Gå til innhold

Muskler eller fett?

Anbefalte innlegg

Gjest Feminine meg
Skrevet

Flere veninner av meg er så opptatt av at de skal begynne med mere styrketrening for å stramme seg opp. Jeg selv er tynn og går ofte lange turer. Jeg er ikke intresert i slik styrketrening. Det å ha så stramme muskeler virker litt maskulint mener jeg og er ofte lite pent på damer. På menn er det jo veldig positivt da.

Er det bare meg om en slik mening?

Skrevet

Jeg ser spørsmålet, men skjønner ikke helt problemet. Kan ikke venninnene dine trene på sin måte, og du på din - så lenge dere alle er fornøyde med det? Det ville være kjedelig om vi alle var like, ville det ikke?

Skrevet

Jeg synes det er mer feminint med rundere former, som man utmerket godt kan ha samtidig som man er slank. Å være senete og godt muskuløs er ikke særlig feminint i mine øyne.

Men jeg bryr meg ikke akkurat med hva naboen gjør, for å si det sånn. :o)

Gjest this is a signature
Skrevet

Det kommer jo an på hva slags styrketrening de driver.

Trener de med lette vekter og flere repetisjoner, får de ikke så store muskler..

Skrevet

Dere kan jo trene forskjellig da.

Jeg syns det er pent om damer har litt muskler også, ikke mye men litt - f eks at ikke armene henger med sånn ekstrafett. Bedre at det vises at man har litt muskler i overarmen.

Eller magen. Det er da penere å se at magen er litt trent enn at den bare er der liksom.?

Syns nå jeg ihvertfall.

Gjest feminine meg
Skrevet

Jeg ser spørsmålet, men skjønner ikke helt problemet. Kan ikke venninnene dine trene på sin måte, og du på din - så lenge dere alle er fornøyde med det? Det ville være kjedelig om vi alle var like, ville det ikke?

Selfølgelig kan de det og jeg blander meg ikke inn i det. Jeg bare skjønner ikke at de tror de blir så mye penere med så stram kropp. Ville jo bare høre hva andre syns om det.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg er helt uenig med deg.

Stramme kropper er nydelig.

Skrevet

Ei dame skal trene ganske mye styrke før hun får muskler som ordentlig vises.

Jeg synes, som venninene dine, at det er finere med en stram kropp enn med en kropp der "ting" "disser".

Skrevet

Jeg er enig med venninnene dine. Jeg synes det er fint med en stram kropp. Men noen er jo fine med litt former også, da.

Og det skal ganske mye til før man som jente får bulende muskler, da.

Skrevet

Det kommer an på hva du mener med stramme muskler da?

Når musklene er akkurat så stramme at ingenting disser/henger, så er det fint. Blir musklene oppblåste, er det ikke like fint.

Gjest feminint med litt muskler
Skrevet

Jeg synes det er pent med litt muskler på jenter. Jeg synes det er mye mer feminint med en trent kropp enn med en tynn kropp. En som er slank og trent har gjerne kvinnelige former, samtidig som hun er stram. Dessuten er det veldig sunt for oss kvinner også å ha en sterk kropp.

Skrevet

Du skal trene utrolig mye før du får noe vesentlig med muskler som dame. Jeg synes en stram kropp er flott:-)

Skrevet

Det skal ganske mye til før jenter får "bulemuskler". Venninnene dine snakker sannsynligvis bare om å stramme opp her og der.

Men bruker du kroppen mye fysisk til daglig, har du antakelig muskler nok allerede. Jeg går, sykler og bærer en del, og jeg har like fine muskler som folk som er stillesittende når de ikke er på treningssenteret.

Skrevet

Jeg trente masse styrke et halvt års tid i fjord, men ble kun litt strammere i kroppen. Musklene ble absolutt ikke bulende. Treningsinstruktøren sa at med min kroppsbygning vil jeg aldri klare å trene på meg store bulende muskler.

Skrevet

Jeg synes absolutt at damer som har litt muskler er mye finere enn de som er slappe. Det er uavhengig av mengden fett!

Dessuten er det utrolig viktig for kroppen å ha muskler. Muskler forbrenner fett og muskler forebygger beinskjørhet.

Så styrketrening er lurt!!!

Gjest klinten og hveten
Skrevet

Alle burde trene tung styrke.

Det vil si, er det ikke tungt, er det egentlig ikke styrketrening.

Heller trening av lokal anaerob kapasitet.

Men har man litt peil på trening, vet man hvordan man trener for såkalt "nevral tilpasning", som gjør deg vesentlig sterkere, men ikke mye større, og da spesielt ikke for jenter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...