Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg og samboeren min planlegger å få barn sammen, og jeg har et par spørsmål i den forbindelse. vi skal reis til australia om noen uker. det jeg lurer på er dersom jeg blir gravid innen den tid eller under turen, er det større fare for at jeg spontanaborterer når reisen tar 28 timer og døgnrytmen kommer i ulage? eller bør vi vente med å prøve å bli gravide til vi kommer hjem fra turen?

håper på raskt svar.

hilsen en fremtidig mamma :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/261962-graviditet-og-reise/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest vente noen uker

Når det er så kort tid til ville jeg ventet til dere kom hjem. Noen blir ekstremt kvalme ganske umiddelbart. Dessuten skal du være ekstra forsiktig mht alkohol, medisiner, upasteuriserte melkeprodukter, ikke-gjennomstekt kjøtt/fisk, uvaskede grønnsaker osv, ofte greit å være hjemme til man har kommet inn i alle rutinene. Noen blir ekstremt trøtte med en gang, i tillegg til tidsforskjellen kan det gjøre at reisen blir ekstra slitsom.

Dessuten er det mange som prøver å bli gravide som opplever en veldig kraftig forsinket mens (= en spontanabort nesten før du ante at du var gravid), jeg har opplved dette på fly til USA, og blødde igjennom absolutt alt jeg hadde med meg.

KOs dere med ferien først, og så kan dere slutte med prevensjon i det dere reiser hjem.

Begynn allerede nå med folat og omega/tran.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/261962-graviditet-og-reise/#findComment-2095797
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...