Gå til innhold

Hvor lang tid bruker likningskontoret på å sende nytt skattekort?

Anbefalte innlegg

Gjest skattekortjakt
Skrevet

Fredag forrige uke dro jeg opp til likningskontoret og fylte ut skjema til nytt skattekort. Hvor lang tid bruker de på sende meg et nytt kort? er stressa nå da jeg kan bli trukket 50 prosent av trygdekontoret dersom jeg ikke får skattekortet før den 20.

Skrevet

Trygdekontoret får tilsendt ditt skattekort automatisk så du vil nok ikke bli trukket 50% men den skatteprosenten som ligningskontoret allerede har sendt ut.

Men du må opp å levere det nye med en gang du får det slik at du blir trukket riktig neste mnd.

Gjest skattekortjakt
Skrevet

Trygdekontoret får tilsendt ditt skattekort automatisk så du vil nok ikke bli trukket 50% men den skatteprosenten som ligningskontoret allerede har sendt ut.

Men du må opp å levere det nye med en gang du får det slik at du blir trukket riktig neste mnd.

kan ikke huske at skattekortet ble sendt direkte til trygdekontoret. sist fikk jeg til det tilsendt og måtte så dra til NAV og levere det der.

Ja jeg burde nok tenkt på dette med skattekort enda tidligere men men... Selv om jeg skulle få vanlig utbetaling neste måned er det jo dritkjipt å få 4000 kroner å leve av denne måneden

Skrevet

kan ikke huske at skattekortet ble sendt direkte til trygdekontoret. sist fikk jeg til det tilsendt og måtte så dra til NAV og levere det der.

Ja jeg burde nok tenkt på dette med skattekort enda tidligere men men... Selv om jeg skulle få vanlig utbetaling neste måned er det jo dritkjipt å få 4000 kroner å leve av denne måneden

I Oslo blir de nye skattekortene ved nyttår, sendt direkte til trygdekontoret. Men hvis man forandrer det så må det leveres. Det har vært slik i alle år.

Gjest skattekortjakt
Skrevet

I Oslo blir de nye skattekortene ved nyttår, sendt direkte til trygdekontoret. Men hvis man forandrer det så må det leveres. Det har vært slik i alle år.

hm da er jeg litt usikker på om jeg får det først. Jeg mottar rehabpenger (fått det fra august).. Jeg måtte fylle ut et nytt skattekort, men skattetrekk og bruttolønn var det samme. Kan det tenkes at det sendes direkte til trygdekontoret?

Skrevet

hm da er jeg litt usikker på om jeg får det først. Jeg mottar rehabpenger (fått det fra august).. Jeg måtte fylle ut et nytt skattekort, men skattetrekk og bruttolønn var det samme. Kan det tenkes at det sendes direkte til trygdekontoret?

Jeg har fått mitt for lenge siden og der står det at det at jeg ikke trenger å levere det for det blir oversendt til trygdekontoret.

Ring til trygdekontoret i morgen og hør om de har mottatt det så vet du det og slipper å stresse hvis de har det allerede.

Uansett så tror jeg at du blir trukket det samme som før i januar og at det er først i februar at du blir trukket 50%.

Skrevet

Jeg bestilte fra internett på en torsdag og fikk kortet onsdagen uka etterpå.

Skrevet

Arbeidsgiver kan bruke det gamle skattekortet til januarlønningen, kanskje det er ok for trygdekontoret også, hvis du spør og forklarer hvorfor?

Jeg forøvrig bestilte nytt skattekort på nettet søndag for ei uke sida, og fikk nytt i posten på fredag. Bor i Oslo.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...