Gå til innhold

A- eller B-menneske?

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra
Skrevet

Det høres deilig ut, å være fleksibel altså...

Må man så må man, er vel noe jeg har vent meg til.

(havner svaret rett sted nå, tro?)

Fortsetter under...

• Svar 140
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sofline

48

• mrxx

8

• Dorthe

7

• alwaysme

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Må man så må man... er vel noe jeg har vent meg til.

Det kan vel de fleste hvis de vil. Også jeg, velger jeg å tro. Jeg hadde en periode der jeg ofte ikke sov mer enn 5 timer i døgnet. Det gikk det også.

Skrevet

Må man så må man, er vel noe jeg har vent meg til.

(havner svaret rett sted nå, tro?)

Ja. :-)

*gjenta seg selv*:

Det kan vel de fleste hvis de vil. Også jeg, velger jeg å tro. Jeg hadde en periode der jeg ofte ikke sov mer enn 5 timer i døgnet. Det gikk det også.

Skrevet

Nja, føler meg ikke som noe typisk A-menneske. Er heller noe midt i mellom tror jeg, litt A og litt B, nærmere A kanskje:-)

Et AB-menneske altså. :-)

Gjest Elextra
Skrevet

Slik har jeg det også i perioder. Og i andre perioder får jeg sjelden mer enn to timers søvn sammenhengende. Det er slitsomt og går utover konsentrasjonsevnen.

Gjest Elextra
Skrevet

Ja. :-)

*gjenta seg selv*:

Hehe, skal jeg også gjenta mitt innlegg fra annet sted, tro? ;)

Annonse

Skrevet

"Dessuten lurer jeg litt på hvordan det er å kombinere det å være B-menneske med å ha små barn...."

Det lurer jeg også på... Trenger vel ikke si at jeg er ekstremt B-menneske (ref. tidspunkt for innlegget...)

Hehe... det blir jo spennende å se hvordan det går. :-)

Skrevet

Slik har jeg det også i perioder. Og i andre perioder får jeg sjelden mer enn to timers søvn sammenhengende. Det er slitsomt og går utover konsentrasjonsevnen.

Ja, dét er slitsomt. Jeg sliter veldig med søvnproblemer for tiden. I natt har jeg vel sovet fem timer, og det går ikke når jeg ikke er vant til det. *trøtt*

Skrevet

Hehe, skal jeg også gjenta mitt innlegg fra annet sted, tro? ;)

Jeg har svart deg lenger oppe. :-)

Skrevet

Jeg er helt klart B-menneske og oppdrar to B-menneskebarn.

Greit nok med samme legning. A-moren min har fått tre B-barn. Det gjenstår fortsatt å se hvordan den minste blir, men hun liker i hvert fall å være lenge oppe.

Skrevet

Jeg er tydlig et B menneske! Godt å sove om morgenen;)!

Men er du også glad i å være oppe sent? Jeg er glad i å sove lenge, men blir også trøtt om kvelden.

Skrevet

På dansk frokost-tv var det i dag et intervju med en som hadde startet en B-menneske forrening som skulle jobbe for forskyvning av arbeidstider, åpningstider mv.

Der kom de også med en statistikk som sa at undersøkelser viser at 10-15 % av befolkningen er utpregede A-mennesker, mens opp til 25% er utpregede B-mennesker.

Og det ser ut til at det er flest B-dolere i denne tråden i hvert fall. :-)

Skrevet

Jeg er B-menneske.

Når ungene var knøttsmå bytta vi på å stå opp med dem om morgenen. Nå som de greier å stå opp og slå på tv sjøl, kan vi sove til 9-10 i helgene.

Ene ungen er også B-menneske, mens pappaen og den andre ungen er en mellomting.

Det må være deilig med litt større unger når man er B-menneske. :-)

Annonse

Skrevet

Jeg er nok B/C. Utrolig nok har jeg likevel klart å venne meg til (nesten i hvertfall, jeg klarer det jo) å stå opp 5.30 på hverdagene for å kunne komme tidlig hjem og hente barna på SFO. Konstant underskudd på søvn, men tar igjen noe i helgene fordi barna heldigvis også er B-mennesker....

*Imponert*

Gjest catiki21
Skrevet

Men er du også glad i å være oppe sent? Jeg er glad i å sove lenge, men blir også trøtt om kvelden.

Jeg kan godt bli trøtt innimellom på kveldene også selv om jeg er et B-menneske. Det er fordi jeg innimellom må opp som et A-menneske for å gå på skolen. Da sovner jeg fort på kvelden de dagene jeg er oppe tidlig. Jeg er nok glad i å være oppe på kvelden ja, det er da jeg gjør det meste av studiearbeid som må gjøres;)! Så jeg er et B-menneske! Veldig godt å sove lenge om morgenen og være oppe litt "sent"!

Skrevet

Du bør kanskje legge deg litt tidligere...? 7,5 timers søvn er jo ikke nok for alle.

Godt poeng, men akk - så vanskelig :)

Skrevet

Godt poeng, men akk - så vanskelig :)

Hehe... :-)

Skrevet

Jeg er utpreget B-menneske. Trøtt om morgenen uansett hvor mye/lite søvn jeg har fått, og kvikner til mot kvelden uansett.

Allikevel går det greit å omstille seg mens man har helt små barn. Og så er det bare å krysse fingrene for at de også er B-mennesker. Foreløpig ser det lyst ut. :o)

Mannen i huset er ingen av delene - han er ikke trøtt verken om morgenen eller kvelden, og trenger forbløffende lite søvn.

Skrevet

Et AB-menneske altså. :-)

Hehe, ja noe sånt. Det hørtes fint ut:-)

Skrevet

Jeg er utpreget B-menneske. Trøtt om morgenen uansett hvor mye/lite søvn jeg har fått, og kvikner til mot kvelden uansett.

Allikevel går det greit å omstille seg mens man har helt små barn. Og så er det bare å krysse fingrene for at de også er B-mennesker. Foreløpig ser det lyst ut. :o)

Mannen i huset er ingen av delene - han er ikke trøtt verken om morgenen eller kvelden, og trenger forbløffende lite søvn.

"Allikevel går det greit å omstille seg mens man har helt små barn. Og så er det bare å krysse fingrene for at de også er B-mennesker. Foreløpig ser det lyst ut. :o)"

Hehe... :-)

Det høres greit ut å trenge så lite søvn som mannen din...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...