Gå til innhold

Når penicillin ikke tar halsbetennelsen...

Anbefalte innlegg

Gjest Jente31
Skrevet

Det du beskriver høres ut som halsbyll. Gubben min har gått gjennom dette to ganger, og var slik du beskrev det. Den ene gangen ble han innlagt pga væsketap, den andre gangen kom han raskere til legen og slapp innleggelse. Det er i følge legene ikke noe å spøke mde, så ta en sjekk du...

Skrevet

Som en annen nevner kan det være kyssesyke. Dattera mi hadde tre streptokokk-halsbetennelser på rappen for noen år siden og det ble oppdaget senere at det var kyssesyke.

Skrevet

Halsen blir tjukkere og tjukkere, og det verker opp mot øret. Jeg har tatt til fornuft etter alle skrekkhistoriene her nå, og fikk time på legevakta kl 17.

Takk skal dere ha :)

Gjest Jente31
Skrevet

Halsen blir tjukkere og tjukkere, og det verker opp mot øret. Jeg har tatt til fornuft etter alle skrekkhistoriene her nå, og fikk time på legevakta kl 17.

Takk skal dere ha :)

Kjempebra!! I følge legene her, er halsbyll relativt sjelden, og legene tenkte ikke på at det kunne være no sånt. Vi var noen runder, for å si det sånn. Så foreslå det gjerne for legen. Her tilkalte de øre nese hals lege..

Skrevet

Virus. Bare la det gå sin gang og sug strepsil.

Jeg var visst litt sent ute...

Skrevet

Jeg var visst litt sent ute...

Hehe, men takk allikevel!

Strepsil funker absolutt ikke i det hele tatt, eneste som hjelper er paracet og ibux.

Men det er mye mulig at det ER virus altså! Jeg må bare sjekke det opp, nå....

Skrevet

Strepsil funker absolutt ikke i det hele tatt, eneste som hjelper er paracet og ibux.

God bedring!

Skrevet

Jeg har halsbetennelse jeg også. Ringte legevakt i går og han sa at jeg ikke trengte å komme dit da allmenntilstanden min ellers er fin. En halsbetennelse er i 9 av 10 tilfeller årsak av virus. Han sa også at man kunne faktisk gå i tre uker med dette.

Jeg må også ta paracet og ibux for at jeg i det hele tatt skal få i meg mat. Ellers går det mye på kaldt vann og yoghurt.

God bedring da :o)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Kjempebra!! I følge legene her, er halsbyll relativt sjelden, og legene tenkte ikke på at det kunne være no sånt. Vi var noen runder, for å si det sånn. Så foreslå det gjerne for legen. Her tilkalte de øre nese hals lege..

Legen min så tydelig at jeg hadde halsbyll, så det er visst ikke så vanskelig å stille diagnosen. Heldigvis gikk min tilbake av seg selv sånn at jeg slapp skjære i den. :-/

Gjest Jente31
Skrevet

Legen min så tydelig at jeg hadde halsbyll, så det er visst ikke så vanskelig å stille diagnosen. Heldigvis gikk min tilbake av seg selv sånn at jeg slapp skjære i den. :-/

hmmmm.... de sa ikke det til oss.. og vi var til 5 leger inkl 2 øre nese hals leger..

Fast legen takket oss for at vi kom tilbake.. :)

Skrevet

Hvordan gikk det med deg...?

Det går som før ;)

Sjekk eget innlegg og rapport ;)

Skrevet

Jeg har hatt den driten der nå fra uka før jul -nå hoster jeg opp grønne guffer -og er ikke vondt mer -men jeg har altså vært sykemeldt en måned. Har begynt på penicillin nå - men aner ikke om det virker. Huff - det er grusomt når man gruer til å svelge sitt eget spytt! *grøss*

Skrevet

Jeg har hatt den driten der nå fra uka før jul -nå hoster jeg opp grønne guffer -og er ikke vondt mer -men jeg har altså vært sykemeldt en måned. Har begynt på penicillin nå - men aner ikke om det virker. Huff - det er grusomt når man gruer til å svelge sitt eget spytt! *grøss*

Uffda...

Du har min dypeste sympati!!

Jeg er så tjukk i halsen at jeg må ta ørsmå biter for å få plass til det i svelget jeg, selvom jeg har tatt smertestillende så det ikke gjør SÅ vondt å svelge liksom...

Håper det gir seg hos deg nå!!

Skrevet

De kan gi deg enda en bredspektra kur, som er litt sterkere, men som oftest er det apocillin som tar strepA i halsen. Hvis det mot formodning skulle være mononukleose (kyssesyke), kan du glemme antibiotika.

Hvis du vil ha noen alternative råd, får du si fra.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...