Gå til innhold

Mitt nyttårsforsett: Å ALDRI spise under 1000 kalorier pr dag!

Anbefalte innlegg

Gjest optimist 2007
Skrevet

Sliter med spiseforstyrrelser jeg, er ikke undervektig, tvert om, fordi jeg sulter meg og overspiser.

Mitt nyttårsforsett er å aldri ha dager under 1000 kalorier.. Ikke telle slavisk, men ha ca sånn peil..

Begynner i morra.. i dag har jeg spist kun ca 350 kalorier..

sunnie1365380407
Skrevet

Kjempeflott nyttårsforsett!

Lykke til. Det er et kjempefint nyttårsforsett.

Jeg har slitt med tvangsspising selv opp gjennom hele tenårene og 20-årene. Er 29 nå og har fremdeles "sykdommen i hodet" selv om jeg har lært meg å spise normalt nå. Jeg har bestemt meg for aldri mer å slanke meg, men spiser sunnt og magert i ukedagene, og så lager jeg gode middager i helgene + godteri (kun lørdag), vin og alt jeg ønsker meg. Dessert på søndag:)

Det jeg ser er at jeg faktisk ikke spiser så mye usunt, selv om det er lov i helgene. Jeg begrenser inntaket, der jeg før overspiste til de grader. Det gir en god følelse.

Jeg tror dette er en metode som fungerer for meg. Man må unne seg litt godis, selv om man er fokusert på å holde seg slank.

Jeg tror ikke man skal forvente seg å bli helt kvitt spiseforstyrrelsestankene. Jeg vet ikke om det er mulig, man må bare lære seg å leve med dem, og ta kontroll over dem:)

Ønsker deg kjempe lykke til:)

Gjest Optimist 2007
Skrevet

Lykke til. Det er et kjempefint nyttårsforsett.

Jeg har slitt med tvangsspising selv opp gjennom hele tenårene og 20-årene. Er 29 nå og har fremdeles "sykdommen i hodet" selv om jeg har lært meg å spise normalt nå. Jeg har bestemt meg for aldri mer å slanke meg, men spiser sunnt og magert i ukedagene, og så lager jeg gode middager i helgene + godteri (kun lørdag), vin og alt jeg ønsker meg. Dessert på søndag:)

Det jeg ser er at jeg faktisk ikke spiser så mye usunt, selv om det er lov i helgene. Jeg begrenser inntaket, der jeg før overspiste til de grader. Det gir en god følelse.

Jeg tror dette er en metode som fungerer for meg. Man må unne seg litt godis, selv om man er fokusert på å holde seg slank.

Jeg tror ikke man skal forvente seg å bli helt kvitt spiseforstyrrelsestankene. Jeg vet ikke om det er mulig, man må bare lære seg å leve med dem, og ta kontroll over dem:)

Ønsker deg kjempe lykke til:)

Tusen takk!

Jeg tror heller ikke at man noensinne kan bli kvitt de forstyrra tankene rundt mat, men du er jo et bevis på at man kan få det så mye bedre! Motiverende!

For min del er det som ødelegger mest at jeg sulter meg, gjerne i flere dager for så å sprekke totalt. Altså er det fyssisk sult som trigger overspisingen. Dernest blir det jo psykisk sult, men jeg må jobbe med å ikke gå sulten. Alltid være passe mett, så jeg ikke faller i fella.

Lykke til du også! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...