Gjest grunn til å oppsøke lege? Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Har lest at har man hatt feber i over en uke, skal man gå til lege. Har vært syk i 1,5 uke. Morgentemperatur på mellom 37,0 og 37,5 og senere på dagen mellom 37,5 og 38,5. Når jeg er frisk er min temp. på under 36,5. Slapp og trøtt. Klarer en del av vanlig aktivitet, men det føles tungt og blir fort sliten. Virker som temp stiger ved tilnærmet normal aktivitet. Hele perioden neseforkjølt og litt hoste, men ikke mye. Føles som det ligger noe for bringa, men det kommer bare sparsomt med ekspektorat jeg får opp. Det som kommer er gulbrunt. Halsvondt to første dager, men det er over nå. Kanskje en anelse hovne lymfeknuter på halsen, men de er ikke ømme. Hatt en del dott i ørene, og litt vondt i ørene nå og da, men kjennes ikke ut som ørebetennelse. Jeg er vanligvis forkjølt bare 2-3 dager. Ikke hatt (sub?)feber siden tenårene. Nå er jeg 27. Gjelder denne 1-ukesregelen bare ved ordentlig feber på over 38 eller også om man er subfebril? Er det noen vits for meg å gå til lege? Er det ok å gå på jobb eller bør jeg holde meg iro? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/262172-15-uke-subfebril/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.