Gå til innhold

Sopp eller noe annet?

Anbefalte innlegg

nordlendingen

Fødte ei jente for 2 mnd siden. Har i den siste uken fått et sår like ovenfor klitoris. Dette kom plutselig. Etter det kom det et nytt sår ved skjeden, men så langt ut som trusekanten. Dette gikk bort av seg selv, men kom tilbake etter tre dager. Har i dag oppdaget mer sårhet. Dette mot rompa, liksomm litt mellom rumpeballene. Det ser litt ut som det bleieutslettet dattera mi får av og til.

Disse sårene er ikke vonde, men kan klø litt av og til. Det er heller ikke ordentlige sår, men mest overfladisk sårhet som væsker litt. Har ikke hatt sår i underlivet før.

Er litt redd fpr herpes, men har jo ikke hatt sex siden oktober. Ville man i såfall ikke merket herpes ca 1 uke etter smitte? Synes jeg har hørt noe om det.

Det har ikke vært blemmer.

Smurte litt eurax på i kveld og kløen ga seg.

Takknemlig for svar

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/26224-sopp-eller-noe-annet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt akkurat de samme plagene som du beskriver i mange år. Sårene kommer og går. Opplever ofte at de kommer i forbindelse med menstruasjon; fuktig og tett (pga binda). Smører med sink-salve, men føler ikke at det hjelper noe særlig. PLAGSOMT.

Jeg er også veldig plaget av sopp, men sårene kommer ikke nødvendigvis i forbindelse med en sopp-infeksjon.

Spurte min gynekolog, men akkurat da hadde jeg selvfølgelig ikke noen sår! Og han så ikke for seg hva det kunne være. Så jeg er også veldig takknemlig hvis noen kunne svare på hva dette kan være og hva man skal bruke mot det. Har ingen kjønnssykdommer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/26224-sopp-eller-noe-annet/#findComment-108100
Del på andre sider

nordlendingen

Jeg har hatt akkurat de samme plagene som du beskriver i mange år. Sårene kommer og går. Opplever ofte at de kommer i forbindelse med menstruasjon; fuktig og tett (pga binda). Smører med sink-salve, men føler ikke at det hjelper noe særlig. PLAGSOMT.

Jeg er også veldig plaget av sopp, men sårene kommer ikke nødvendigvis i forbindelse med en sopp-infeksjon.

Spurte min gynekolog, men akkurat da hadde jeg selvfølgelig ikke noen sår! Og han så ikke for seg hva det kunne være. Så jeg er også veldig takknemlig hvis noen kunne svare på hva dette kan være og hva man skal bruke mot det. Har ingen kjønnssykdommer.

Så da er det mest sannsynlig ikke herpes da!

Vet at bakteriefloraen der nede ikke er som den pleier pga fødselen. Renselsen varer jo så lenge, så det har vel vært for fuktig der nede. Men kan gynekologen svare meg på hva jeg kan gjøre og hva det kan være?

Dette går ut over amming og trivsel

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/26224-sopp-eller-noe-annet/#findComment-108145
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...