Gå til innhold

Hunder som går i barnehage!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser frytelig fjollete ut med alle de små hundene med klær på. Og hunder opp i senga og hundekyss... æsj...

Men sikkert et bra tiltak så lenge hundene kommer overens. Antagelig bedre for en hund å være der enn å være alene hele dagen mens matmor er på jobb.

Skrevet

Hundebarnehage (eller en-eller-annen form for pass av hunder på dagtid) er jo en god ide, særlig for hunder som ellers er mye alene.

Men sånne nusse-dusse-hunder med klær og annet dill blir litt "too much" for min smak....

Gjest Shira12
Skrevet

Det virket veldig dollete.

Men det er sikkert bedre for hundene og være der, enn hjemme alene en hel dag.

En ting er sikkert, jeg dresser ikke opp hunden vår i slike klær! ;o)

Er ikke dette en ny trend da, disse kjendisene bærer jo rundt på oppkledde hunder. Søte er de, men jeg klarer meg lenge med hunden vår, som er 100% naturlig.

Skrevet

Har man ikke tid til hunder bør man heller ikke anskaffe seg dem, dersom de lider av å være alene.

Samme gjelder barn. Har man ikke tid til dem bør man heller ikke få barn. Med det sagt er jeg ikke i mot barnehager!

Skrevet

Sikkert greit, da hunder er flokkdyr og liker å være sammen.

Men å ha dem i senga er ikke å anbefale. Dyra har ofte med seg "gjester" i form av zoonoser, som ikke bør være i en seng hvor mennesker sover.

Skrevet

Hunde-pass mens man er på jobb må vel være topp, det. Så slipper hunden å være alene i timevis mens eieren er på jobb. Jeg har hørt om det før, men det var ikke en sånn dollete utgave som på disse bildene. Der var det mer alminnelig, større hunder og mer utelek for hundene, ikke masse hundeklær og dilldall.

Skrevet

God ide å ha et sted å ha hunden mens en er på jobb, men den hundebarnehagen vi så på tv var _altfor_ dollete. Herregud så mye fjas og dill og dall!

Klær og fjonge hundene til.

*rister på hodet*

Men å tilby pass av hunder er et bra tiltak syns jeg, men - ikke så dollete. Og ikke så dyrt..

Gjest Hundevennen
Skrevet

Sikkert greit, da hunder er flokkdyr og liker å være sammen.

Men å ha dem i senga er ikke å anbefale. Dyra har ofte med seg "gjester" i form av zoonoser, som ikke bør være i en seng hvor mennesker sover.

Hvilke tenker du på da? Jeg har spurte dyrlegen om man kan bli smittet av noe farlig av hunden, men hun trodde ikke det.

Skrevet

Hvilke tenker du på da? Jeg har spurte dyrlegen om man kan bli smittet av noe farlig av hunden, men hun trodde ikke det.

Noen sjanser må man ta, og veterinæren vil ikke gi spesilet ditt dyr et helseskadelig stempel. Veldig få blir syke, og det er vanskelig å peke ut kilden nøyaktig.

De mange som ble veldig syke i Bergen av drikkevannet, ble smittet av en snylter som finnes hos dyr.

Jeg mener at å ta dyr opp i senga eller i møbler er å overdrive omsorg for dyr. De sover like godt i kurven sin et annet sted.

Gjest Hundevennen
Skrevet

Noen sjanser må man ta, og veterinæren vil ikke gi spesilet ditt dyr et helseskadelig stempel. Veldig få blir syke, og det er vanskelig å peke ut kilden nøyaktig.

De mange som ble veldig syke i Bergen av drikkevannet, ble smittet av en snylter som finnes hos dyr.

Jeg mener at å ta dyr opp i senga eller i møbler er å overdrive omsorg for dyr. De sover like godt i kurven sin et annet sted.

Hunden min sover for seg selv. Men får likevel lov til å komme opp i sofaen eller senga av og til. Synes vitsen med hund blir borte hvis jeg skal tenke på den som en smittebombe.

Gjest catiki21
Skrevet

Jeg skriver svar til alle her nå! Jeg synes det er noe tull med sånn dolling med dyrene som det vises her. Jeg er enig at det hadde vrt greit med hundepass om dagen, men ikke sånn dolling. Fint at alle dere som har skrevet under denne tråden er enige. Jeg synes ikke om noe dolling til dyr.

Skrevet

Hunden min sover for seg selv. Men får likevel lov til å komme opp i sofaen eller senga av og til. Synes vitsen med hund blir borte hvis jeg skal tenke på den som en smittebombe.

Alt har sin pris.

Gjest Hundevennen
Skrevet

Alt har sin pris.

Det er jo også forsket på mange positive faktorer med hund...

Skrevet

Det er jo også forsket på mange positive faktorer med hund...

Åja.

Men det er en annen sak.

Nesten alle interesser/gleder har en hake ved seg, men mange er villige til å ta de hakene med.

Fallskjermhopping er regnet for å være trygt, men....

ONS på byen likeså...

Skrevet

"Jeg mener at å ta dyr opp i senga eller i møbler er å overdrive omsorg for dyr. De sover like godt i kurven sin et annet sted."

Det gjør de nok. Men det er koselig å ha hunden i senga.

Jeg overlever nok.

Skrevet

"Synes vitsen med hund blir borte hvis jeg skal tenke på den som en smittebombe."

Enig! :-)

Skrevet

"Jeg mener at å ta dyr opp i senga eller i møbler er å overdrive omsorg for dyr. De sover like godt i kurven sin et annet sted."

Det gjør de nok. Men det er koselig å ha hunden i senga.

Jeg overlever nok.

De fleste overlever. Men i en barneseng ville jeg ikke tillatt. Barn er ikke voksne.

Skrevet

De fleste overlever. Men i en barneseng ville jeg ikke tillatt. Barn er ikke voksne.

hehe

og her er hund og unger overalt, alle elsker hunden og vil ha ham med seg i sengen og i leken.

Forøvrig skjønner jeg ikke helt forskjellen på å ha kontakt med hunden i lek eller når man har hunden på fanget og klapper og koser med den osv, og på å ha kontakt og klappe den når den ligger i senga. Den er jo i like mye kontakt med oss både på fanget og i sengen.

*grubler*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...