Gå til innhold

reflektor i kveld

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde ventet meg en heftig debatt her inne etter kveldens dokumentar.

Selv er jeg så paff og sjokka over denne mannen at jeg ikke helt vet hvor jeg skal snu meg.

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• meg__123!

9

• vanilje

8

• Caloni Makaroni

8

• Mrs. Wallace

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Princess Peach
Skrevet

Å, det glemte jeg å se.

Hva mener du om det da?

Skrevet

jeg og egentlig. Ble litt sjokka over hvordan han prata til ungene sine.

Spurte 5åringen sin om :"hva er meningen med livet?". Måtte nesten le.

Men men..

Skrevet

Å, det glemte jeg å se.

Hva mener du om det da?

Ja, hvor skal man begynne...nesten så man ikke klarer ta det seriøst.

Disse ungene hans, 5 år gamle, skulle møte eggdonordama og surrogatmoren for første gang, og fikk i mange dager en lekson om egg og sædceller. Og i USA ble de vist og fortalt hvor og hvordan eggene ble satt inn i surrogatmoren.

Og de ble vist de andre embryoene, og ble spurt om de ville ha en søster.

Og, liksom, her, si hei til mammaen deres.

Og ingen springing i huset og sjokolade som belønning om morgenen og ingen historie om ikke pappa fikk kos etc etc etc

Litt sånn hjernevaskingtendenser synes jeg

Sorry, ble helt satt ut av det der programmet

Skrevet

jeg og egentlig. Ble litt sjokka over hvordan han prata til ungene sine.

Spurte 5åringen sin om :"hva er meningen med livet?". Måtte nesten le.

Men men..

Hva er galt med å spørre barnet sitt om det?

Guttungen og jeg filosoferer mye sammen over sånne ting, vi. Hva ville du gjort om du var gud for en dag? Hva ville du gjort om du var sjefen i Norge? Hva er det viktigste i livet?

Fint å fabulere sammen.

Skrevet

Disse ungene hans, 5 år gamle, skulle møte eggdonordama og surrogatmoren for første gang, og fikk i mange dager en lekson om egg og sædceller. Og i USA ble de vist og fortalt hvor og hvordan eggene ble satt inn i surrogatmoren.

Og ingen springing i huset og sjokolade som belønning om morgenen og ingen historie om ikke pappa fikk kos etc etc etc

ja jeg og. Litt komisk. Aner ikke hvor mange ganger han snakka til de om egg og sædceller. Og de brydde seg like lite hver gang, som er veldig forståelig..

Skrevet

Hva er galt med å spørre barnet sitt om det?

Guttungen og jeg filosoferer mye sammen over sånne ting, vi. Hva ville du gjort om du var gud for en dag? Hva ville du gjort om du var sjefen i Norge? Hva er det viktigste i livet?

Fint å fabulere sammen.

5 åringen skjønner jo ikke spørsmålet engang, og det så du på han...

Skrevet

5 åringen skjønner jo ikke spørsmålet engang, og det så du på han...

Har du femåringer selv?

Gjest Princess Peach
Skrevet

Huff, han hørtes ikke helt god ut. Jeg så på Kos og Kaos med Klaus Sonstad, jeg. :)

Skrevet

Har du femåringer selv?

nei men har jobba i barnehage og har vært en del med barn. Så du ikke hvordan ungen var når faren spurte?

Skrevet

ja jeg og. Litt komisk. Aner ikke hvor mange ganger han snakka til de om egg og sædceller. Og de brydde seg like lite hver gang, som er veldig forståelig..

Ja...

*helt tom for tanker*

Trenger liksom ikke lage traumer hos ungene.

Er glad for at de hadde andre rundt seg, andre med litt mer vett.

Skrevet

Huff, han hørtes ikke helt god ut. Jeg så på Kos og Kaos med Klaus Sonstad, jeg. :)

Burde kanskje sett det istedet, ble helt rar i hodet av det her ;-)

Skrevet

nei men har jobba i barnehage og har vært en del med barn. Så du ikke hvordan ungen var når faren spurte?

Unger går inn og ut av situasjoner. Noen ganger får man en god og nær og lang prat, andre ganger finnes de ikke filla interesserte. Det er ikke det samme som at ungen ikke skjønner hva det dreier seg om, eller at det er galt å spørre dem om noe - man får heller la det ligge om barnet er uinteressert der og da.

Skrevet

Ja...

*helt tom for tanker*

Trenger liksom ikke lage traumer hos ungene.

Er glad for at de hadde andre rundt seg, andre med litt mer vett.

nei det der syns jeg var litt sykt.. Og så spurte han om ikke sønnene kunne få noen til å føde søsknene for de når de ble eldre.. Vet ikke om han spøkte jeg men:p

Skrevet

Unger går inn og ut av situasjoner. Noen ganger får man en god og nær og lang prat, andre ganger finnes de ikke filla interesserte. Det er ikke det samme som at ungen ikke skjønner hva det dreier seg om, eller at det er galt å spørre dem om noe - man får heller la det ligge om barnet er uinteressert der og da.

sant. Men virka ikke som han skjønte bæret hvertfall.

Skrevet

Han var en smule spesiell gitt, men barna kunne ikke care less :o)

Snakker om å bli matet med info... også sånn som han snakket om at alle fyllikene var farlige og ekle. Det var igrunnen det jeg reagerte mest på.

Skrevet

Snakker om å bli matet med info... også sånn som han snakket om at alle fyllikene var farlige og ekle. Det var igrunnen det jeg reagerte mest på.

huff ja. Akkurat det der jeg reagerte mest på også. At det går an å lære ungene noe sånt.

Skrevet

nei det der syns jeg var litt sykt.. Og så spurte han om ikke sønnene kunne få noen til å føde søsknene for de når de ble eldre.. Vet ikke om han spøkte jeg men:p

Hele situasjonen er sær og skaper mange etiske dilemma.

Skrevet

Ja, det var virkelig skremmende, hjernevasking

hidi, the scorpion
Skrevet

Me too! Men han var da en pussig skrue...

Tror aldri mannen har hatt sex engang. Bodd sammen med mor og far hele livet!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...