Cinnamona Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Jeg har gått fra B til C etter at jeg begynte å jobbe. Legger meg stuptrøtt i 23-tida, og er like trøtt kl. 6.30 når jeg må stå opp. Samboeren er A-menneske, og jeg nyter godt av det, for i helgene får jeg servert sen frokost idet jeg drar meg ut av senga sånn i 10-tida 0 Siter
Gjest GA Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Jeg er B-menneske. Når ungene var knøttsmå bytta vi på å stå opp med dem om morgenen. Nå som de greier å stå opp og slå på tv sjøl, kan vi sove til 9-10 i helgene. Ene ungen er også B-menneske, mens pappaen og den andre ungen er en mellomting. 0 Siter
Gjest catiki21 Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Jeg er tydlig et B menneske! Godt å sove om morgenen;)! 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Jeg er helt klart B-menneske og oppdrar to B-menneskebarn. 0 Siter
Sofline Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Skrevet 16. januar 2007 Jeg har gått fra B til C etter at jeg begynte å jobbe. Legger meg stuptrøtt i 23-tida, og er like trøtt kl. 6.30 når jeg må stå opp. Samboeren er A-menneske, og jeg nyter godt av det, for i helgene får jeg servert sen frokost idet jeg drar meg ut av senga sånn i 10-tida Du bør kanskje legge deg litt tidligere...? 7,5 timers søvn er jo ikke nok for alle. 0 Siter
Sofline Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Skrevet 16. januar 2007 B B B B!!!! Er, har alltid vært og vil alltid være B-menneske! Vil gjerne sitte oppe om kvelden, men "må" legge meg seinest 24 når jeg skal på jobb. Hvis vi har fri, kunne jeg gjerne vært oppe til 2-3 - hvis en ikke skulle ta hensyn til barna. Nå i helga la vi oss ca 2 og sov til 9-10 ( var vel oppe i 8 tida og fyrte og fant frem en banan til ungene, men sovnet igjen. Har egentlig et søvnbehov på rund 8 timer, men sover sjelden mer enn 7. Med småbarn som sover dårlig, går en i en konstant søvnmangel-koma som for oss varte nesten i ett i syv år :-( Nå sover ungene :-) Syv år uten ordentlig søvn høres lenge ut. *sympati* 0 Siter
Sofline Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Skrevet 16. januar 2007 Før jeg fikk barn var jeg et utpreget b-menneske. Natta var beste tiden, og om dagen sov jeg. Når jeg gikk på videregående brukte jeg alltid å sove etter skolen, slik jeg kunne sitte oppe om natta;) Det gjorde jeg også når jeg kom ut i arbeidslivet. Men så kom barna, og nå er alt snudd på hodet. Tidlig i seng og tidlig opp. Etter mange år på denne måten, er jeg nok blitt et a-menneske. Tror ikke det skulle tatt så lang tid å gjøre meg til b-menneske igjen;) Så det går an å endre seg altså. Godt å høre... 0 Siter
Sofline Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Skrevet 16. januar 2007 Etter å ha fått barn har jeg gradvis gått fra å være C-menneske til A.. Med tidvise tilbakefall til C. Men er man to foreldre så bytter man på å stå opp om natten og i helgene. :-) Best å være to ja. :-) Jeg håper også på å endre meg når (hvis) jeg får barn. Det vil være kjipt å går rundt med konstant søvnmangel. 0 Siter
Sofline Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Skrevet 16. januar 2007 Jeg er ingen av delene/begge deler alt ettersom. Kan være ganske fleksibel, men kan også ha søvnproblemer i mellom. B-mennesker med småbarn er nok nødt til å forandre rytme, ja, om de ikke skal bli helt utslitt. For å ha overskudd til å stå opp så tidlig som helt små barn ønsker, og samtidig ha et lite buffer til nattevåk, er man nødt til å legg seg tidlig. Og med konstant mangel på søvn venner man seg fort til å sovne på et tidspunkt man ikke trodde var mulig... Det høres deilig ut, å være fleksibel altså... 0 Siter
Sofline Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Skrevet 16. januar 2007 Klokkestellet kan være så mangt:-) Klokkeslettet derimot kan være eksakt:-) Jeg blir litt døsig rundt kl 23, men har på en måte ikke så lyst til å legge meg for det og er klar for det meste:-) Ikke er jeg spesielt trett kl 07 heller, våkner ofte en halvtime før klokka ringer kl 07. Med bakgrunn i at du kan våkne av deg selv før kl 7: A-menneske. :-) 0 Siter
