Gå til innhold

Gave til dåpsbarn

Anbefalte innlegg

Gjest NurseNovel
Skrevet

Vi er bedt i barn-dåp, ikke som faddere, og jeg lurer på hvilken pris-klasse det er vanlig å legge gaven i?

Tar også imot gave-tips til dåps-jenta:)

Skrevet

200.- ca??

Synes de fleste typiske dårsgave-tingene de selger hos gullsmeden ligger på 200.-

Gjest NurseNovel
Skrevet

200.- ca??

Synes de fleste typiske dårsgave-tingene de selger hos gullsmeden ligger på 200.-

Takk for svar:)

Skrevet

Hvilket forhold har dere til familien da?

Jeg synes kanskje 200 kr er litt lite i barnedåp.

Gjest NurseNovel
Skrevet

Hvilket forhold har dere til familien da?

Jeg synes kanskje 200 kr er litt lite i barnedåp.

Foreldrene er gode venner av oss. Vil jo for all del ikke være for kjip med tanke på gave...

Skrevet

Foreldrene er gode venner av oss. Vil jo for all del ikke være for kjip med tanke på gave...

Som sagt synes jeg 200 kr høres lite ut når dere er bedt i dåpen. Men det er jo ulikt fra folk til folk. Har dere gitt/fått gaver til/fra familien før? Har dere f.eks. gitt/fått bursdagsgaver, synes jeg man bør legge seg hakket over det når det gjelder dåpsgave.

300-500 kr ville jeg nok heller satset på.

Gjest NurseNovel
Skrevet

Som sagt synes jeg 200 kr høres lite ut når dere er bedt i dåpen. Men det er jo ulikt fra folk til folk. Har dere gitt/fått gaver til/fra familien før? Har dere f.eks. gitt/fått bursdagsgaver, synes jeg man bør legge seg hakket over det når det gjelder dåpsgave.

300-500 kr ville jeg nok heller satset på.

Da finner jeg noe til ca 500:) Takk til dere alle.

Skrevet

Når du ikke er fadder - og hvis det ikke er veldig nær slekt - så hadde jeg lagt meg på ca. 300,-.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...