Gå til innhold

Har masse kyllingbryst, hjelp!!

Anbefalte innlegg

Gjest Frustrert frue
Skrevet

Hva kan jeg lage av dette? ønker å variere litt...

Tar gjerne imot gode oppskrifter med kjøttdeig og:o)

Og Bayonneskine, hvordan tilbereder jeg den, og hva er godt som tilbehør? Er denne veldig salt?

Salt kjøtt til å ha i supper og slikt, hva bruker jeg da?

hare1365380455
Skrevet

Stek kyllingstrimler med tacopulver og litt vann og ha i tortillas med salat/rømme og det du vil.

Trekk kyllingfiletene, lag hvit saus av kraften, ha til poteter og gulerøtter.

Skrevet

Kjøttdeig er djevelens verk.

Kyllingbryst kan man bake, steke, grille, strimle - bruke i gryter, tacos, fajitas, fylte paprika/champignon/auberginer etc.

sunnie1365380407
Skrevet

Kyllingburger er super digg:

Stek kyllingfile og bacon-strimler

Legg i burgerbrød sammen med salat, agurk, avokado.

Server sammen med båtpoteter, rømme, salsa og guacamole...

Mmmm skikkelig god lørdagsmiddag:)

Skrevet

Stek kyllingstrimler med tacopulver og litt vann og ha i tortillas med salat/rømme og det du vil.

Trekk kyllingfiletene, lag hvit saus av kraften, ha til poteter og gulerøtter.

"Trekk kyllingfiletene, lag hvit saus av kraften, ha til poteter og gulerøtter."

Jeg må ha det inn med teskje... mener du at du bare lar kyllingfiletene trekke i litt vann? Deretter lager du hvit saus og bruker vannet som smakstilsetning i sausen?

Koker du poteter og gulrøtter, deler det i biter og har det i kyllingsuppa, eller?

Skrevet

Fajitas, fajitas, fajitas.. :D

Surr løk, paprika i alle farger, sopp, evt. litt mais, og oppkuttet kylling. Krydres etter evne og behov. Om du ikke er bekymret for fett kan du strimle litt ost over til slutt og legge et lokk over stekepanna, så smelter dette mens du varmer wraps/tortillas. Serveres med guacamole, mer mais, rømme evt kesam, jalapeños etc.

hare1365380455
Skrevet

"Trekk kyllingfiletene, lag hvit saus av kraften, ha til poteter og gulerøtter."

Jeg må ha det inn med teskje... mener du at du bare lar kyllingfiletene trekke i litt vann? Deretter lager du hvit saus og bruker vannet som smakstilsetning i sausen?

Koker du poteter og gulrøtter, deler det i biter og har det i kyllingsuppa, eller?

Det er ikke kyllingsuppe. Altså: du koker poteter og gulerøtter som vanlig. Så trekker du kyllingfiletene i vann med bittelitt salt i. Kyllingfiletene blir hvite, og de skal nok trekke ca 20 min. Så tar du kyllingfiletene til side i en skål, finner en ny gryte, og lager hvit saus som vanlig (men med kyllingkraften). Når sausen er ferdig kan du legge kyllingen i igjen, og så er nok potetene og gulerøttene ferdige også. :)

Gjest annlovinda
Skrevet

Ang. Bayonneskinke.

Den kan trekkes, og serveres med kokte poteter og kålrabistappe. Kjempegodt.

Skrevet

Det er ikke kyllingsuppe. Altså: du koker poteter og gulerøtter som vanlig. Så trekker du kyllingfiletene i vann med bittelitt salt i. Kyllingfiletene blir hvite, og de skal nok trekke ca 20 min. Så tar du kyllingfiletene til side i en skål, finner en ny gryte, og lager hvit saus som vanlig (men med kyllingkraften). Når sausen er ferdig kan du legge kyllingen i igjen, og så er nok potetene og gulerøttene ferdige også. :)

Tuuusen takk, denne middagen skal jeg nok lage en dag:-)

hare1365380455
Skrevet

Tuuusen takk, denne middagen skal jeg nok lage en dag:-)

Det må du; det er kjempegodt! Og jeg har ikke laget det på evigheter så det må vi også ha snart...;)

Skrevet

Det må du; det er kjempegodt! Og jeg har ikke laget det på evigheter så det må vi også ha snart...;)

Idag laga jeg middagen "din". Det ble nyyyydelig!! Måtte ha i litt salt i den hvite sausen, ellers gjorde jeg det akkurat som beskrevet. Nam:-)

hare1365380455
Skrevet

Idag laga jeg middagen "din". Det ble nyyyydelig!! Måtte ha i litt salt i den hvite sausen, ellers gjorde jeg det akkurat som beskrevet. Nam:-)

Ja, det må litt salt i sausen. Så bra dere likte det! Jeg kjøpte kyllingfilet i går, så vi skal også ha det snart. :)

Sant ungene også likte det godt?

Skrevet

Ja, det må litt salt i sausen. Så bra dere likte det! Jeg kjøpte kyllingfilet i går, så vi skal også ha det snart. :)

Sant ungene også likte det godt?

Veeel, minsten likte det godt, men de to eldste er i en klasse for seg :-/

hare1365380455
Skrevet

Veeel, minsten likte det godt, men de to eldste er i en klasse for seg :-/

:)

Jeg må kanskje lage det i morgen...;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...