Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir ikke posten i Norge stemplet lenger?

Jeg synes det er veldig lenge siden jeg har fått et brev hvor frimerkene har vært stemplet. Moren min har lagt merke til det samme.

Skrevet

Dette lå jeg og tenkte på i natt...

Min logikk fant da ut at klistremerke-frimerkene er mye vanskeligere å ta av og bruke om igjen enn de gamle som man bare kunne puste på så falt de av.

Aner ikke om det er rett, men jeg tror jeg skal fortsette å tro det. ;)

Skrevet

De går inn for gjenbruk av frimerkene :-)

Gjest posten no
Skrevet

Noe stemples, men langt under halvparten, tror jeg.

Det er nok dyrere å betale noen for å stemple brevene, enn de risikereri svinn fordi en "dokumentfalskner light", pirker av og bruker frimerkene omigjen.

Jeg har måttet be om stempel, hvis det er noe som sendes og som skal være poststemplet før den og den datoen. Men det blir vel færre slike situasjoner også, det er vel ingen jobbsøknader etc man sender i brevpost lenger.

Skrevet

Min logikk fant da ut at klistremerke-frimerkene er mye vanskeligere å ta av og bruke om igjen enn de gamle som man bare kunne puste på så falt de av.

Har du ikke vannkoker ;o)

Skrevet

Sånn synes jeg ikke det er. Klistremerkefrimerkene på brevene jeg får er bare til å pille av igjen. De slikke-på-frimerkene skulle man jo dampe av.

Skrevet

De går inn for gjenbruk av frimerkene :-)

God idé! :-)

Skrevet

Det er nok dyrere å betale noen for å stemple brevene, enn de risikereri svinn fordi en "dokumentfalskner light", pirker av og bruker frimerkene omigjen.

Jeg har måttet be om stempel, hvis det er noe som sendes og som skal være poststemplet før den og den datoen. Men det blir vel færre slike situasjoner også, det er vel ingen jobbsøknader etc man sender i brevpost lenger.

Så har jeg vel bare fått dem som ikke stemples. :-)

Jeg sender forresten de fleste jobbsøknader med vanlig post, rett og slett fordi arbeidsgiver ofte ikke oppgir noen e-mailadresse i annonsen.

Skrevet

God idé! :-)

Om å gjøre å spare sånn like etter jul:-)

Gjest Pontiac
Skrevet

"dokumentfalskner light"

Gi det da :) Det er da ikke dokumentforfalskning i noe grad å bruke et frimerke om igjen som ikke er stemplet.

Ikke vet jeg hva en kan kalle det, men dokumentforfalskning er det i allefall ikke.

Går jo ikke ann å kaste dem heller da, for å være "ærlig" liksom.

Dessuten har vel frimerker tendens til å bli mere vedt etterhvert med stempel på enn uten :D

Skrevet

Sånn synes jeg ikke det er. Klistremerkefrimerkene på brevene jeg får er bare til å pille av igjen. De slikke-på-frimerkene skulle man jo dampe av.

Jeg må ærlig innrømme at jeg aldri har forsøkt å ta av et frimerke, og jeg får svært svært sjelden brev som har vanlige frimerker på, stort sett alt som faller i min postkasse er ferdigstemplede konvolutter med regninger oppi og sånn.

Caloni Makaroni
Skrevet

Er det ingen jobbsøknader man sender per brevpost lenger?

Caloni Makaroni
Skrevet

Men det må jo være lov å pirke av et frimerke man har satt på feil konvolutt, så de kan jo ikke "ta" noen og si at frimerket har blitt brukt før.

Skrevet

Jeg må ærlig innrømme at jeg aldri har forsøkt å ta av et frimerke, og jeg får svært svært sjelden brev som har vanlige frimerker på, stort sett alt som faller i min postkasse er ferdigstemplede konvolutter med regninger oppi og sånn.

Hehe... Jeg har prøvd. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...