Sofline Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Skrevet 16. januar 2007 Jeg er B-menneske deluxe. Skulle ønske jeg var A-menneske så jeg fikk litt mer ut av dagen. Det er en av grunnene til at jeg prøver å bli litt mer A-menneske. 0 Siter
Sofline Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Skrevet 16. januar 2007 Jeg har gått mer og mer over fra B til A. Er veldig trøtt om kvelden. Sovnet til nytt på nytt på fredagen.... :-/ Oi, det var tidlig. :-) 0 Siter
Sofline Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Skrevet 16. januar 2007 Jeg er et veldig B-menneske. Jeg får aldri sove før kl 3 på natta selv om jeg er dødstrøtt. Jeg bare ligge å vrir meg om jeg legger meg kl 24. Ofte må jeg stå opp kl 05:45 og da legger jeg meg når jeg kommer hjem kl 16, står opp rundt 19 og legger meg igjen kl 02. Da går dagene rundt. Andre dager tvinger jeg meg i seng rundt 03 (helst vil jeg være oppe til 05) og står opp rundt 12 om jeg er fornuftig. Jeg forsover meg aldri og kommer alltid tidsnok likevel. Det er litt av en døgnrytme. :-) 0 Siter
Sofline Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Skrevet 16. januar 2007 B. Om jeg klarer å dra meg opp 8 på morgenen eller sover til 13-14, har ingen betydning for når jeg sovner på kvelden. Sovner ikke før etter 0300 uansett om jeg legger med tidlig og sover helst over 12 timer. Døgnet passer ikke meg! Og det er SLITSOMT! Prata akkurat med en B-kompis om hvor fantastisk deilig og lettvindt det hadde vært å være A-msk. Huff, det høres slitsomt ut. Jeg klarer fint å sovne om kvelden hvis jeg står tidlig opp. 0 Siter
Sofline Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Skrevet 16. januar 2007 Jeg er B menneske.. Du tilhører flertallet her... 0 Siter
Sofline Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Skrevet 16. januar 2007 [quote name=Angelica )' timestamp='1168960768' post='3479082] B Elsker å sitte lenge oppe om kveldene og sove lenge på mårran Sove lenge om morgenen er deilig... selv om jeg blir litt uggen av det. :-) 0 Siter
Gjest Princess Peach Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Sant nok. Jeg mener at så lenge man holder avtaler og kommer presis er det ikke latskap og sove avogtil. Men i slike tilfeller jeg er vant med skippes husarbeid, jobben, skolen, avtaler, brøyte/strø veier osv til fordel for å "porke og sove". DET er det jeg mener er latskap ;-) "Men i slike tilfeller jeg er vant med skippes husarbeid, jobben, skolen, avtaler, brøyte/strø veier osv til fordel for å "porke og sove"." Da er man ikke B-menneske, da er man gorre lat! Selv om jeg er oppe hele natta, har jeg ofte mye mer energi utover kvelden, og kan fint finne på å vaske klær, tørke støv, vaske gulv etc. Så kan jeg heller sove om dagen når jeg er trøtt. 0 Siter
nypa Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Oi, det var tidlig. :-) Ja huff, har blitt ei kjedelig kjærring.... TV er som sovemedisin på meg. Trenger nok masse søvn jeg, men er strålende blid om mårran ;o) 0 Siter
Gjest AveM Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Jeg er B-menneske, og det ser jaggu ut til at barna også er det Jeg sitter ofte lenge oppe selv om jeg må tidlig opp dagen etter. Det er verdt det, og jeg klarer meg med mindre søvn enn før. Jeg liker å ha litt tid for meg selv når alle de andre er i seng. Søndagene tar jeg igjen alt det tapte, da sover jeg leenge! 0 Siter
Gemini Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Jeg er B-menneske, og det ser jaggu ut til at barna også er det Jeg sitter ofte lenge oppe selv om jeg må tidlig opp dagen etter. Det er verdt det, og jeg klarer meg med mindre søvn enn før. Jeg liker å ha litt tid for meg selv når alle de andre er i seng. Søndagene tar jeg igjen alt det tapte, da sover jeg leenge! Jeg er alltid glad for å høre om b-menneske-foreldre som får b-menneske-barn *krysser fingre og tær for at jeg er like heldig* 0 Siter
