Gå til innhold

Vaske kimono/silke

Anbefalte innlegg

Gjest wannabejapanee
Skrevet

Har en silkekimono som jeg har sølt yoghurt på. Står ikke noe vaskelapp eller noe på den, så nå lurer jeg på om jeg kan putte den i vaskemaskinen?

Jeg har to program som heter DELICATE og SYNTHETICS, tipper det er en av dem jeg skal ta, men hvilken? Og hvor mange grader?

hare1365380455
Skrevet

Brukes ikke milo til silke, eller husker jeg feil? I så fall skal det nok i en vaskeball.

Gjest wannabeejapanee
Skrevet

Brukes ikke milo til silke, eller husker jeg feil? I så fall skal det nok i en vaskeball.

Ok, takk for tips. Men vaskeball? Øhm, trodde ikke man brukte slikt lengre:( Hvor i all verden får jeg tak i en nå da mon tro?

Skrevet

Husk å bruke Milo til silke.

Silke skal nok enten vaskes på Delicate eller ullprogram. Ikke synthetics, silke er jo et naturfiber, ikke syntetisk.

Tror ikke du skal bruke høyere temperatur enn 30 grader.

Gjest wannabeejapanee
Skrevet

Husk å bruke Milo til silke.

Silke skal nok enten vaskes på Delicate eller ullprogram. Ikke synthetics, silke er jo et naturfiber, ikke syntetisk.

Tror ikke du skal bruke høyere temperatur enn 30 grader.

Ok, takk, høres fornuftig ut.

hare1365380455
Skrevet

Ok, takk for tips. Men vaskeball? Øhm, trodde ikke man brukte slikt lengre:( Hvor i all verden får jeg tak i en nå da mon tro?

De må vel finnes, for om du skal vaske ull må jo også miloen i vaskeball. Men du får sjekke om det er milo eller noe annet du skal bruke. Nå lurer jeg på om det ikke finnes en egen silkevask.... Noen andre svarer nok sikkert!

Skrevet

De må vel finnes, for om du skal vaske ull må jo også miloen i vaskeball. Men du får sjekke om det er milo eller noe annet du skal bruke. Nå lurer jeg på om det ikke finnes en egen silkevask.... Noen andre svarer nok sikkert!

Vaskeballer finnes ikke lengre!

Jeg hadde en lengre tråd om dette for en god stund siden.

Milo kan puttes rett i kammeret akkurat som vanlig såpe.

Skrevet

Vaskeballer finnes ikke lengre!

Jeg hadde en lengre tråd om dette for en god stund siden.

Milo kan puttes rett i kammeret akkurat som vanlig såpe.

Etter den tråden fant jeg faktisk et sted hvor det stod at man skulle ringe det og det nummeret for å få en vaskeball. Typisek husker jeg ikke hvor jeg så det.

Skrevet

Etter den tråden fant jeg faktisk et sted hvor det stod at man skulle ringe det og det nummeret for å få en vaskeball. Typisek husker jeg ikke hvor jeg så det.

Sikkert Lilleborg - de som produserer Omo og Milo. Men tror det er noen som har fått til svar at de har sluttet helt med vaskeballer. Mener det kom fram i den gamle tråden som det refereres til.

Skrevet

Lilleborg som lager OMO f.eks, sendte ut vaskeballer før. Men nå er det slutt. Snufs. Jeg har tapet sammen min siste og må gjemme den for bikkjene. (De tygger på den og ødelegger den)

Hvis noen sporer opp et gammelt lager med vaskeballer - sleng en hitover, please;-)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Lilleborg som lager OMO f.eks, sendte ut vaskeballer før. Men nå er det slutt. Snufs. Jeg har tapet sammen min siste og må gjemme den for bikkjene. (De tygger på den og ødelegger den)

Hvis noen sporer opp et gammelt lager med vaskeballer - sleng en hitover, please;-)

Jeg har to vaskeballer hjemme, bruker dem fortsatt. :)

Ser ikke noe grunn til å ikke bruke dem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...