Gå til innhold

Hva er luksus for deg?

Anbefalte innlegg

• Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• sunnie1365380407

11

• ShitDiddelyDo

7

• fineline

6

• amber sun

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Lukten av nyklippet gress om sommeren.

Legge seg nydusjet i rent sengetøy.

Snekketur (som nevnt under her) eller seiltur med akkurat passe vind.

En skitur i deilig solskinnsvær og kuldegrader.

Nyte at man nettopp har hatt storrengjøring/storopprydning.

Skrevet

Lukten av nyklippet gress om sommeren.

Legge seg nydusjet i rent sengetøy.

Snekketur (som nevnt under her) eller seiltur med akkurat passe vind.

En skitur i deilig solskinnsvær og kuldegrader.

Nyte at man nettopp har hatt storrengjøring/storopprydning.

Og: å få servert middag og slippe å vaske opp.

Skrevet

BILLETT - til samma hva :)

Jeg blir skikkelig overrasket når noen svarer helt uventet, og det passer fullstendig med min tankegang.

Da forutsetter jeg at det ikke innebærer 14 timer i en brødbil, bare så det er sagt.

Et sted går grensen!

Skrevet

En limoncello på en fortausrestaurant ved spansketrappen i Roma!

Skrevet

Utenlandsreiser/ferier er for vanlige til å regnes som luksus.

For vanlig for hvem?

Skrevet

Jeg blir skikkelig overrasket når noen svarer helt uventet, og det passer fullstendig med min tankegang.

Da forutsetter jeg at det ikke innebærer 14 timer i en brødbil, bare så det er sagt.

Et sted går grensen!

For meg så er ordet "BILLETT" det herligste ordet på norsk - det inneholder "glede seg" -"brukt penger" -"skal pynte seg" - "opplevelse" -"mat" - "ferie" - "reise" - "konsert" - ja, alt mulig .)

Tenkte du det samme som meg altså? :)

Skrevet

Luksus er å dra på ferie, ha masse penger til å kjøpe og kose seg for.

Det er luksus for meg :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

For meg så er ordet "BILLETT" det herligste ordet på norsk - det inneholder "glede seg" -"brukt penger" -"skal pynte seg" - "opplevelse" -"mat" - "ferie" - "reise" - "konsert" - ja, alt mulig .)

Tenkte du det samme som meg altså? :)

Du er åpenbart ikke nsb-kunde. :)

Skrevet

Luksus er å dra på ferie, ha masse penger til å kjøpe og kose seg for.

Det er luksus for meg :)

Meg også...:)

Skrevet

Luksus for meg er å ha tid til det jeg aller mest ønsker å gjøre til enhver tid.

Som oftest innebærer det tid å bruke på/sammen med venner.

Skrevet

Luksus er å ta seg tid til familie eller venner, det er å kjøpe noe man ikke trenger (f.eks. smykker). Eller det er å gå til frisøren eller reise på ferie.

Skrevet

Jeg er en enkel sjel..gi meg fersk pariserloff, ferske reker, et par nykokte sjøkreps, litt majones, en dash maldon-salt og en halv sitron..selvsagt ledsaget av en halvliter pilsner...og jeg er i lykkeland.

Skrevet

joda - jeg liker å ta tog også jeg ,) Tar OFTE toget til Oslo :D

Skrevet

joda - jeg liker å ta tog også jeg ,) Tar OFTE toget til Oslo :D

Tok tog fra Oslo og 'hjemover' for ikke så lenge siden. Sto fra Nationalteateret og til Drammen, i rommet 'mellom to vogner'. Sikkert 10 mennesker, 4 kofferter, en bagvogn 2 unger som hylgrein og en bikkje som ula. Samt at døra inn til vognene gikk opp og igjen hele tiden fordi det var vanskelig å holde seg unna sensorene.

Pføy for en tur...:-S

Men ellers er det ikke så ille:)

Skrevet

Slik som vi hadde det i jula. Helt fri. God mat, men ikke noe press om å prese det i seg eller at den skulle være ypperlig. Å kunne ta det med ro, og ikke tenke jobb, ever, flere dager i strekk. Å slappe av, være seg selv, være med den man elsker. Og så tenke: shit. livet er godt. jeg er så ufattelig heldig. DET er luksus for meg. luksus og lykke :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Tok tog fra Oslo og 'hjemover' for ikke så lenge siden. Sto fra Nationalteateret og til Drammen, i rommet 'mellom to vogner'. Sikkert 10 mennesker, 4 kofferter, en bagvogn 2 unger som hylgrein og en bikkje som ula. Samt at døra inn til vognene gikk opp og igjen hele tiden fordi det var vanskelig å holde seg unna sensorene.

Pføy for en tur...:-S

Men ellers er det ikke så ille:)

Da kan du se for deg den samme situasjonen hvor du i tillegg må fryse ræva av deg i 45 minutter på stasjonen fordi nsb fortsatt ikke har fått med seg at vi bor i Norge, og at det i Norge kan komme snø.

Det er nesten imponerende hvor mye noen snøfnugg påvirker tog og linjer.

Skrevet

Da kan du se for deg den samme situasjonen hvor du i tillegg må fryse ræva av deg i 45 minutter på stasjonen fordi nsb fortsatt ikke har fått med seg at vi bor i Norge, og at det i Norge kan komme snø.

Det er nesten imponerende hvor mye noen snøfnugg påvirker tog og linjer.

Men tog til hovedstaden er bedre enn bil, særlig for ei som kommer fra mer ruralestrøk, som ikke kan lukeparkere, og parkering i P-hus koster mer enn togbilletten t/ret....:)

Skrevet

Det samme slo meg. Men jeg tenkte altså på Oslo Sporveier. Ikke at det er så store forskjellen, tror jeg. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...