Gå til innhold

Sykemelding og redusert stilling+vikarjobbing

Anbefalte innlegg

Gjest Må kanskje ut i sykemelding
Skrevet

Jeg jobber 60% stilling med 3- månederskontrakter. I tillegg har jeg siden juni jobbet 40 % som vikar på samme arbeidssted. Dette har jeg ikke skriftlig avtale på, men muntlig med min avdelingsleder. Dette gjelder for ca 1 mnd av gangen fordi ei på min avd. blir sykemeldt for så lang tid av gangen.

Jeg sliter nå med en del plager og lurer på om jeg må gå til det skrittet å sykemelde meg helt eller delvis. Det jeg da lurer på er hvilke rettigheter jeg har i forhold til sykepenger. Kontrakten min på 60%stillingen går ut mars, avtalen om ekstravaktene gjelder ut denne måneden.

Skrevet

Jeg er ikke sikker altså - men jeg tror du bare har rett for sykepenger for den faste stillingen frem til kontrakten utløper, og for ekstrajobbingen som allerede er avtalt, altså ut måneden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...