Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, hvor mye bruker dere, sånn ca, og hvor mange er dere i husstanden?

Jeg er den som handler inn hver uke, og er blitt ganske flink til å føre middagslister (barna velger gjerne en middag hver, det er veldig praktisk, da blir det to mindre middager å velge for meg) og å føre handleliste etter hva vi har i fryser og kjøleskap.

Vi bruker +- kr 1.000,- på husholdningsartikler i uka. Som regel koster det ca kr 800,-, 'aldri' over kr 1.000,-. Det inkluderer såpe, sjampo, deo, vaskepulver og alt sånn.

Vi er to voksne og to barn til vanlig.

Skrevet

Da er du god!

Tja, synes du? Vi lever godt på det. Baker brød selv og fryser ned.

Planlegger godt. Utnytter rester.

Skrevet

Jevnt over er det bare meg annenhver uke og meg og to barn annenhver uke. Aner ikke hva vi bruker på mat, men ettersom jeg ikke har bil og det er Ica som er nærbutikken her så hadde jeg sikkert spart en del på å handle basisvarene på Rema eller Obs.

Uansett - jeg har så det går helt greit rundt så jeg gidder ikke snu på kronene når det gjelder mat. :o) Når kjæresten er hjemme og jeg (og evt. ungene) er hos ham har jeg ikke matutgifter i det hele tatt, han er grei sånn! ;o)

Skrevet

Omtrent det samme med oss. Vi er 4 en uke og 5 neste uke :)

Skrevet

Vi bruker omtrent det samme som dere, og vi er to. Jeg ser nå at vi har forbedringspotensiale...

Jeg har prøvd å lage middagslister, men det er ikke så lett. Spesielt ikke når samboeren helst vil i butikken hver dag. Da blir det brukt mye mer penger. *holde seg i skinnet*

Skrevet

Vi bruker omtrent det samme som dere, og vi er to. Jeg ser nå at vi har forbedringspotensiale...

Jeg har prøvd å lage middagslister, men det er ikke så lett. Spesielt ikke når samboeren helst vil i butikken hver dag. Da blir det brukt mye mer penger. *holde seg i skinnet*

Ja, man kan innbille seg at det ikke blir dyrere å gå i butikken oftere, men det stemmer ikke for meg, iallefall. Det blir _alltid_ med noe mer - hver eneste gang!

Skrevet

Ja, man kan innbille seg at det ikke blir dyrere å gå i butikken oftere, men det stemmer ikke for meg, iallefall. Det blir _alltid_ med noe mer - hver eneste gang!

Det blir det her også. Har du et eksempel på en middagsliste?

Skrevet

Minstemann og jeg bruker mellom 600 og 800 i uka og da er jeg ganske raus i forhold til det jeg har vært før.

Handler to ganger i uka og er flink til å handle på tilbud og putte i fryseren og lager nesten alltid middag av frysevarer.

Skrevet

Det blir det her også. Har du et eksempel på en middagsliste?

Ja, jeg har hentet den nå (nåværende ukes liste)

Mandag

Pannekaker med bacon

Tirsdag

Kjøttpudding med kål og gulerøtter

Onsdag

Resten av kjøttpuddingen

Torsdag

Grøt

Fredag

Stekt torsk med grønnsaker

Lørdag Pannemix med scones ved siden av. Stekt egg til barna

Søndag (altså i dag) hadde vi middagsgjester. Hadde pitabrød med salat, agurk, mais, ananas, ost, løk og skinke til

Mandag

Fiskeboller i hvit saus.

Skrevet

Vi bruker ca 1500 kroner, er to stykker. Kanskje litt uøkonomiske, men vi spiser sjeldent det samme til middag og er ikke så opptatt av pris på mat. Dessuten bor vi få meter unna butikken....

Skrevet

Ja, jeg har hentet den nå (nåværende ukes liste)

Mandag

Pannekaker med bacon

Tirsdag

Kjøttpudding med kål og gulerøtter

Onsdag

Resten av kjøttpuddingen

Torsdag

Grøt

Fredag

Stekt torsk med grønnsaker

Lørdag Pannemix med scones ved siden av. Stekt egg til barna

Søndag (altså i dag) hadde vi middagsgjester. Hadde pitabrød med salat, agurk, mais, ananas, ost, løk og skinke til

Mandag

Fiskeboller i hvit saus.

Takk! Det høres jo ut som noe vi kan spise også. Denne uka vil jeg prøve og lage middagsliste igjen. *inspirert* :-)

candyqueen_83
Skrevet

Jeg og kjæresten bruker vel ca 800 kr om vi skriver handleliste for hele uka (sjelden). Handler vi litt og litt blir det sikkert 1200 eller noe. Det blir alltid masse unødvendige ting.

Gjest vi koser oss med god mat
Skrevet

2000,- i uka på mat. Vi er to voksne og to barn.

Skrevet

Vi er to barn og to voksne og bruker nok i gjennomsnitt ca. 1800 kr i uken i dagligvarebutikker.

Da har vi planlagt ukens middager og handler etter liste en gang i uken, fyller bare opp med evt melk eller andre ting som uforutsett går tomt.

Vi kunne nok spart noe på å handle i en billigere butikk, men prioriterer at butikken har godt utvalg slik at vi får alt på samme sted.

Skrevet

Har virkelig ikke peiling. 300 kroner nå, 500 kroner da. 100-lapp på vei hjem fra jobb når jeg egentlig bare skal ha en melk.

Skrevet

Hmm jeg tror jeg bruker rundt 800kr i mnd på mat + husholdningsartikler.

Skrevet

Da er dere flinke.

Vi er to voksne og litt varierende hvor mange barn, dvs annenhver helg er det flere barn her, og annenhver uke er det ett barn her.

Vi bruker opp mot 1500 kr i uka på mat og sånne dagligvareartikler som såpe, vaskemidler osv.

Lite når vi kun er oss voksne, ganske mye mer når ungene er her.

Skrevet

Vi bruker ca 1500 kroner, er to stykker. Kanskje litt uøkonomiske, men vi spiser sjeldent det samme til middag og er ikke så opptatt av pris på mat. Dessuten bor vi få meter unna butikken....

Dere spiser sjeldent det samme til middag? Hvorfor?

Det er nemlig slik hos oss også, delvis for han jobber kveld noen uker og delvis fordi er så ufattelig ulike i middagsveien.

Skrevet

Hmm jeg tror jeg bruker rundt 800kr i mnd på mat + husholdningsartikler.

Kr 800,- i mnd eller i uka?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...