Gå til innhold

Hjemmelaget pizza!

Anbefalte innlegg

Gjest Nydelige Josefine
Skrevet

Min favoritt er den enkle typen, men smaker himmelsk!!

Tykk bunn, masse dolmiosaus med ekstra hvitløk, så salami pølse, helst spesial salami, og moderat med ost!!

En god nr to er:)

Dolmiosaus og parmaskinke og ruccola salat og ost!!

Nam,nam!!! Bra jeg spiste pizza idag:)

Gjest ferskentre
Skrevet

En boks hakkede tomater, kjøttdeig stekt med tacokrydder, pepperonipølse, mais og masse Norvegia på toppen. Hadde det ikke vært for at kresne sjeler her i huset skal like den, hadde jeg også puttet på mye annet godt. Champignon, purre, paprika, løk feks. Og baconbiter.

Skrevet

Chorizo og svarte oliven

eller

tunfisk og rødløk

eller

blåost og mais

eller

serranoskinke og ruccola, som legges på når den er ferdigstekt

eller

tacokjøttdeig, mais og paprika, og rømme og salsa ved servering

eller

oliven og fersk mozzarella

Tiåringen min hadde en venninne på besøk her om dagen, og pappaen lagde med kokt skinke for å være sikker på at den falt i smak. Men den med serranoskinke han lagde til oss voksne forsvant fort, gitt....

Vi lager med tynn italiensktype bunn og steker på pizzastein.

Skrevet

Næmen, har du også hatt pizza i kveld? Jeg lagde to i dag. Den første fikk skinke og bacon, løk, paprika og ost. Så bruker jeg pizzasausen til toro, den med løk. Knallgod :)

Den andre var med kjøttdeig og eller lik. Er mett i flere timer etterpå :) Bunnen lager jeg selv, men er helt vanlig. Dvs mel, tørrgjær, vann og olje el smør og litt salt.

candyqueen_83
Skrevet

Stekt kyllingfilet i biter, gjerne stekt med litt fajitaskrydder. Og cashewnøtter!

Alle seks her i huset, både små og store, elsker den pizzaen! ;)

åh det hørtes godt ut. Hva mer har du på? Saus av noe slag?

Skrevet

Jeg foretrekker god "gammeldags" pizza. Så vi har da karbonadedeig, eller rent kjøtt som stekes. Har i løk, paprika, en revet gulrot, hvitløk, tomatpure, hermetiske tomater, krydder og min lille hemmelighet :), og lager en god tomatsaus.

Så har vi dette på den hjemmelagede pizzabunnen. Noen ganger har vi peperoni over, andre ganger ikke. Og så masse Jarlsbergost! Strø på oregano på toppen og voilà, verdens beste pizza.

Gjest catiki21
Skrevet

Stekt kyllingfilet i biter, gjerne stekt med litt fajitaskrydder. Og cashewnøtter!

Alle seks her i huset, både små og store, elsker den pizzaen! ;)

Den pizzaen hørtes god ut. Pleier noen ganger å ha kylling på pizzaen, men lenge siden nå etter jeg ble syk. Er de nøttene salta? De du legger på. Er vel bare salta nøtter eller finnes det uten salt også?

Skrevet

åh det hørtes godt ut. Hva mer har du på? Saus av noe slag?

Vi er så kjedelige at vi bruker den ferdige pizzasausen på glass - husker ikke navnet jeg... Grønn etikett...

Har i tillegg på løk, mais og ananas - og bra med ost!

Nam!

Skrevet

Den pizzaen hørtes god ut. Pleier noen ganger å ha kylling på pizzaen, men lenge siden nå etter jeg ble syk. Er de nøttene salta? De du legger på. Er vel bare salta nøtter eller finnes det uten salt også?

Jeg bare legger nøttene oppå det andre fyllet før jeg tar på osten, jeg da... Men rekkefølgen kan sikkert varieres!

Bruker vanlige salte cashewnøtter, ja! Pizzaen kjennes ikke for salt ut av den grunn, har bare fått skryt når jeg har servert den!

Gjest catiki21
Skrevet

Jeg bare legger nøttene oppå det andre fyllet før jeg tar på osten, jeg da... Men rekkefølgen kan sikkert varieres!

Bruker vanlige salte cashewnøtter, ja! Pizzaen kjennes ikke for salt ut av den grunn, har bare fått skryt når jeg har servert den!

Oki, da må jeg teste den type av pizza. Se hvilke som jeg liker best. Litt lei av sånn tradisjonell pizza med bare kjøtt/skinke, løk, sopp og ost. Takk for din måte:)

Gjest catiki21
Skrevet

Næmen, har du også hatt pizza i kveld? Jeg lagde to i dag. Den første fikk skinke og bacon, løk, paprika og ost. Så bruker jeg pizzasausen til toro, den med løk. Knallgod :)

Den andre var med kjøttdeig og eller lik. Er mett i flere timer etterpå :) Bunnen lager jeg selv, men er helt vanlig. Dvs mel, tørrgjær, vann og olje el smør og litt salt.

Ja, jeg hadde også pizza igår. Tydligvis noen her på dol som hadde det. Lenge siden jeg lagde det her hjemme nå! Jeg hadde da bare kjøttdei, saus og ost på. Kjedlig, kjedlig. Jeg prøvde en ny pizza bunn variant, men da med melk. Den var sikkelig god bunn også! Så den skal jeg prøve også neste gang. Har at en liten deig bit til idag også;)!

Du bruker samme sausen som vi bruker hos mine foreldre du. Ja, den sausen er veldig god. Savner min mammas pizza, men fikk den før jeg reiste tilbake! Er så godt med hjemmelaget pizza innimellom!

candyqueen_83
Skrevet

Vi er så kjedelige at vi bruker den ferdige pizzasausen på glass - husker ikke navnet jeg... Grønn etikett...

Nam!

Denne varianten skal jeg lage neste gang :) Men bruker du tynn eller tykk bunn? Er vel kanskje best med en litt tynn?

Skrevet

'Den andre var med kjøttdeig og eller lik.'

Jeg vet ikke jeg. Tror ikke jeg hadde likt den pizzaen din noe særlig.

:-)

candyqueen_83
Skrevet

Nam!

Må ha alt inn med teskje jeg :P Det er vel best med kylling og nøtter oppå osten? Eller tørker det ut?

Skrevet

Må ha alt inn med teskje jeg :P Det er vel best med kylling og nøtter oppå osten? Eller tørker det ut?

Jeg aner ikke - jeg har bare prøvd å ha det under osten ;)

Det kan sikkert ligge oppå også!

Skrevet

'Den andre var med kjøttdeig og eller lik.'

Jeg vet ikke jeg. Tror ikke jeg hadde likt den pizzaen din noe særlig.

:-)

Hehe, det manglet en s i ellerS :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...