Gå til innhold

Kan dette være en spontanabbort?

Anbefalte innlegg

For en 3-4 uker siden rotet jeg veldig med p-pillene. Jeg skal ikke ha mensen før om 3 uker men idag har jeg blødd veldig veldig mye, jeg har vært ganske uvel og skjelver i kroppen. Jeg pleier ikke oppleve menssmerter og blør ganske lite ved menstrasjon, jeg har heller aldri opplevd mellomblødninger, og derfor synes jeg dette er litt rart. Kan dette være en SA?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/261968-kan-dette-v%C3%A6re-en-spontanabbort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde du normal mens sist (for ca en uke siden) da?

Jeg hadde for noen år siden en spontanabort helt i starten av svangerskapet (5-6 uker på vei). Da hadde jeg ingen smerter, men fikk normal mensblødning. Eneste forskjellen var at den varte i åtte dager, mot normalt tre-fire dager. Jeg blødde kanskje litt mer enn vanlig, men så har jeg aldri vært plaget av kraftig mesntruasjon heller...

Hvis du har rotet veldig med p-pillene, kan det jo være det det skyldes. Hos meg går det helt i surr hvis jeg roter med p-pillene. Men de forklarer jo ikke smerter mv.

Jeg har rotet med p-piller mange ganger før uten å ha opplevd dette, det er derfor jeg synes det er litt rart. Dessuten er det nesten 3 uker siden jeg rotet med p-pillene, jeg har nemlig vært flink siden så det er litt rart at jeg skulle begynt å få en reaksjon på det nå, eller er det kanskje ikke det?

Hadde du normal mens sist (for ca en uke siden) da?

Jeg hadde for noen år siden en spontanabort helt i starten av svangerskapet (5-6 uker på vei). Da hadde jeg ingen smerter, men fikk normal mensblødning. Eneste forskjellen var at den varte i åtte dager, mot normalt tre-fire dager. Jeg blødde kanskje litt mer enn vanlig, men så har jeg aldri vært plaget av kraftig mesntruasjon heller...

Jeg hadde normal mens for en uke siden ja. Også har jeg hatt noen dager med opphold, og nå blør jeg sååå mye. Jeg pleier blø svært lite, f.eks på nettene blør jeg nesten ikke i det hele tatt, men det har ikke hvert tilfelle i natt for å si det sånn.

Annonse

Jeg hadde normal mens for en uke siden ja. Også har jeg hatt noen dager med opphold, og nå blør jeg sååå mye. Jeg pleier blø svært lite, f.eks på nettene blør jeg nesten ikke i det hele tatt, men det har ikke hvert tilfelle i natt for å si det sånn.

Jeg synes kanskje det høres mer ut som en eller annen hormonell ubalanse.. Du får be om en legesjekk dersom det ikke bedrer seg.

Jeg har rotet med p-piller mange ganger før uten å ha opplevd dette, det er derfor jeg synes det er litt rart. Dessuten er det nesten 3 uker siden jeg rotet med p-pillene, jeg har nemlig vært flink siden så det er litt rart at jeg skulle begynt å få en reaksjon på det nå, eller er det kanskje ikke det?

Jo, det høres litt rart ut. Du kan eventuelt ta en graviditetstest, for hvis du har hatt en spontanabort, henger graviditetshormonet gjerne igjen en stund så det vises på test.

Jeg synes kanskje det høres mer ut som en eller annen hormonell ubalanse.. Du får be om en legesjekk dersom det ikke bedrer seg.

Ja det kan godt hende det er det det er.

Men da du spontanabborterte, blødde du i mange dager da? Eller er det vanligst å blø i en dag også er man ferdig?

Ja det kan godt hende det er det det er.

Men da du spontanabborterte, blødde du i mange dager da? Eller er det vanligst å blø i en dag også er man ferdig?

Jeg har opplevd blødninger to ganger i forbindelse med svangerskap.

Første gang blødde jeg i åtte dager sammenhengende (var da helt nygravid). Skjønte at det var en SA, men dro ikke til legen i og med at det var smertefritt og jeg uansett var så kort på vei.

Et par mnd etterpå ble jeg igjen gravid. Ca i uke seks fikk jeg blødning som kom kun i en "omgang" (dvs. at jeg våkna om morgenen og hadde blødd i løpet av natta). Mer enn dette blødde jeg ikke, så jeg ble selvsagt usikker på om det var en SA eller ikke. Dro til legen og fikk ultralyd. Der så de et levende foster (som nå er lillemor på to år;-)) og en fostersekk som tydelig ikke hadde utvikla seg. Dette var grunnen til blødningen.

Så det er altså mine erfaringer med SA, men hører jo at folk opplever det på veldig ulike måter...

Jeg har opplevd blødninger to ganger i forbindelse med svangerskap.

Første gang blødde jeg i åtte dager sammenhengende (var da helt nygravid). Skjønte at det var en SA, men dro ikke til legen i og med at det var smertefritt og jeg uansett var så kort på vei.

Et par mnd etterpå ble jeg igjen gravid. Ca i uke seks fikk jeg blødning som kom kun i en "omgang" (dvs. at jeg våkna om morgenen og hadde blødd i løpet av natta). Mer enn dette blødde jeg ikke, så jeg ble selvsagt usikker på om det var en SA eller ikke. Dro til legen og fikk ultralyd. Der så de et levende foster (som nå er lillemor på to år;-)) og en fostersekk som tydelig ikke hadde utvikla seg. Dette var grunnen til blødningen.

Så det er altså mine erfaringer med SA, men hører jo at folk opplever det på veldig ulike måter...

Jeg spontanaborterte nå natt til søndag..jeg var da 10+3...

Slik utartet det seg:

Jeg fikk ekstreme smerter (rier) og begynte å fossblø..blødningen stod på i 2 timer..så avtok den noe.. Jeg var inne på sykehuset og fikk konstatert SA.

Jeg har nå småblødd (litt fra og til...noen ganger mye,andre ganger lite) i to dager..og har ganske kraftige menssmerter.

Jeg fikk vite at blødningene ville nok være som doble mensblødninger en stund...

En grusom opplevelse..håper IKKE det er en SA du har! krysser fingre for deg.

Annonse

Jeg spontanaborterte nå natt til søndag..jeg var da 10+3...

Slik utartet det seg:

Jeg fikk ekstreme smerter (rier) og begynte å fossblø..blødningen stod på i 2 timer..så avtok den noe.. Jeg var inne på sykehuset og fikk konstatert SA.

Jeg har nå småblødd (litt fra og til...noen ganger mye,andre ganger lite) i to dager..og har ganske kraftige menssmerter.

Jeg fikk vite at blødningene ville nok være som doble mensblødninger en stund...

En grusom opplevelse..håper IKKE det er en SA du har! krysser fingre for deg.

Mary Poppins ;-)

Forresten.. Leit at du mistet såpass mange uker på vei.. *klem*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...