Gå til innhold

5 om dagen!

Anbefalte innlegg

Gjest catiki21
Skrevet

Hvordan bør jeg få inn de 5 frukt/grønnsakene som de sier vi bør spise pr.dag? Hva kan jeg for eksempel spise? I dag har jeg vært flink synes jeg, ikke hver dag jeg får de inn. Spiste salat (grønn salat greie) og agurk i pitabrød til frokost, drikket appelsin juice og spist både 1 mango og en banan. Men noen råd til hvordan en får inn de 5 på? Bør spise 5 hver dag!

• Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Angelica :o)

20

• Glimtipper

9

• Idéfix

3

• Sofline

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

sunnie1365380407
Skrevet

Jeg pleier å kutte opp grønnsaker og ha dem liggende i en bolle med vann i kjøleskapet. Da holder de seg bra. Da går jeg å knasker og spiser fra den hele tiden.

Ellers så pleier jeg å kutte opp frukt og grønnsaker å setter på frokostbordet, de gangene jeg dekker frokostbord (kanskje oftest i helgene).

Ellers er oppkuttede grønnsaker med yougurt-dipp et godt alternativ til kveldsmat:)

liten pike, 22
Skrevet

Tykke skiver med tomat og/eller agurk på brødskiva, en banan når du er småsulten, druer til "snakcs", pøs på med grønnsaker til middag, banan eller annen frukt på frokostblanding, lage smoothie av frukt og bær... Mange måter å få det i seg på, lykke til :P

Skrevet

Er yoghurt med i 5 om dagen-greia?

Er yoghurt en frukt eller grønnsak? :P

Skrevet

Tomat, agurk, paprika på både frokost og lunsj. Banan til mlm-måltid. Salat eller grønnsaker til middag. Og eple + appelsin til kveldsmat (oppdelt og blanda)

Skrevet

Nei, yoghurt er med i 3-om-dagen som gjelder melkeprodukter. :)

Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1168801864' post='3476184]

Er yoghurt en frukt eller grønnsak? :P

*ler*

Pssst: Jeg kommer ikke inn på MSN :(

Skrevet

*ler*

Pssst: Jeg kommer ikke inn på MSN :(

:(

www.ebuddy.com

Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1168802614' post='3476216]

:(

www.ebuddy.com

Har prøvd, men får ikke den til å fungere :/

Skrevet

Har prøvd, men får ikke den til å fungere :/

:( Msn sliter.. Jeg blir kasta ut hele tiden

Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1168802874' post='3476223]

:( Msn sliter.. Jeg blir kasta ut hele tiden

Ja, har vært slik et par dager nå :/ Jeg skjelte ut Bill Gates og Microsoft høyt for meg selv tidligere, da jeg attpåtil måtte inn på de utrolig lite brukervennlige sidene deres for å laste ned noe :P

Skrevet

Hvis du kan plukke den av yoghurtbusken i hagen, så går den inn under de 5 om dagen. ;o)

Skrevet

Ja, har vært slik et par dager nå :/ Jeg skjelte ut Bill Gates og Microsoft høyt for meg selv tidligere, da jeg attpåtil måtte inn på de utrolig lite brukervennlige sidene deres for å laste ned noe :P

He he.. You go girl!

Synd du ikke kommer inn.. har mye å fortelle ;)

Men,, hmm.. Yahoo?

Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1168803736' post='3476252]

He he.. You go girl!

Synd du ikke kommer inn.. har mye å fortelle ;)

Men,, hmm.. Yahoo?

Ooo, mye å fortelle?

Vent litt, la meg prøve en hel restart av maskinen. Om ikke det fungerer, så må jeg laste ned Yahoo igjen, ja :)

BRB :)

Gjest catiki21
Skrevet

Jeg pleier å kutte opp grønnsaker og ha dem liggende i en bolle med vann i kjøleskapet. Da holder de seg bra. Da går jeg å knasker og spiser fra den hele tiden.

Ellers så pleier jeg å kutte opp frukt og grønnsaker å setter på frokostbordet, de gangene jeg dekker frokostbord (kanskje oftest i helgene).

Ellers er oppkuttede grønnsaker med yougurt-dipp et godt alternativ til kveldsmat:)

Det var smart triks å putte oppskåret grønnsaker i vann. Har et problem at de holder seg, men da skal jeg prøve det! Takk for tipsene:)

Gjest catiki21
Skrevet

Tykke skiver med tomat og/eller agurk på brødskiva, en banan når du er småsulten, druer til "snakcs", pøs på med grønnsaker til middag, banan eller annen frukt på frokostblanding, lage smoothie av frukt og bær... Mange måter å få det i seg på, lykke til :P

Takk for ditt svar:)

Gjest catiki21
Skrevet

En gulrot til kvelds nå, så er du i mål. ;)

Ja, det kan jeg jo ta så er jeg i mål med de 5 idag. Endelig igjen er jeg igang med 5 om dagen. Startet året veldig sundt;)!

Skrevet

Ooo, mye å fortelle?

Vent litt, la meg prøve en hel restart av maskinen. Om ikke det fungerer, så må jeg laste ned Yahoo igjen, ja :)

BRB :)

Fine ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...