Gå til innhold

oppblåst:(

Anbefalte innlegg

Gjest hjelp meg!!
Skrevet

Jeg er plaget med at jeg føler meg så oppblåst, veldig ofte! det er utrolig ekkelt, og kan jo være veldig pinlig i enkelte situasjoner med folk rundt.. er det noe jeg kan gjøre for å bli kvitt de plagene? har prøvd mye som de på apoteket har anbefalt. også prøvd å unngått enkelte ting å spise og drikke, men synes ikke jeg har merket noe forskjell..

Skrevet

Har du forsøkt å kutte ut brød og/eller melk? Noen blir oppblåst spesielt av hvete.

Gjest hjelp meg!!
Skrevet

Har du forsøkt å kutte ut brød og/eller melk? Noen blir oppblåst spesielt av hvete.

ja, har prøvd det. en stund drakk jeg ikke melk, men syntes ikke det var no forskjell.. hørte også om at biola var bra, men funka ikke det heller..

Skrevet

Kutt ut all hvete en periode og se om det blir noe forskjell.

Gjest hjelp meg!!
Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1168888270' post='3477572]

Kutt ut all hvete en periode og se om det blir noe forskjell.

ja, det skal jeg prøve! prøvd det før, men er ganske vanskelig for det er jo hvete i så å si alt! men skal prøve å være veldig mye mer bevisst på det nå.. håper det funker:)

Skrevet

ja, det skal jeg prøve! prøvd det før, men er ganske vanskelig for det er jo hvete i så å si alt! men skal prøve å være veldig mye mer bevisst på det nå.. håper det funker:)

Jeg klarer det, da klarer nok du og det. Jeg eier nemlig ikke selvdisiplin ;)

Er bare en vanesak :)

Skrevet

Gjest hjelp meg!!
Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1168889435' post='3477612]

hehe, ok.. får jo kjøpt brød uten hvetemel (sunnere er det jo å;)) men spiser du ikke for eksempel pizza, kaker og sånne ting da? :/

sunnie1365380407
Skrevet

spiser eller drikker du ting med kunstig eller vanlig sukker?

Jeg blir super-oppblåst av kunstig sukker.

Hva med for mye fiber? Grønnsaker og korn og sånn..

sunnie1365380407
Skrevet

hehe, ok.. får jo kjøpt brød uten hvetemel (sunnere er det jo å;)) men spiser du ikke for eksempel pizza, kaker og sånne ting da? :/

et godt tips er å erstatte hvete med spelt. Kan lage pizzabunn og brød av spelt. Merker nesten ikke forskjell..

Gjest hjelp meg!!
Skrevet

spiser eller drikker du ting med kunstig eller vanlig sukker?

Jeg blir super-oppblåst av kunstig sukker.

Hva med for mye fiber? Grønnsaker og korn og sånn..

hmm.. vanlig sukker trur jeg.. spiser ikke så veldig mye grønnsaker. men endel kornprodukter ja..

Gjest hjelp meg!!
Skrevet

et godt tips er å erstatte hvete med spelt. Kan lage pizzabunn og brød av spelt. Merker nesten ikke forskjell..

hmmm.. å ja, smart..

skal begynne å sjekke litt grundigere hva det er jeg får i meg, tenker ikke så mye på det vettu, med dårlig tid og all nesten ferdige maten jeg kjøper.

sunnie1365380407
Skrevet

hmm.. vanlig sukker trur jeg.. spiser ikke så veldig mye grønnsaker. men endel kornprodukter ja..

Jeg merker hvertfall at jeg blir oppblåst av mye fiber.. Jeg spiser ofte mye grønnsaker og kornprodukter.

Og cola light og godteri blåser meg opp...

Håper du finner ut av det.. Er utrolig irriterende det der..

Skrevet

Jeg spiser det av og til. Utelukker ikke hvetemel helt i kostholdet.

Jeg spiser grove knekkebrød. Når jeg en sjelden gang får lyst på brød, kjøper jeg speltbrød.

Toro har også glutenfri poser som man bare tilsetter vann og gjør (brød)

Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1168890906' post='3477658]

Jeg spiser grove knekkebrød. Når jeg en sjelden gang får lyst på brød, kjøper jeg speltbrød.

Altså..posene er ikke glutenfrie, men melblandingen i posen ;)

Gjest hjelp meg!!
Skrevet

Jeg merker hvertfall at jeg blir oppblåst av mye fiber.. Jeg spiser ofte mye grønnsaker og kornprodukter.

Og cola light og godteri blåser meg opp...

Håper du finner ut av det.. Er utrolig irriterende det der..

ja, takk! håper jeg å :)

Gjest hjelp meg!!
Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1168890906' post='3477658]

Ok, ja, det får jeg prøve da:)

Skrevet

ja, har prøvd det. en stund drakk jeg ikke melk, men syntes ikke det var no forskjell.. hørte også om at biola var bra, men funka ikke det heller..

Du kunne kanskje kjøpe en eller annen utrensingskur på helsekosten. Da vil tarmene renses og du kan muligens bli kvitt problemet.

Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1168891056' post='3477667]

Altså..posene er ikke glutenfrie, men melblandingen i posen ;)

Sannsynligheten er nok stor for at også posen er det. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...