Gå til innhold

Må det klø?

Anbefalte innlegg

Gjest tørikkenick
Skrevet

Jeg har masse hvit utflod. Når jeg dusjer tar jeg ofte en finger oppi for å "dra" ut dette hvite. Konsistensen minner meg faktisk om balsam. Er dette sopp, for det klør ikke i det hele tatt? Har hørt om noe som het noe sånt som bakteriell vaginose??? Stemmer det at det ikke kan kureres? Kanskje jeg husker feil, men hvis noen skjønner hva jeg mener, er det dette jeg kan ha? Og hvis jeg skulle være så heldig å få mulighet til å ha sex, er dette noe som vil smitte sexpartneren? Håper noen gidder å svare selv om dere sikkert er lei av sopp-spørsmål. :-)

Gjest Flystripa
Skrevet

Kjøp Canesten vagitorie + krem på apoteket. Du har sopp.

Gjest utfloden
Skrevet

Nå har det seg slik at vanlig utflod også kan forekomme på den måten. "Alt" er ikke sopp og trengs å kureres bort.

Gjest Pontiac
Skrevet

Utflod bør ikke bety hverken sopp eller sykdommer.

Noen har mye utflod, i den grad at det kan være en plage, noen har lite til ingen ting.

Så lenge en ikke føler noe er galt på noe vis, at man ikke klør, at det ikke lukter, at det ikke kommer plutselig, så kan man være ganske trygg på at alt er i orden.

Ved mistanke om noe og at man ikke klarer å roe seg med situasjonen så er det alltid greit å ta en tur til lege for sjekk.

Da kan man iallefall roe seg med svaret.

Mitt størte og beste råd er å vaske med rent vann.

Såper kan forandre surhetsgraden i skjeden, som igjen kan gi anneledes utflod, kløe, invitere lettere til problemer ol.

Hvis du føler du må bruke såpe så er det på markedet såpe laget for akkurat intimhygiene.

Gjest tørikkenick
Skrevet

Jeg har prøvd canesten, men det hjalp ikke. Tenkte at det kanskje heller var det andre bakterielle greiene jeg hørte om.

Skrevet

Bakteriell vaginose gir ofte en spesiell lukt, som av rotten fisk sies det. Bakteriell vaginose kan og bør behandles, så det ikke sprer seg og tetter egglederne dine.

Utflod trenger ikke bety at noe er galt. Har du mye mer utflod nå enn før eller hvis den har forandret utseende, konsistens eller lukt, kan du likevel ta en tur til legen og finne ut hva det er for noe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...