Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei Nina.

Jeg er en 37 år gammel mann som sliter med veldig mye slim.

Jeg har ikke noe slim i nesen, men harker opp veldig mye. Det forårsaker også en del hoste, som igjen gir meg slim. Av og til kan jeg hoste slik at jeg nesten spyr.

Jeg har også merket at det kommer mye slim når jeg sliter. Feks trener.

Jeg dykker en del, og etter et dykk så harker jeg opp utrolig mye. Føles av og til ut som om jeg ikke får pusta pga slim i halsen.

Hva kan dette være? Jeg regner med du kommer til å si at jeg må gå til fastlegen min, men kan du gi meg noen ide?

Leif-Harald

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/262093-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-slim/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Gjest ekspektoratet

Er det trygt å dykke når du har det slik? Kanskje skulle du prøve Bronkl/mucomyst - noen slimløsende brusetabletter, men da må dj nok til lege. Kanskje greit å finne ut om det er astma også, for det finnes jo medisin som kan hjelpe for det hvis du er plaget, men då må du jo også til lege.

Ellers, drikk rikelig. Unngå melk?

Er det trygt å dykke når du har det slik? Kanskje skulle du prøve Bronkl/mucomyst - noen slimløsende brusetabletter, men da må dj nok til lege. Kanskje greit å finne ut om det er astma også, for det finnes jo medisin som kan hjelpe for det hvis du er plaget, men då må du jo også til lege.

Ellers, drikk rikelig. Unngå melk?

Ang dykkinga så er det ikke noe problem. Bare tømme seg når man er ferdig det. Merker ikke noe før da ;)

Men takk for tips her. Må nok en tur til legen ja

Nei ingen ting slikt.

Da jeg var ung og hadde astma så var det anstrengelsesutløst astma.

Brukte en tid noen piller, nese spray, og munnspray. Siste tiden var det bare munnspray.

Du er sikkert lei at jeg sier det, men en sjekk hos lege kan være greit, dersom dette vedvarer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...