Gjest caramelll Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Jeg har aldri hatt lyst til å jobbe på sykehus eller sykehjem/gamlehjem som sykepleier - men lurer allikevel på å gå sykepleier for å deretter videreutdanne meg til psykiater. Noen her som har erfaringer med den retningen? Jobbmuligheter, osv? Jeg er ikke noen institusjons-menneske, hater trange korridorer, tørr luft og ingen vinduer. Trives IKKE på sykehus. Hadde egentlig planer om å ta psykolog-utdanning, men nå råder noen meg til å bli psykiater istedenfor, fordi da vil jeg ha bedre forutsetninger for å kunne klare studiet, osv... Noen her med erfaringer, synspunkt?? 0 Siter
Gjest knarp Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 For å bli psykiater må du først være lege. 0 Siter
Gjest Pås Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Tror du må bli lege før du kan bli psykiatriker! mvh 0 Siter
Gjest caramelll Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Tror du må bli lege før du kan bli psykiatriker! mvh oj, jeg sa visst feil! Jeg mente psykiatrisk sykepleier! 0 Siter
Gjest mij Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Tror du må bli lege før du kan bli psykiatriker! mvh Hva er psykiatriker? 0 Siter
Gjest Pås Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Tror du må bli lege før du kan bli psykiatriker! mvh Heter det ikke det da? Har jeg skrevet feil? Godt mulig det, altså! mvh 0 Siter
Gjest Pås Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Hva er psykiatriker? Der svart jeg meg selv gitt... Vel, vel: Heter det ikke det da? Har jeg skrevet feil? Godt mulig det, altså! mvh 0 Siter
Sofline Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Der svart jeg meg selv gitt... Vel, vel: Heter det ikke det da? Har jeg skrevet feil? Godt mulig det, altså! mvh Psykiater, mener du nok. 0 Siter
Gjest Pås Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Psykiater, mener du nok. He-he, sikkert! Jeg tenkte at en spesialist i psykiatri må være en psykiatriker, men det er altså en psykiater! mvh 0 Siter
Gjest mij Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 He-he, sikkert! Jeg tenkte at en spesialist i psykiatri må være en psykiatriker, men det er altså en psykiater! mvh Er bare så morsomt når noen skal rette på andre, også skriver feil selv. Er ikke uskyldig jeg heller, altså ;-) 0 Siter
Sofline Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 He-he, sikkert! Jeg tenkte at en spesialist i psykiatri må være en psykiatriker, men det er altså en psykiater! mvh :-) 0 Siter
Gjest Pås Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Er bare så morsomt når noen skal rette på andre, også skriver feil selv. Er ikke uskyldig jeg heller, altså ;-) Går helt fint! :-) mvh 0 Siter
Puzen Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Du må huske at du har veldig lange praksiser i sykepleierutdanningen (10 uker + 8 uker + 10 uker + 8 uker + 10 uker) hvor du jobber tilnærmet full stilling på en praksisplass. I tillegg så må du jobbe 2 år etter sykepleierutdanningen før du kan søke på videreutdanningen. 0 Siter
Gjest caramelll Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Du må huske at du har veldig lange praksiser i sykepleierutdanningen (10 uker + 8 uker + 10 uker + 8 uker + 10 uker) hvor du jobber tilnærmet full stilling på en praksisplass. I tillegg så må du jobbe 2 år etter sykepleierutdanningen før du kan søke på videreutdanningen. Ja, der sa du noe...Og for meg som ikke kan fordra tanken på å jobbe på et sykehus er vel kanskje ikke dette ideelt... 0 Siter
Gjest korridortraveren Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Du må først ta sykepleierutdanningen med sykehuspraksis, sykehjem og det hele. Deretter må du skaffe deg to års yrkespraksis før du kan ha noe håp om å komme inn på videreutdanning. Du kan jo søke deg jobb innen psykiatrien rett etter endt grunnutdanning. 0 Siter
Puzen Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Ja, der sa du noe...Og for meg som ikke kan fordra tanken på å jobbe på et sykehus er vel kanskje ikke dette ideelt... Det er mange som ikke tenker over hvor stor del praksisene har i studiet når de søker, også får de seg et skikkelig sjokk. Jeg mener at dette studiet er for spesielt interesserte siden det er såpass knallharde praksiser. Ikke nok med at en går tilnærmet full stilling i praksis, men diverse arbeidskrav, rapporter, ukesplaner, logger, refleksjoner og enkelte ganger eksamensoppgaver kommer oppå det hele. 0 Siter
citygirl Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Hvis du ønsker å bli psykiater må du studere medisin - ikke sykepleie. Psykiater er en spesiallege. Du kan derimot studere til sykepleier og så videreutdanne deg til psykiatrisk sykepleier. Bare en oppklaring:-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.