Dorthe Skrevet 15. januar 2007 Skrevet 15. januar 2007 Det er vel for at folk skal komme til toalettet fra begge sider, avhengig av hvordan de forflytter seg fra rullestolen og over på toalett-setet? Doen er alltid inntil veggen og vasken i det andre hjørnet. Selv på sykehuset er det flere meter fra. Det er da jeg svetter når jeg vet at noen har mrsa i sår og ikke har lyst til å bruke toalettet. Jeg skjønner at man ikke får vite hvem som har det, men likevel er det skummelt. 0 Siter
Gemini Skrevet 15. januar 2007 Skrevet 15. januar 2007 Doen er alltid inntil veggen og vasken i det andre hjørnet. Selv på sykehuset er det flere meter fra. Det er da jeg svetter når jeg vet at noen har mrsa i sår og ikke har lyst til å bruke toalettet. Jeg skjønner at man ikke får vite hvem som har det, men likevel er det skummelt. Doen skal ikke være inntil veggen på noen av sidene, det skal være minst 90 cm til vegg, med mindre det er flere enn ett handikap-toalett på stedet, i såfall må disse ha speilvendte løsninger ift. hverandre, slik at det er mer plass på hhv. høyre eller venstre side på disse. Retningslinjer og skisser her: http://www.trondheim.kommune.no/attachment.ap?id=5079 (pdf-fil) 0 Siter
Dorthe Skrevet 15. januar 2007 Skrevet 15. januar 2007 Doen skal ikke være inntil veggen på noen av sidene, det skal være minst 90 cm til vegg, med mindre det er flere enn ett handikap-toalett på stedet, i såfall må disse ha speilvendte løsninger ift. hverandre, slik at det er mer plass på hhv. høyre eller venstre side på disse. Retningslinjer og skisser her: http://www.trondheim.kommune.no/attachment.ap?id=5079 (pdf-fil) Men de retningslinjene er det da aldri noen som bryr seg om når de lager toaletter. Til og med på sykehuset du vet og på ullevål er det ikke slik. Og heller ikke på hotellrom og cafetoaletter. Og det er ingen å klage til heller, for det finnes ikke noen som har ansvar for det annet enn eier og han synes han har gjort en stor bragd som har laget et toalett ;o) Og det har han jo egentlig gjort siden det er altfor få av dem. 0 Siter
Gemini Skrevet 15. januar 2007 Skrevet 15. januar 2007 Men de retningslinjene er det da aldri noen som bryr seg om når de lager toaletter. Til og med på sykehuset du vet og på ullevål er det ikke slik. Og heller ikke på hotellrom og cafetoaletter. Og det er ingen å klage til heller, for det finnes ikke noen som har ansvar for det annet enn eier og han synes han har gjort en stor bragd som har laget et toalett ;o) Og det har han jo egentlig gjort siden det er altfor få av dem. Jeg er oftere på handlesenter enn på sykehus, og jeg har da sett riktig utformede toaletter. Har måttet bruke HC-toalett en del når knærne er på sitt verste... 0 Siter
citygirl Skrevet 15. januar 2007 Skrevet 15. januar 2007 Men de retningslinjene er det da aldri noen som bryr seg om når de lager toaletter. Til og med på sykehuset du vet og på ullevål er det ikke slik. Og heller ikke på hotellrom og cafetoaletter. Og det er ingen å klage til heller, for det finnes ikke noen som har ansvar for det annet enn eier og han synes han har gjort en stor bragd som har laget et toalett ;o) Og det har han jo egentlig gjort siden det er altfor få av dem. *flirer* Godt poeng. 0 Siter
Dorthe Skrevet 15. januar 2007 Skrevet 15. januar 2007 Jeg er oftere på handlesenter enn på sykehus, og jeg har da sett riktig utformede toaletter. Har måttet bruke HC-toalett en del når knærne er på sitt verste... Hehe, jeg har aldri sett et toalett som ser slik ut og som man må komme inn fra begge sider. Ofte kan man bare komme inn forfra fordi det er så trangt. På Mehphis på Grünerløkka er toalettet så trangt at når man har satt seg på så må man løfte stolen over knærne til den andre siden slik at man får lukket døra. Og på MacDonalds i Klingenberggate er det to trappetrinn opp til toalettet. Mange festlige løsninger skjønner du ) 0 Siter
