Gå til innhold

hvordan ville dere taklet det?

Anbefalte innlegg

sunnie1365380407
Skrevet

Jeg har et lite problem på jobben. Vi er et lederteam med 1 leder og 2 mellomledere. Jeg er en av mellomlederne.

Det som er problemet på arbeidsplassen min er at samtlige av medarbeiderene mine med unntak av lederen og meg selv snakker "dritt" om den andre mellomlederen. De kommer til meg å klager om det og de klager til hverandre.

Denne lederen er meget flink i utførelsen av jobben sin, men hun er veldig spesiell og kan være litt "politi" på arbeidsplassen. Jeg skjønner godt at de andre plages av henne, men som mellomleder selv stiller de meg i en vanskelig posisjon når de øser over meg med sine klager. Både kollegaer fra hennes og min egen avdeling.

De sier de skulle ønske hun var mer som meg o.l. At vi er to helt forskjellige ledere. Men jeg vil ikke være en del av denne skitt-snakkingen, og jeg prøver å unngå disse samtalene, men de dukker opp til stadighet. Jeg snakker med dem og sier at de ikke skal bry seg så mye det og heller bare "overhøre" disse politi-kommentarene. Men de bare fortsetter..

Med dette forsurer de faktisk min jobb-hverdag. Lurer på om de tenker på det? At ved å tømme all sin frustrasjon over på andre. Da får de tømt seg og jeg blir stående igjen med all dritten.

Som deltaker i et leder-team må jeg holde meg forsvare ledelsen. Hva ville du gjort i mine sko?

Skrevet

Slik du beskriver det, så høres det ut om denne andre mellomlederen er til stor frustrasjon for de ansatte, og at de kommer og snakker med deg, kanskje i håp om at du kan gjøre noe med problemene?

Det er sikkert ikke bare denne mellomlederens skyld, men kanskje du likevel kan snakke med henne om hvilken virkning hennes "politi-holdninger" har på de ansatte, og om hun kanskje kan prøve å ha en mer avslappet holdning? Samtidig som du oppfordrer de ansatte til å ha takhøyde for at folk er forskjellige.

Skrevet

Jeg ville informert de om at hvis problemet er så stort, så kan du oppfordre til et møte med verneombud, ansatt og mellomleder. Det pleier å stoppe munnen på folk :)

Gjest Persille
Skrevet

Om de klager rettmessig - ville jeg gjort omtrent som Glimtipper sier, initiert et møte med verneombud og leder-gruppa.

Om de bare "syter" - så hadde jeg sagt jeg ikke ville høre ett ord til om det, om de ikke er villige til å gå videre med dette til verneombud f.eks - og lage en sak ut av det.

sunnie1365380407
Skrevet

Jeg ville informert de om at hvis problemet er så stort, så kan du oppfordre til et møte med verneombud, ansatt og mellomleder. Det pleier å stoppe munnen på folk :)

Det verste er at verneombudet er den som klager mest...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...