Gå til innhold

Vannforgiftning

Anbefalte innlegg

Gjest Aviaana
Skrevet

Det blir vel det samme som å drukne vil jeg tro. Det er mye man kan dø av, men dette?

Skrevet

Det blir vel det samme som å drukne vil jeg tro. Det er mye man kan dø av, men dette?

Har ikke noe med drukning å gjøre. Saltinnholdet i kroppen blir for lavt, hjernen eser ut og slår seg. Drukning er mangel på oksygen fordi det er vann i lungene.

Skrevet

Når man drukner får man jo vann i lungene. Grunnen til at man kan drikke seg i hjel på vann er at kroppen skyller ut livsviktige salter og sånn altfor fort. Da rekker man ikke få inn noe før alt har blitt "vasket ut".

Skrevet

Hvis man skal drikke så mye vann, skal man drikke saltvann. Hvis ikke dør kroppen av saltmangel.

Caloni Makaroni
Skrevet

Når man drukner får man jo vann i lungene. Grunnen til at man kan drikke seg i hjel på vann er at kroppen skyller ut livsviktige salter og sånn altfor fort. Da rekker man ikke få inn noe før alt har blitt "vasket ut".

Nei, det er noe med at det blir for mye vann i cellene, ikke det at salter skylles ut. Det er selvsagt skadelig, og muligens dødelig på sikt, men det er "ødem" eller noe sånt i cellene i hjernen man dør av, har jeg hørt. Iallfall var det en som gjorde det en gang, etter å ha drukket 7 liter vann "på styrten" på et opptak til linjeforening på universitet i USA (hvor ellers...?)

Skrevet

Nei, det er noe med at det blir for mye vann i cellene, ikke det at salter skylles ut. Det er selvsagt skadelig, og muligens dødelig på sikt, men det er "ødem" eller noe sånt i cellene i hjernen man dør av, har jeg hørt. Iallfall var det en som gjorde det en gang, etter å ha drukket 7 liter vann "på styrten" på et opptak til linjeforening på universitet i USA (hvor ellers...?)

Men jeg leste noe om det i den linken som fulgte med artikkelen. At kroppen mister kalium og andre salter når man drikker så mye vann på én gang. Akkurat sånn som man kan gjøre ved bulimi, når man kaster opp eller tar avføringstabletter. Men mulig det har med cellene å gjøre også...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...