Sofline Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Skrevet 16. januar 2007 Åja, klokkestellet liksom, det er ikke godt å si. Men om man "aldri" føler for å legge seg og stadig drøyer leggetiden, og bestandig må dra seg selv ut av koma når vekkerklokka ringer halv 7, da vil jeg si man er B. B vil nok også sove så lenge det er mulig i helgene. A vil gjerne legge seg, blir døsig utover kvelden, men har lite problemer med å stå opp når klokka ringer. Våkner gjerne før det og kjenner seg uthvilt. Legger seg og står tidlig opp i helgene også. Noe sånt :-) God beskrivelse! 0 Siter
Sofline Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Skrevet 16. januar 2007 Tja, noe midt i mellom? Jeg sover sjeldent lenger enn til 10-11 (da har jeg som oftest vært halvvåken siden 9), men liker godt å dra meg litt på morgenen. I all hovedsak foretrekker jeg en døgnrytme som er sånn ca. fra midnatt til 7 om morgenen. Jeg liker ikke å sitte våken til 4 og så sove til 2, da blir jeg uggen. Så heller du vel mest mot A, vil jeg påstå. B-mennesker elsker å være oppe sent. Jeg skal også ha den døgnrytmen du nevner for ikke å bli alt for uggen. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Syv år uten ordentlig søvn høres lenge ut. *sympati* Ja, det var ille til tider. Alle tre barna har vært våkne om nettene til de har vært to år. Omtrent eksakt på toårsdagen har de begynt å sove rundt. Førstemann ble født i mai 99. De siste ukene i svangerkskapet sov jeg dårlig. Så var han et nattetroll ti mai 01. I juni 01 ble nestemann født, og hun holdt på med nattetøys til omtrent juni/juli 03. Så hadde vi faktisk noen gode måneder høsten 03. Så ble lillesøster født i mars 04, og holdt det gående om natta til mars 06... Og nå har vi hatt nesten ett år med gode netter!!!!! Nå er det VI voksne som er trege med å komme oss i seng om kvelden, og får lite søvn pga det, men det kan vi ikke klandre ungene for! 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Må man så må man... er vel noe jeg har vent meg til. 0 Siter
mrxx Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Med bakgrunn i at du kan våkne av deg selv før kl 7: A-menneske. :-) Nja, føler meg ikke som noe typisk A-menneske. Er heller noe midt i mellom tror jeg, litt A og litt B, nærmere A kanskje:-) 0 Siter
Sofline Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Skrevet 16. januar 2007 Et skikkelig A menneske! Har en tendens til å mene at B-mennesker virker litt late. Ikke kommer de presis til jobben, ikke er de klare i tide til å reise hjemmefra i rett tid osv.. Og når man burde legge seg, så sitter de oppe og ser på tv. PÅ den andre siden er det usosialt å bli bevisstløst trøtt kl 20.30. Men står jo opp når det er morgen da. Det har ikke noe med å være B-menneske å gjøre om man kommer for sent eller ikke. Det er i alle fall ikke min erfaring... 0 Siter
Gjest prust Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Så det går an å endre seg altså. Godt å høre... Mannen min var A menneske da vi ble sammen som 19 og 20 åringer. Sakte men sikkert har jeg klart å endre ham til et grepa B-menneske :-) 0 Siter
Sofline Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Skrevet 16. januar 2007 Ja, det var ille til tider. Alle tre barna har vært våkne om nettene til de har vært to år. Omtrent eksakt på toårsdagen har de begynt å sove rundt. Førstemann ble født i mai 99. De siste ukene i svangerkskapet sov jeg dårlig. Så var han et nattetroll ti mai 01. I juni 01 ble nestemann født, og hun holdt på med nattetøys til omtrent juni/juli 03. Så hadde vi faktisk noen gode måneder høsten 03. Så ble lillesøster født i mars 04, og holdt det gående om natta til mars 06... Og nå har vi hatt nesten ett år med gode netter!!!!! Nå er det VI voksne som er trege med å komme oss i seng om kvelden, og får lite søvn pga det, men det kan vi ikke klandre ungene for! Ikke mange måneders søvn å skryte av der nei... Bra dere endelig får sove. :-) 0 Siter
Sofline Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Skrevet 16. januar 2007 Mannen min var A menneske da vi ble sammen som 19 og 20 åringer. Sakte men sikkert har jeg klart å endre ham til et grepa B-menneske :-) *applaus* :-) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Må man så må man... er vel noe jeg har vent meg til. . 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.