Gå til innhold

Skattekort - oslo

Anbefalte innlegg

Gjest Skatteprinsessen
Skrevet

Jeg har fått ny jobb med høyere lønn og må derfor ha nytt skattekort. Det jeg har fått automatisk i posten er beregnet med min gamle lønn og blir derfor feil..vil ikke få baksmell.

Det gamle skattekortet mitt har blitt borte i flytting og jeg har derfor ikke pin-koder så jeg kan bestille skattekort via nettsiden deres. Før i tiden kunne man dra ned til Tøyen Ligningskontor og få skattekort på dagen.. måtte vente der en hel dag pga. masse mennesker og lite bemanning men lurer på hvordan det er i nå for tiden der?

Kan man fortsatt dra ned og stille seg i kø for å få nytt skattekort? (ikke kopi av det gamle men nytt)

Jeg må ha dette ganske fort og har egentlig ikke tid til å vente..Noen som vet om man fremdeles kan ordne dette på en dag?

Gjest trekk 50%
Skrevet

Hvis du har somlet bort skattekortet ditt kan du ikke ordne dette på en dag.

Du bestiller nye pinkoder her:

http://www.skatteetaten.no/Templates/Selvbetjening.aspx?id=46532&epslanguage=NO

Leverer du ikke skattekort, trekker arbeidsgiver deg 50%.

Hvis du kan leve med det frem til neste lønn, er det jo ikke noe problem.

Bare gi beskjed til lønningskontoret på den nye jobben at de skal trekke deg 50%.

Skrevet

Hvis du har tabellkort trenger du ikke å endre skattekort selv om du har fått høyere lønn.

candyqueen_83
Skrevet

Hvis du har somlet bort skattekortet ditt kan du ikke ordne dette på en dag.

Du bestiller nye pinkoder her:

http://www.skatteetaten.no/Templates/Selvbetjening.aspx?id=46532&epslanguage=NO

Leverer du ikke skattekort, trekker arbeidsgiver deg 50%.

Hvis du kan leve med det frem til neste lønn, er det jo ikke noe problem.

Bare gi beskjed til lønningskontoret på den nye jobben at de skal trekke deg 50%.

første lønningen trekker de deg vel som i fjor om du ikke leverer nytt skattekort? Det gjør dem hvertfall her

Skrevet

første lønningen trekker de deg vel som i fjor om du ikke leverer nytt skattekort? Det gjør dem hvertfall her

Det er opp til arbeidsgiver. Men forholdsvis vanlig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...