Sofline Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Er du A- eller B-menneske? Litt inspirert av rengjøringstråden til Princess Peach hvor det ble diskutert. Selv plasserer jeg meg lenger bak i alfabetet: C-menneske. Definisjonen på C-mennesker er at man er trøtt både morgen og kveld. :-) Dessuten lurer jeg litt på hvordan det er å kombinere det å være B-menneske med å ha små barn.... 0 Siter
Gjest Princess Peach Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Jeg er definitivt et ekstremt B-menneske. Har jo heldigvis en jobb som går godt overens med døgnrytmen min. 0 Siter
Sofline Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Skrevet 16. januar 2007 Jeg er definitivt et ekstremt B-menneske. Har jo heldigvis en jobb som går godt overens med døgnrytmen min. Jeg fikk med meg det i tråden din ja. :-) 0 Siter
Gemini Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 "Dessuten lurer jeg litt på hvordan det er å kombinere det å være B-menneske med å ha små barn...." Det lurer jeg også på... Trenger vel ikke si at jeg er ekstremt B-menneske (ref. tidspunkt for innlegget...) 0 Siter
alwaysme Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Et skikkelig A menneske! Har en tendens til å mene at B-mennesker virker litt late. Ikke kommer de presis til jobben, ikke er de klare i tide til å reise hjemmefra i rett tid osv.. Og når man burde legge seg, så sitter de oppe og ser på tv. PÅ den andre siden er det usosialt å bli bevisstløst trøtt kl 20.30. Men står jo opp når det er morgen da. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Tja, noe midt i mellom? Jeg sover sjeldent lenger enn til 10-11 (da har jeg som oftest vært halvvåken siden 9), men liker godt å dra meg litt på morgenen. I all hovedsak foretrekker jeg en døgnrytme som er sånn ca. fra midnatt til 7 om morgenen. Jeg liker ikke å sitte våken til 4 og så sove til 2, da blir jeg uggen. 0 Siter
mrxx Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Tja, hvor går grensen da tro mellom A og B menneske? Jeg er ikke noe utpreget A menneske og heller ikke utpreget B. Jeg er nok noe midt i mellom. Legger meg ca. 23:30 og står opp igjen kl 07. har jeg fri så sover jeg til ca. 08:30 eller kanskje til kl 09:00, men det er sjeldent. Men da har jeg lagt meg litt senere også. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Jeg er ingen av delene/begge deler alt ettersom. Kan være ganske fleksibel, men kan også ha søvnproblemer i mellom. B-mennesker med småbarn er nok nødt til å forandre rytme, ja, om de ikke skal bli helt utslitt. For å ha overskudd til å stå opp så tidlig som helt små barn ønsker, og samtidig ha et lite buffer til nattevåk, er man nødt til å legg seg tidlig. Og med konstant mangel på søvn venner man seg fort til å sovne på et tidspunkt man ikke trodde var mulig... 0 Siter
Gjest mij Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Etter å ha fått barn har jeg gradvis gått fra å være C-menneske til A.. Med tidvise tilbakefall til C. Men er man to foreldre så bytter man på å stå opp om natten og i helgene. :-) 0 Siter
Gjest mij Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Tja, hvor går grensen da tro mellom A og B menneske? Jeg er ikke noe utpreget A menneske og heller ikke utpreget B. Jeg er nok noe midt i mellom. Legger meg ca. 23:30 og står opp igjen kl 07. har jeg fri så sover jeg til ca. 08:30 eller kanskje til kl 09:00, men det er sjeldent. Men da har jeg lagt meg litt senere også. A vil legge seg tidlig og stå opp tidlig, B vil sitte lenge oppe og stå opp sent. Så det er forskjeller der :-) 0 Siter
Gjest mij Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 "Dessuten lurer jeg litt på hvordan det er å kombinere det å være B-menneske med å ha små barn...." Det lurer jeg også på... Trenger vel ikke si at jeg er ekstremt B-menneske (ref. tidspunkt for innlegget...) Kjempefordel ved nattevåk, hvertfall :-) 0 Siter
tula Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Før jeg fikk barn var jeg et utpreget b-menneske. Natta var beste tiden, og om dagen sov jeg. Når jeg gikk på videregående brukte jeg alltid å sove etter skolen, slik jeg kunne sitte oppe om natta;) Det gjorde jeg også når jeg kom ut i arbeidslivet. Men så kom barna, og nå er alt snudd på hodet. Tidlig i seng og tidlig opp. Etter mange år på denne måten, er jeg nok blitt et a-menneske. Tror ikke det skulle tatt så lang tid å gjøre meg til b-menneske igjen;) 0 Siter
mrxx Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 A vil legge seg tidlig og stå opp tidlig, B vil sitte lenge oppe og stå opp sent. Så det er forskjeller der :-) Det skjønner jeg, men hvor går grensen? 0 Siter
Gjest mij Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Det skjønner jeg, men hvor går grensen? Åja, klokkestellet liksom, det er ikke godt å si. Men om man "aldri" føler for å legge seg og stadig drøyer leggetiden, og bestandig må dra seg selv ut av koma når vekkerklokka ringer halv 7, da vil jeg si man er B. B vil nok også sove så lenge det er mulig i helgene. A vil gjerne legge seg, blir døsig utover kvelden, men har lite problemer med å stå opp når klokka ringer. Våkner gjerne før det og kjenner seg uthvilt. Legger seg og står tidlig opp i helgene også. Noe sånt :-) 0 Siter
Gjest mij Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Det skjønner jeg, men hvor går grensen? "klokkestellet"...? 0 Siter
Gjest prust Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 B B B B!!!! Er, har alltid vært og vil alltid være B-menneske! Vil gjerne sitte oppe om kvelden, men "må" legge meg seinest 24 når jeg skal på jobb. Hvis vi har fri, kunne jeg gjerne vært oppe til 2-3 - hvis en ikke skulle ta hensyn til barna. Nå i helga la vi oss ca 2 og sov til 9-10 ( var vel oppe i 8 tida og fyrte og fant frem en banan til ungene, men sovnet igjen. Har egentlig et søvnbehov på rund 8 timer, men sover sjelden mer enn 7. Med småbarn som sover dårlig, går en i en konstant søvnmangel-koma som for oss varte nesten i ett i syv år :-( Nå sover ungene :-) 0 Siter
mrxx Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 "klokkestellet"...? Klokkestellet kan være så mangt:-) Klokkeslettet derimot kan være eksakt:-) Jeg blir litt døsig rundt kl 23, men har på en måte ikke så lyst til å legge meg for det og er klar for det meste:-) Ikke er jeg spesielt trett kl 07 heller, våkner ofte en halvtime før klokka ringer kl 07. 0 Siter
Gjest mij Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Klokkestellet kan være så mangt:-) Klokkeslettet derimot kan være eksakt:-) Jeg blir litt døsig rundt kl 23, men har på en måte ikke så lyst til å legge meg for det og er klar for det meste:-) Ikke er jeg spesielt trett kl 07 heller, våkner ofte en halvtime før klokka ringer kl 07. Da begynner du ganske enkelt å bli voksen tror jeg :-) 0 Siter
mrxx Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Da begynner du ganske enkelt å bli voksen tror jeg :-) Døø, ikke si det da, hehe. 0 Siter
....AV Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Jeg er nok B/C. Utrolig nok har jeg likevel klart å venne meg til (nesten i hvertfall, jeg klarer det jo) å stå opp 5.30 på hverdagene for å kunne komme tidlig hjem og hente barna på SFO. Konstant underskudd på søvn, men tar igjen noe i helgene fordi barna heldigvis også er B-mennesker.... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.