Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det lurer vi også på, liten fremgang her. Gutten er 2 år og 7 mnd og ikke interessert i å sitte på verken potte eller do. Satser på at det skjer til våren/sommeren.

La han få se jevnaldrende som sitter på do. Eldstemann slutta på dagen når hun skjønte at jenta som var på besøk (bevisst på at de var like gamle) gikk på do! Da skulle datteren min absolutt ta av seg bleia med en gang og gå på do hun også (2,6 år) ;-)

De to yngste slutta rundt toårsdagen fordi de ble motivert av å se eldre søsken som brukte truse og gikk på do...

Gutter er gjerne litt "tregere" med bleieslutt, så jeg tror ikke jeg ville brukt så mye energi på dette før nærmere treårsdagen. Går jo an å prøve litt for å se.. Kjøpe nye, tøffe underbukser, rose når han går på potte/do etc..

La han få se jevnaldrende som sitter på do. Eldstemann slutta på dagen når hun skjønte at jenta som var på besøk (bevisst på at de var like gamle) gikk på do! Da skulle datteren min absolutt ta av seg bleia med en gang og gå på do hun også (2,6 år) ;-)

De to yngste slutta rundt toårsdagen fordi de ble motivert av å se eldre søsken som brukte truse og gikk på do...

Gutter er gjerne litt "tregere" med bleieslutt, så jeg tror ikke jeg ville brukt så mye energi på dette før nærmere treårsdagen. Går jo an å prøve litt for å se.. Kjøpe nye, tøffe underbukser, rose når han går på potte/do etc..

Ja, han vet at bestevenninna bæsjer på potte og snakker om det, men selv har han liten interesse av å sitte der.

Hender han vil samtidig som han ser på TV og kanskje får en kjeks, da kan han sitte leeenge, men det kommer ingenting.. :-)

Annonse

Ja, han vet at bestevenninna bæsjer på potte og snakker om det, men selv har han liten interesse av å sitte der.

Hender han vil samtidig som han ser på TV og kanskje får en kjeks, da kan han sitte leeenge, men det kommer ingenting.. :-)

Da tror jeg nok at han ikke er fysisk ferdig utviklet ennå.

Minsten min ville så gjerne slutte med bleier før hun fylte to år. Hun ville jo ha truser, som storesøstrene. Gjett om hun gjorde iherdige forsøk på å tisse på do, men hun hadde helt klart ingen kontroll ennå... Hun var nok psykisk klar, men ikke fysisk.

Noen uker etter toårsdagen prøvde hun igjen og da hadde hun full kontroll :-)

Veldig forskjellig fra barn til barn.

Barn nr 1, gutt: Begynte å bæsje på potte og etterhvert do når han var ca 20 mnd. Fikk kontroll på tissingen først da han var 3,5. Sluttet med bleie om natta da han var 4,5.

Barn nr 2, jente: Sluttet med bleie tvert da hun var 3 år. Etter en måned sluttet hun med bleie om natta og.

Barn nr 3, jente: Sluttet med bleie da hun var 2,5 år. Er snart 3 år, bruker nattbleie.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...