Gå til innhold

Syk med dårlig samvittighet

Anbefalte innlegg

sunnie1365380407
Skrevet

Hmm, har akkurat blitt sykemeldt i en uke pga infeksjon i luftveiene. Jeg hoster og hoster. Har ikke feber, så føler meg ikke slapp eller noe. Men sover dårlig på nettene.

Jeg jobber i barnehage så skjønner jo at jeg bør holde meg hjemme og innendørs, men jeg får så dårlig samvittighet overfor dem jeg jobber sammen med. Vet at de får mye mer jobb når det mangler en person.

Uff, hvordan føler dere det når dere må være hjemme fra jobb?

Skrevet

Jeg har det på samme måte. Men jeg hadde en god sjef som sa: "Det hjelper jo ikke oss i det hele tatt at du sitter med dårlig samvittighet hjemme. Er du syk, så er du syk. Det er ikke noe å gjøre noe med".

Og det har hun jo helt rett i. Konsentrer deg om å bli frisk, du.

God bedring :)

Gjest Jente31
Skrevet

Jeg har det på samme måte. Men jeg hadde en god sjef som sa: "Det hjelper jo ikke oss i det hele tatt at du sitter med dårlig samvittighet hjemme. Er du syk, så er du syk. Det er ikke noe å gjøre noe med".

Og det har hun jo helt rett i. Konsentrer deg om å bli frisk, du.

God bedring :)

Jeg signerer Glimtipper:-)

God bedring!

Skrevet

Tenker nøyaktig som deg.

Men så tenker jeg igjen at ingen foreldre takker meg om jeg smitter barnet deres sånn at de må være hjemme fra jobb...

For eksempel... ;)

Eller smitter en kollega sånn at h*n blir gående og hangle, og kanskje til slutt må være hjemme selv...

I grunnen er jeg generelt lite syk, så jeg PRØVER å si til meg selv at jeg også har lov til å måtte kaste inn håndkleet innimellom ;)

Gjest god bedring
Skrevet

Jeg forstår hvordan du tenker, men det viktigste er jo at du blir frisk nå.

I tillegg er det viktig at du går til legen før du begynner å jobbe igjen, hvis du ikke er 100% sikker på at du er blitt helt frisk. Det er mye bedre for arbeidsgiver at du blir borte en sammenhengende periode, enn at du kommer på jobb en dag eller to, for så å bli syk igjen. De kan ansette en vikar på pengene de får tilbake fra trygdekontoret hvis du er borte i ett strekk, ikke hvis du er borte en uke, tilbake på jobb noen dager og så orte en uke igjen.

Skrevet

Samme som meg dette. Måtte gå hjem i dag fordi jeg kastet opp og er kjempekvalm.

Har så utrolig dårlig samvittighet for vi var allerde en for lite (hadde vikar men) :/

(Jeg jobber og i bhg)

sunnie1365380407
Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1168859821' post='3476978]

Samme som meg dette. Måtte gå hjem i dag fordi jeg kastet opp og er kjempekvalm.

Har så utrolig dårlig samvittighet for vi var allerde en for lite (hadde vikar men) :/

(Jeg jobber og i bhg)

Uff ja, det er ikke noe gøy det der.

God bedring til deg også :)

Skrevet

Uff ja, det er ikke noe gøy det der.

God bedring til deg også :)

Takk det samme :)

Skrevet

Jeg har kjent på akkurat det samme som deg.

Si til deg selv at du faktisk gjør kollegaene (og ikke minst barna og foreldrene deres) en tjeneste ved å holde deg hjemme til du blir frisk.

Skrevet

Jeg skjønner at de som jobber på den måten har det vanskeligere samvittighetsmessig når de blir syke.

I den stillingen jeg har går det bare utover meg selv hvis jeg er borte. Ingen gjør noe av mitt arbeid, så derfor er jeg hjemme med kollegial god samvittighet, men med gruing for å komme tilbake pga haugen på pulten....

Skrevet

Jeg har dårlig samvittighet de få gangene jeg er borte fra jobb.

Det er fordi det går ut over kundene jeg jobber for, og kollegene mine. Det er vanskelig å skaffe vikarer generelt, og det er ihvertfall vanskelig å skaffe flinke vikarer. Når ting har gått rævva hver gang en selv er borte, er det ikke lett å være hjemme med god samvittighet. Noen av oss kan knapt være syke, for ikke å snakke om å ha ferie (!), uten at det går ut over noen.

:-S

Dessuten går det ut over meg selv fordi det nesten alltid er masse å ta igjen når jeg kommer tilbake, fordi ting ikke har vært gjort skikkelig.

Det er slitsomt å være nærmest "uerstattelig" på jobb.

Skrevet

Dårlig samvittighet. Uansett. Det er noe skikkelig herk.

Skrevet

Har det som deg - en må bare svelge den dumme samvittigheten å kose seg og slappe av mens man kan - det er lenge til man blir pensjonist ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...