!!!!

dessuten har jeg ikke lyst til å være avhengig av en pille når jeg er 13, det er jo ikke som regel av den grunn at man bruker den...

Gjest trio

jeg synes ikke det, ettersom jeg bare er 13 år!!!!

dessuten har jeg ikke lyst til å være avhengig av en pille når jeg er 13, det er jo ikke som regel av den grunn at man bruker den...

Om du ikke vil bruke p-pillen for å redusere blødningen, så får du heller leve med det, for da er det ikke så mange alternativer som gjenstår.

Og du, man MÅ ikke ha sex, selv om man bruker p-piller, vet du. Riktignok brukes den som OFTEST for å unngå uønskede svangerskap, men ikke BARE av den grunn.

Annonse

Gjest simba

Jeg hadde det også slik den aller første tiden da jeg fikk menstruasjon for omtrent 10 år siden, eller noe sånt. Men det gikk over helt av seg selv, uten at jeg noen gang har gått på p-piller, så det er ikke forklaringen. Kan hende det går med deg som med meg, at det stabiliserer seg ettehvert.

Nå blør jeg en god del de første 2 dagene, så blir det ganske mye mindre de neste 2-3 dagene. Jeg opplever ikke dette som et problem i det hele tatt, annet enn at det er litt smertefullt i begynnelsen av menstruasjonen.

Lykke til!

Mette Moen, Gynekolog

De første menstruasjoner er ofte meget uregelmessige fordi hormonsystemet ikke er kommet helt i orden. Hvis det gjentar seg med slike blødninger bør du søke lege, dels for å få hjelp (det finnes tabletter som heter Cyklokapron som kan redusere blødningen) , evt for å se om du har unormal blødningstendens. Men heldigvis pleier det å ordne seg etterhvert. (Kun sjelden er det nødvendig å gi hormoner for å få kontroll)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...