Gå til innhold

En person som er hundepsykolog, er han vetrinær eller psykolog i bunn?

Anbefalte innlegg

Gjest Aviaana
Skrevet

Regner med at dette ikke er en beskyttet tittel.

er noe fag som heter dyrepsykologi på vetrinærhøyskolen?, eller dyrepsykologi på psykologutdanningen?

Skrevet

Dyrepsykologi står ikke på undervisningsplanen på psykologistudiene (profesjon/master) ved Universitetet.

Skrevet

En dyrepsykolog trenger ikke være vetrinær. Jeg vil anta at folk som kaller seg det har jobbet med dyr i mange år, f.eks. med å trene dem, som dyrepasser eller lignende. Gamle landbrukshøyskolen på Ås (husker ikke helt hva det heter i dag) har et studie i husdyrfag hvor man også lærer en del om adferd. Det er vel det nærmeste man kan komme en dyrepsykologutdannelse.

Gjest Aviaana
Skrevet

En dyrepsykolog trenger ikke være vetrinær. Jeg vil anta at folk som kaller seg det har jobbet med dyr i mange år, f.eks. med å trene dem, som dyrepasser eller lignende. Gamle landbrukshøyskolen på Ås (husker ikke helt hva det heter i dag) har et studie i husdyrfag hvor man også lærer en del om adferd. Det er vel det nærmeste man kan komme en dyrepsykologutdannelse.

NHD svarte på spørsmål ang en deprimert gullfisk for en stund siden. Kan man overføre den kunnskapen man har om mennesker psyke til dyr?

Skrevet

Den første jeg hørte om som var hundepsykolog, er utdannet førskolelærer. Finner på nettet at han nå er cand. polit. innen atferd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...