Gå til innhold

Hvordan kan man gå ned 4 kilo uten å ha gjort en shit?

Anbefalte innlegg

Gjest en doler som lurer
Skrevet

til min store overraskelse og glede har jeg gått ned 4 kilo etter jul. hadde forventet å gå opp tre kilo men har gått ned 4. merkelig. Jeg har ikke trimmet siden jul, har bare ligget hjemme og latet meg på sofaen.

Så hvordan kan jeg ha gått ned fire kilo?

Skrevet

sikker på at vekten viste riktig da? ;)

Ellers kan det være tapt muskelmasse. Eller så har du rett og slett spist mindre enn vanlig.

Gjest en doler som lurer
Skrevet

sikker på at vekten viste riktig da? ;)

Ellers kan det være tapt muskelmasse. Eller så har du rett og slett spist mindre enn vanlig.

jeg har lurt på om vekta var riktig. For dette var ganske oppsiktsvekkende. jeg har kanskje spist noe mindre enn vanlig i det siste (har vært blakk), men ikke beveget meg mere.

Gjest en doler som lurer
Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1168795136' post='3475978]

Sukkersyke?

Er du mye tørst?

nei ingen av delene.

Skrevet

jeg har lurt på om vekta var riktig. For dette var ganske oppsiktsvekkende. jeg har kanskje spist noe mindre enn vanlig i det siste (har vært blakk), men ikke beveget meg mere.

Man kan fint gå ned i vekt ved å bare spise mindre.

Skrevet

Siden du har spist mindre, er det nok svaret sammen med tapt muskelmasse.

Gjest Patrikia
Skrevet

Har tørstet ekstremt mye i høst, ikke så mye i jula da jeg bare slappet av, men merker at med en gang hverdagen blir aktiv igjen så tørster jeg. Går rundt meg vannflaske konstant, tok også av meg noen kg før jul.Fikk flere bemerkninger på det faktisk..hmmm...

Skrevet

Har tørstet ekstremt mye i høst, ikke så mye i jula da jeg bare slappet av, men merker at med en gang hverdagen blir aktiv igjen så tørster jeg. Går rundt meg vannflaske konstant, tok også av meg noen kg før jul.Fikk flere bemerkninger på det faktisk..hmmm...

Ekstrem tørste kan være et tegn på diabetes ja. Blodsukkeret blir veldig høyt og kroppen prøver å skylle det ut via urinen. Man løper altså masse på do også.

At du ikke tørstet i julen tyder på at du ikke har diabetes. Et stillesittende liv med masse mat/søtsaker ville gitt et vesentlig høyere blodsukker enn du vil ha i en travel hverdag. Aktivitet reduserer blodsukkeret.

For å være på den sikre siden kan du gå til legen og få målt langtidsblodsukkeret ditt, evt. ta en sukkerbelastningstest. Men ut fra det du beskriver tror jeg ikke du har det :-)

Caloni Makaroni
Skrevet

Sukkersyke fører gjerne til stor tørste, men stor tørste er ikke nødvendig symptom på sukkersyke!

Det kan ha like mye med (u)vane å gjøre. Jeg kunne godt drikke 9 liter vann på en dag før. Jeg nevnte det for legen min, og han tok noen blodprøver, men fant ingenting unormalt. Han sa jeg bør holde meg til maks 4-5 liter daglig, hvis ikke kan jeg skylle ut sporstoffer og salter som skal være i kroppen. For meg er det ganske enkelt psykisk, tror jeg. Jeg kan gå en time uten å drikke, men når jeg kommer på det, så kan jeg bli helt desperat etter vann. Om jeg skal på lange bussturer, hvor eneste toalett er det hvor man sitter og humper over venstre bakhjul, så prøver jeg å drikke minimalt. Men da sliter jeg! Pleier å holde meg til maks en liter i løpet av busstur Oslo-Trondheim f.eks. De fleste får jo knapt i seg det i løpet av en dag, så jeg tror ofte ikke folk helt ser problemet ;)

Skrevet

Det har jeg også - 4 kilo- veier man mye er det lett å gå ned så lite.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...