Gjest AveM Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Jeg er alltid glad for å høre om b-menneske-foreldre som får b-menneske-barn *krysser fingre og tær for at jeg er like heldig* Sønnen min vinglet lenge mellom A og B, men nå har jeg fått han på riktig side *Krysser fingrene for at du også får B-menneskesmåttiser* 0 Siter
Gemini Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Sønnen min vinglet lenge mellom A og B, men nå har jeg fått han på riktig side *Krysser fingrene for at du også får B-menneskesmåttiser* Det burde jo nesten være bytterett på a-menneskebabyer for b-menneske-foreldre 0 Siter
Sofline Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Skrevet 16. januar 2007 Jeg er B-menneske, og det ser jaggu ut til at barna også er det Jeg sitter ofte lenge oppe selv om jeg må tidlig opp dagen etter. Det er verdt det, og jeg klarer meg med mindre søvn enn før. Jeg liker å ha litt tid for meg selv når alle de andre er i seng. Søndagene tar jeg igjen alt det tapte, da sover jeg leenge! Skulle ønske jeg også ikke trengte så mye søvn. 0 Siter
Gjest AveM Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Det burde jo nesten være bytterett på a-menneskebabyer for b-menneske-foreldre Av og til har jeg fantasert om hvor fint det ville vært hvis hvert barn kom ut med fjernkontroll. Av og på knapp, volum, kanalskifte osv 0 Siter
Gemini Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Av og til har jeg fantasert om hvor fint det ville vært hvis hvert barn kom ut med fjernkontroll. Av og på knapp, volum, kanalskifte osv Oi, gjør de ikke det altså? Huff, hva har jeg begitt meg ut på? ;-) 0 Siter
Dorthe Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Jeg også pleier si jeg er Å-menneske. Artig at også andre bruker uttrykket. :-) Kanskje det bare er du og jeg som bruker det ;o) 0 Siter
Gemini Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Kanskje det bare er du og jeg som bruker det ;o) Neida, jeg har også ofte brukt begrepet Å-menneske. Men det er så mange som synes det er rart, så jeg har gått over til stanard b-menneske-begrepet. 0 Siter
morsan Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Jeg er utpreget B-menneske. Trøtt om morgenen uansett hvor mye/lite søvn jeg har fått, og kvikner til mot kvelden uansett. Allikevel går det greit å omstille seg mens man har helt små barn. Og så er det bare å krysse fingrene for at de også er B-mennesker. Foreløpig ser det lyst ut. ) Mannen i huset er ingen av delene - han er ikke trøtt verken om morgenen eller kvelden, og trenger forbløffende lite søvn. _Jeg_ er som deg: B-menneske som kvikner til utpå kvelden uansett hvor trøtt jeg var litt tidligere...;-) Heldigvis har sønnen blitt b-menneske etterhvert som han har blitt stor:-D Men _mannen i huset_ er helt motsatt av din: Tidlig i seng og sent opp neste morgen! :-) Av og til lurer jeg på om de eneste gangene han skynder seg er når han skal skynde seg å sove! ;-) 0 Siter
morsan Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Kanskje det bare er du og jeg som bruker det ;o) Jeg har ikke hørt noen bruke uttrykket "Å-menneske" i søvn-relasjoner. Men jeg har hørt en som omtalte ei anna dame at hun "hadde visstnok Å i BH!" ;-) 0 Siter
Dorthe Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Neida, jeg har også ofte brukt begrepet Å-menneske. Men det er så mange som synes det er rart, så jeg har gått over til stanard b-menneske-begrepet. Skal se vi er mange ) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.