Gå til innhold

Barn med motoriske problemer

Anbefalte innlegg

Gjest Lurer litt på dette
Skrevet

Kjenner et barn (3 år) som har dårlig koordineringsevne. Han faller mye, spesielt i perioder. Han reagerer tilsynelatende lite på fall som jeg ville trodd gjorde vondt. I tillegg pratet han relativt sent og bytter om på lyder. De ordene han sier stemmer ikke alltid overens med det ordet som er korrekt. Jeg sliter med å forstå ham.

Det kan sikkert være masse rart, og mulig ikke alvorlig heller. Noen ide?

Skrevet

det kan godt være aldersdemens..

Takk for idiotisk svar. Har du ikke noe fornuftig å komme med kan du like gjerne la være å svare.

Gjest Princess Peach
Skrevet

det kan godt være aldersdemens..

Får da være måte på veslevoksenhet... ;)

Gjest jølsen
Skrevet

Takk for idiotisk svar. Har du ikke noe fornuftig å komme med kan du like gjerne la være å svare.

hæ?

Skrevet

Jeg ville fått ham utredet, tiltak er mer effektive hvis de settes inn tidlig.

Skrevet

Det er ikke unormalt at barn på 3 år ikke snakker rent. Ikke alle reagerer likt på ting andre synes er vondt. Siden han faller mye, har han sikkert vent seg til det og bryr seg ikke som en som sjelden faller ville gjort.

Jeg kjenner en med litt lignende symptomer, og han har fått diagnostisert en mindre hjerneskade (men han er voksen nå). Den er så liten at svært få vet at han har den.

Skrevet

Det er ikke unormalt at barn på 3 år ikke snakker rent. Ikke alle reagerer likt på ting andre synes er vondt. Siden han faller mye, har han sikkert vent seg til det og bryr seg ikke som en som sjelden faller ville gjort.

Jeg kjenner en med litt lignende symptomer, og han har fått diagnostisert en mindre hjerneskade (men han er voksen nå). Den er så liten at svært få vet at han har den.

De fleste 3 åringer jeg kjenner, prater uendelig mye bedre. Sier ikke at det trenger å være noe galt for det om han prater dårlig!

Det som er mer bykymrende er motorikken og fallene. Han skiller seg helt klart ut fra alle andre barn jeg har sett!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...