Gå til innhold

Toxoplasmose og listeria

Anbefalte innlegg

Gjest bekymret

Hei!

Jeg var ute å spiste middag i forrige uke. I ren glemsel spiste jeg både røkt laks og en nokså rosa biff.

Nå er jeg bekymret for hva jeg kan ha utsatt den lille for!

Er i min 30'de uke nå, og testet meg for toxoplasmose i begynnelsen av mars og den var negativ.

Hva gjør jeg?

Bør jeg testes på ny?

På forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/26201-toxoplasmose-og-listeria/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Får du listeria blir du dårlig (vanligvis, iallefall) - så det har du sikkert unngått.

Det er veldig liten sjanse for å få toxosmitte av biff, for det er yttersiden som evt har smitte, og den er jo stekt. Det er verre med malte kjøttprodukter...

Er du usikker, så be om å få tatt en test.

Åsa Prebensen, Jordmor

Chansen för att du skall ha blivit smittad är liten. Jag tycker att du kan höra vad din doktor/jordmor tycker när du kommer på nästa kontroll. Det är inte så vanligt att ta nya tester pga detta. Vid en Listeria infektion så blir man sjuk så att man märker det men vid en toxoplasmose infektion kan man få utan symptom. Tycker inte att du skall oroa dig över detta, då chansen är liten att du skulle vara smittad. lycka till!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...