Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei Trine

Jeg hadde et innlegg litt lengre ned: "et par spørsmål" der jeg bl.a spurte om livmorens størrelse kontra uker.

Vel, du skjønner... jeg testet ikke positiv på clearblue før etter 2 uker etter forventet mens. Jeg tenkte da at jeg kanskje hadde en forsinket eggløsning? Og at jeg da kanskje er to uker kortere på vei enn etter mensdatoen. Men da jeg var hos legen på første kontrollen ved 10 uker, skrøt han av at jeg hadde en "stor og flott livmor" jeg ser at på helsekortet står det at uterus svarer til 10 uker.

Men det var rart med den clearbluen da...???

Jeg VET jo at du umulig kan svare meg, men "alle" erter meg og sier at jeg får tvillinger fordi magen allerede er godt synlig. Jeg er nå 11+4.

Jeg vil også nevne at jeg har tre sønner, og er mye kvalmere denne gangen, og brystene er mere følsomme...

Men det har vel med alderen å gjøre... jeg er 34.

Da jeg fikk min første sønn var jeg bare 20, og utrolig sprek. Med sønn nr. 2 var jeg 23 og også veldig sprek. Med sønn nr. 3 var jeg 30, og det gikk nokså greit. Men nå... helt gåen altså..

Det er vel naturlig at det blir "tyngre" etter hvert som en blir eldre?

Dette ble mye men.. blir takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/26195-til-trine-endsj%C3%B8/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Eftersom Trine är ledig några dagar, så svrar jag dig på dina frågor. Gratulerar med din nya graviditet! I vecka 8 så är fostret 4 cm lång och i vecka 12 är den ca 9 cm lång. I vecka 10 borde den alltså vara något mitt emellan detta. Livmoderna har också växt till sig lite och är ungefär stor som din knytnäve( i vecka 10). Varför du inte testade positivt föränn 2 veckor efter beräknad mens, är inte lätt att veta. Din teori är mycket trolig, att du hade en sen ägglossning. Det är inte säkert att du är 2 veckor mindre på väg än vad du hade trott, kanske bara 1 ? Detta får ultraljudet i vecka 16-18 utvisa. Att du skulle vänta tvillingar anser jag inte vara någon större chans än för andra, men den finns ju alltid. Det är inte ovanligt att man får mage tidigt när man har fått barn innan. Jag tycker att det är vanligt att man kjänner sig mera sliten när man har flera bran där hemma att ta hand om. Vid den första graviditeten har man bara sig själv att tänka på, men nu har du mycket annat att ta hänsyn till. Jag önskar dig lycka till vidare!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/26195-til-trine-endsj%C3%B8/#findComment-107939
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...