Gjest Aviaana Skrevet 14. januar 2007 Skrevet 14. januar 2007 Regner med at dette ikke er en beskyttet tittel. er noe fag som heter dyrepsykologi på vetrinærhøyskolen?, eller dyrepsykologi på psykologutdanningen? 0 Siter
bibben Skrevet 14. januar 2007 Skrevet 14. januar 2007 Dyrepsykologi står ikke på undervisningsplanen på psykologistudiene (profesjon/master) ved Universitetet. 0 Siter
Sofline Skrevet 14. januar 2007 Skrevet 14. januar 2007 En dyrepsykolog trenger ikke være vetrinær. Jeg vil anta at folk som kaller seg det har jobbet med dyr i mange år, f.eks. med å trene dem, som dyrepasser eller lignende. Gamle landbrukshøyskolen på Ås (husker ikke helt hva det heter i dag) har et studie i husdyrfag hvor man også lærer en del om adferd. Det er vel det nærmeste man kan komme en dyrepsykologutdannelse. 0 Siter
Gjest Aviaana Skrevet 14. januar 2007 Skrevet 14. januar 2007 En dyrepsykolog trenger ikke være vetrinær. Jeg vil anta at folk som kaller seg det har jobbet med dyr i mange år, f.eks. med å trene dem, som dyrepasser eller lignende. Gamle landbrukshøyskolen på Ås (husker ikke helt hva det heter i dag) har et studie i husdyrfag hvor man også lærer en del om adferd. Det er vel det nærmeste man kan komme en dyrepsykologutdannelse. NHD svarte på spørsmål ang en deprimert gullfisk for en stund siden. Kan man overføre den kunnskapen man har om mennesker psyke til dyr? 0 Siter
fresja Skrevet 14. januar 2007 Skrevet 14. januar 2007 Den første jeg hørte om som var hundepsykolog, er utdannet førskolelærer. Finner på nettet at han nå er cand. polit. innen atferd. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.