Gemini Skrevet 15. januar 2007 Skrevet 15. januar 2007 Hehe, jeg har aldri sett et toalett som ser slik ut og som man må komme inn fra begge sider. Ofte kan man bare komme inn forfra fordi det er så trangt. På Mehphis på Grünerløkka er toalettet så trangt at når man har satt seg på så må man løfte stolen over knærne til den andre siden slik at man får lukket døra. Og på MacDonalds i Klingenberggate er det to trappetrinn opp til toalettet. Mange festlige løsninger skjønner du ) Trappetrinn på hc-toalett er jo utrolig smart...! Nei, du får nok komme deg en tur ut på landet, så skal du se at det finnes skikkelige forhold ;-) 0 Siter
Dorthe Skrevet 15. januar 2007 Skrevet 15. januar 2007 Trappetrinn på hc-toalett er jo utrolig smart...! Nei, du får nok komme deg en tur ut på landet, så skal du se at det finnes skikkelige forhold ;-) Ja, jeg har faktisk skjønt det og nå får jeg ny bil også så kanskje det blir en råd ) 0 Siter
Lillemus Skrevet 15. januar 2007 Skrevet 15. januar 2007 Jeg får litt noia av beltespenner, jeg. Tenk deg så mye bakterier det er på dem! Man vasker jo stort sett ikke hendene før man har tatt på seg buksa og justert beltet. Det der har jeg også tenkt på! *Hehe* Mange er nesten hysteriske med å vaske hendene etter dobesøk (jeg gjør det jeg også altså og passer på at ungene også gjør det!), men det er mange ganger jeg har lyst til å spørre:"Si meg, vasker du fingrene før du kler på deg igjen også?" ;o) 0 Siter
Caloni Makaroni Skrevet 15. januar 2007 Skrevet 15. januar 2007 Det der har jeg også tenkt på! *Hehe* Mange er nesten hysteriske med å vaske hendene etter dobesøk (jeg gjør det jeg også altså og passer på at ungene også gjør det!), men det er mange ganger jeg har lyst til å spørre:"Si meg, vasker du fingrene før du kler på deg igjen også?" ;o) Jepp! Er nok rimelig mye ekkelt i bukselinningene til folk! 0 Siter
meg__123! Skrevet 15. januar 2007 Skrevet 15. januar 2007 Jeg legger alltid på papir.. Synes det er ekkelt uten. Usj :/ 0 Siter
Piraye Skrevet 15. januar 2007 Skrevet 15. januar 2007 Nei, jeg er ikke hysterisk. Men studerer selvfølgelig ringen først. 0 Siter
Sofline Skrevet 15. januar 2007 Skrevet 15. januar 2007 Ja, på de fleste offentlige toaletter, men ikke hjemme hos folk jeg kjenner. Jeg skjønner ikke hvorfor flere offentlige toaletter instalerer sånn bakteriederpingsmiddel ved doen så man kan vaske av og slippe styret med dopapir som faller ned. 0 Siter
Sofline Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Hehe, ikke akkurat. Men jeg lurer på om jentene som legger toalettpapir på setet er klar over hvor mange uhumskheter de får i seg hvis de sitter på et utested med noen venner, hvorav flere er menn, og graver i den samme peanøttboksen som gutta graver i. For at noen av dem ikke har vaska hendene etter siste toalettbesøk, er rimelig sikkert. Ja, og så lurer jeg på hvor mange doldamer som etter dette innlegget kommer til å spise peanøtter på et utested. Akkurat den tanken har jeg også tenkt før. Jeg deler ikke peanøtter med menn jeg ikke kjenner. 0 Siter
Sofline Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Jeg vasker alltid hendene mine grundig etter jeg har vært på toalettet/badet. Pleier å åpne døren med albuen når jeg skal ut derfra. Hjemme hos meg selv desinfiserer jeg håndtaket hver dag med en sånn blå hånddesinfiserende middel jeg har knabba på jobben :-) Har du ikke vask på badet? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.