Gå til innhold

Ang. frimerker, igjen.

Anbefalte innlegg

Gjest Pontiac
Skrevet

Har vært et par tråder om dette emnet nå men jeg må liksom spørre jeg også.

Hvis et frimerke ikke har stempel (noen her inne sa at posten kunne slurve i stresset?) er det da greit å klippe ut frimerket og sette det på ny konvolutt?

Jeg husker jo jeg gjorde det før om jeg ikke skulle sende påtenkte brev alikavel.

De frimerkene det ikke står sum på stiger i takt med frimerkeprisen?

At nå er de verdt 6,50, og går frimerkene opp til 7 kr, så kan man fremdeles bruke de?

Derfor jeg lurer er for at jeg sitter med en hel haug.

Jobber med innkommen post og har fått med meg frimerker uten stempel for rundt 800.- kr.

Skrevet

Hvis det ikke står en angitt sum på dem, og de mangler stempel - kan du bruke dem om igjen. Det regnes nok kanskje som dok.falsk, men?

De uten gjelder f.eks innelands uavhengig av portotaksten.

Står det f.eks 5.50 på frimerket, vil du kunne få problemer ved portoøkning. Tror de kan sende med regning til mottaker eller noe. Høres skikkelig tungvint ut for en 50-øring, men.

Gjest Pontiac
Skrevet

Hvis det ikke står en angitt sum på dem, og de mangler stempel - kan du bruke dem om igjen. Det regnes nok kanskje som dok.falsk, men?

Står det f.eks 5.50 på frimerket, vil du kunne få problemer ved portoøkning. Tror de kan sende med regning til mottaker eller noe. Høres skikkelig tungvint ut for en 50-øring, men.

"Hvis det ikke står en angitt sum på dem, og de mangler stempel - kan du bruke dem om igjen. Det regnes nok kanskje som dok.falsk, men?"

Kan vel ikke være dok.forfalskning vel? Har jo ikke forfalsket noe, bruker bare en ting som ikke er brukt riktig/ferdig.

Dem har jeg en drøss av ja :)

Sånn er det jo ellers også, om jeg har en pakke med frimerker i lommeboka og jeg skal sende et som er noe tyngre enn "vanlig" så må jeg jo legge til et frimerke til eller så får mottager regning, evnt. jeg om jeg har skrevet adressen bakpå.

Med frimerker for over 800 kr så skulle ikke lite porto være noe problem skulle en tro

:)

Gjest Pontiac
Skrevet

frimerkene kan brukes også om portoen stiger ja:)

Fint, for dem har jeg en drøss av :)

Skrevet

"Hvis det ikke står en angitt sum på dem, og de mangler stempel - kan du bruke dem om igjen. Det regnes nok kanskje som dok.falsk, men?"

Kan vel ikke være dok.forfalskning vel? Har jo ikke forfalsket noe, bruker bare en ting som ikke er brukt riktig/ferdig.

Dem har jeg en drøss av ja :)

Sånn er det jo ellers også, om jeg har en pakke med frimerker i lommeboka og jeg skal sende et som er noe tyngre enn "vanlig" så må jeg jo legge til et frimerke til eller så får mottager regning, evnt. jeg om jeg har skrevet adressen bakpå.

Med frimerker for over 800 kr så skulle ikke lite porto være noe problem skulle en tro

Du får bare begynne på årets julekort med en gang:-)

Nå kan posten bare angre på at de ikke stemplet frimerkene sine, hehe.

Gjest Pontiac
Skrevet

Du får bare begynne på årets julekort med en gang:-)

Nå kan posten bare angre på at de ikke stemplet frimerkene sine, hehe.

*ler*

Med de små mengdene med gode gammeldagse brev som sendes i dag så har jeg nok gjennom hele året og til julekort tror jeg nok :)

Det er nok små mengder tross alt for postverket med tanke på de mengder som virrer gjennom der i løpet av et år, selv om 800 kr for vanlig mann er en stooooor mengde.

Skrevet

*ler*

Med de små mengdene med gode gammeldagse brev som sendes i dag så har jeg nok gjennom hele året og til julekort tror jeg nok :)

Det er nok små mengder tross alt for postverket med tanke på de mengder som virrer gjennom der i løpet av et år, selv om 800 kr for vanlig mann er en stooooor mengde.

Og posteverket som var så redde for at brevet skulle avgå med døden når internett ble almennt.

Men, på en måte så synes jeg det eneste som fiskes opp fra postkassa vår er reklame og atter reklame.

Gjest Pontiac
Skrevet

Og posteverket som var så redde for at brevet skulle avgå med døden når internett ble almennt.

Men, på en måte så synes jeg det eneste som fiskes opp fra postkassa vår er reklame og atter reklame.

Men du skjønner, jeg jobber med fakturaer og mottar opptil et par hundre om dagen, og de kommer foreløbig nødvendigvis pr. gammeldags post :)

Når det gjelder privatbefolkningen så tror jeg svært mange har det som deg, som fisker opp enten regninger eller reklame.

Savner de gode håndskrevne konvoluttene jeg. Så spennende det var å se hvem det var fra og hva de hadde skrevet denne gangen :D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...