Adriana Skrevet 14. januar 2007 Skrevet 14. januar 2007 Har hørt om vannforgiftning før altså, men blir like overrasket hver gang over at det går an! Det må jo være snakk om 5 liter på styrten eller noe sånt??! http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/01/14/488806.html 0 Siter
Gjest Aviaana Skrevet 14. januar 2007 Skrevet 14. januar 2007 Det blir vel det samme som å drukne vil jeg tro. Det er mye man kan dø av, men dette? 0 Siter
kamazi Skrevet 14. januar 2007 Skrevet 14. januar 2007 Det blir vel det samme som å drukne vil jeg tro. Det er mye man kan dø av, men dette? Har ikke noe med drukning å gjøre. Saltinnholdet i kroppen blir for lavt, hjernen eser ut og slår seg. Drukning er mangel på oksygen fordi det er vann i lungene. 0 Siter
Adriana Skrevet 14. januar 2007 Forfatter Skrevet 14. januar 2007 Det blir vel det samme som å drukne vil jeg tro. Det er mye man kan dø av, men dette? Når man drukner får man jo vann i lungene. Grunnen til at man kan drikke seg i hjel på vann er at kroppen skyller ut livsviktige salter og sånn altfor fort. Da rekker man ikke få inn noe før alt har blitt "vasket ut". 0 Siter
Sofline Skrevet 14. januar 2007 Skrevet 14. januar 2007 Hvis man skal drikke så mye vann, skal man drikke saltvann. Hvis ikke dør kroppen av saltmangel. 0 Siter
Caloni Makaroni Skrevet 14. januar 2007 Skrevet 14. januar 2007 Når man drukner får man jo vann i lungene. Grunnen til at man kan drikke seg i hjel på vann er at kroppen skyller ut livsviktige salter og sånn altfor fort. Da rekker man ikke få inn noe før alt har blitt "vasket ut". Nei, det er noe med at det blir for mye vann i cellene, ikke det at salter skylles ut. Det er selvsagt skadelig, og muligens dødelig på sikt, men det er "ødem" eller noe sånt i cellene i hjernen man dør av, har jeg hørt. Iallfall var det en som gjorde det en gang, etter å ha drukket 7 liter vann "på styrten" på et opptak til linjeforening på universitet i USA (hvor ellers...?) 0 Siter
Adriana Skrevet 15. januar 2007 Forfatter Skrevet 15. januar 2007 Nei, det er noe med at det blir for mye vann i cellene, ikke det at salter skylles ut. Det er selvsagt skadelig, og muligens dødelig på sikt, men det er "ødem" eller noe sånt i cellene i hjernen man dør av, har jeg hørt. Iallfall var det en som gjorde det en gang, etter å ha drukket 7 liter vann "på styrten" på et opptak til linjeforening på universitet i USA (hvor ellers...?) Men jeg leste noe om det i den linken som fulgte med artikkelen. At kroppen mister kalium og andre salter når man drikker så mye vann på én gang. Akkurat sånn som man kan gjøre ved bulimi, når man kaster opp eller tar avføringstabletter. Men mulig det har med cellene å gjøre også... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.