Gå til innhold

vondt på høyre side av magen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk igår vondt på høyre side av magen. er værst når jeg hoster. er på høyde med navlen.. Har vondt idag også

Hva kan det være? tatt en del sit ups i det siste, kan det være derfor?

Gjest doktor onlise;-)
Skrevet

Blindtarmen ligger på høyre side, i høyde med navlen/muligens noe nedenfor.

Vedvarer smertene, bør du oppsøke lege.

Caloni Makaroni
Skrevet

Det kan veldig godt være du bare er støl. Når du hoster bruker du de samme magemusklene, og da blir det naturlig nok vondt.

Blindtarmbetennelse gir også smerter på høyre side av magen, men da blir magen helt hard. Dessuten tror jeg ikke smertene ofte kan forveksles med stølhet ;)

Skrevet

Blindtarmen ligger på høyre side, i høyde med navlen/muligens noe nedenfor.

Vedvarer smertene, bør du oppsøke lege.

Mener å ha hørt at blindtarm sympt begynner med smerter i navleomr. for så å trekke ut til høyre side. Kan det stemme tro?

Gjest doktor onlise;-)
Skrevet

Mener å ha hørt at blindtarm sympt begynner med smerter i navleomr. for så å trekke ut til høyre side. Kan det stemme tro?

Blindtarmbetennelse kan begynne (og utvikles) på mange forskjellige måter, også slik du beskriver.

Gjest doktor onlise;-)
Skrevet

Det kan veldig godt være du bare er støl. Når du hoster bruker du de samme magemusklene, og da blir det naturlig nok vondt.

Blindtarmbetennelse gir også smerter på høyre side av magen, men da blir magen helt hard. Dessuten tror jeg ikke smertene ofte kan forveksles med stølhet ;)

Visst kan hun være støl, la oss håpe det :-)

Men blindtarmbetennelse kan ha så mange "ansikt", og kan oppleves forskjellig fra person til person. Noen ganger er det også svært akutt, mens ande ganger mer snikende.

Magen trenger heller ikke være hard i første omgang.

Skrevet

Har man blindtarmbetennelse, gjør det VONDT hvis man trykker på høyre side av magen.

Caloni Makaroni
Skrevet

Visst kan hun være støl, la oss håpe det :-)

Men blindtarmbetennelse kan ha så mange "ansikt", og kan oppleves forskjellig fra person til person. Noen ganger er det også svært akutt, mens ande ganger mer snikende.

Magen trenger heller ikke være hard i første omgang.

Nei..men om man skal tro det verste hver gang man har litt vondt i magen, så blir fort livet fullt av bekymringer :)

Skrevet

magen er ikke hard, er bare vondt når jeg anstrenger meg. jeg får vente litt å se

:) takk for svar alle sammen

Skrevet

Har man blindtarmbetennelse, gjør det VONDT hvis man trykker på høyre side av magen.

har ikke vondt når jeg trykker der

Gjest doktor onlise;-)
Skrevet

Nei..men om man skal tro det verste hver gang man har litt vondt i magen, så blir fort livet fullt av bekymringer :)

Veldig enig!

Men viktig å være realistisk, og klar over at det _kan_ være noe annet også. Synd om en ikke tør utelukke "værstingene", da det faktisk kan være livstruende å stadig tenke enkelt.

Ikke ment som en fornærmelse, og ikke ment som skremsel. Mest sannsynlig er hun støl. Men viktig å også være klar over andre ting.

Caloni Makaroni
Skrevet

Veldig enig!

Men viktig å være realistisk, og klar over at det _kan_ være noe annet også. Synd om en ikke tør utelukke "værstingene", da det faktisk kan være livstruende å stadig tenke enkelt.

Ikke ment som en fornærmelse, og ikke ment som skremsel. Mest sannsynlig er hun støl. Men viktig å også være klar over andre ting.

Jepp, helt enig med deg :)

Gjest doktor onlise;-)
Skrevet

Jepp, helt enig med deg :)

Nå ble jeg glad!:-)

Ikke fordi du er enig, men fordi du tok det akkurat slik det var ment. Altså _ikke_ noe vondt ment:-)

Skrevet

har ikke vondt når jeg trykker der

Sannsynligvis bare støl med andre ord.

Caloni Makaroni
Skrevet

Nå ble jeg glad!:-)

Ikke fordi du er enig, men fordi du tok det akkurat slik det var ment. Altså _ikke_ noe vondt ment:-)

Det er nok av hårsåre folk her, jeg orker ikke være det, gitt! :)

Gjest doktor onlise;-)
Skrevet

Det er nok av hårsåre folk her, jeg orker ikke være det, gitt! :)

Så sant så sant :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...