Gå til innhold

Frustrert "abonnement"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så frustrert nå. Sien i somer har jeg mottatt bladet Digital Foto. Et blad jeg ikke kan huske jeg noensinne bestille. Dermed tenkte jeg på det som reklame. I september kom en regning. Jeg ringte og sa fra at jeg hadde ikke bestilt dette abonnementet, kunne de fikse så det ikke kom mer? Det skulle de. I desember: ny regning. Jeg prøver å ringe dem, men får beskjed om at mitt abonnement ikke eksisterer. Jeg sendte dem et brev, med en påminnelse om markedsføringens paragraf om å kreve betaling for produkter som ikke er bestilt. Nå har jeg fått ny regning der det står at inkasso er neste. Siden jeg ringte den første gangen har jeg ikke fått bladet, kun regningene for perioden da jeg fikk bladet. De vil ha 425 kroner. SKal jeg bare krype til korset? Har allerede meldt dem, anonymt, til forbrukerrådet. Det eneste alternativet jeg vet om, som står i motsetning til å betale regningen, er å klage det ordentlig inn til forbrukerombudet. Kan jeg gjøre både det og betale regningen? Hva tenker dere?

Skrevet

Betal for all del ikke regningen! Så lenge de ikke kan bevise at du har bestilt bladet tviler jeg på at de kan la det gå til inkasso.

Ta kontakt med forbrukerrådet igjen.

Skrevet

Betal for all del ikke regningen! Så lenge de ikke kan bevise at du har bestilt bladet tviler jeg på at de kan la det gå til inkasso.

Ta kontakt med forbrukerrådet igjen.

Det er bare det at alt dette gjør at jeg har begynt å tvile. Jeg kan virkelig ikke huske at jeg har bestilt det bladet, men så har jeg ikke all verdens hukommelse heller. Kan de fake bevis om en bestilling?

Skrevet

"Ingen bestilling – ingen betaling

- Dersom du ikke bestilt noe, plikter du selvsagt ikke å betale for den tilsendte varen. Det kan likevel være lurt å sende en beskjed til fakturaadressen og meddele at du ikke vil ha pakken eller betale for den. Be gjerne også avsenderen om å komme og hente pakken innen en rimelig frist, fordi du ikke vil påta deg å ta vare på den lenger, forteller seniorrådgiver Jon-Andreas Lange i Forbrukerrådet. Dersom det skulle oppstå en tvist, vil det være opp til selger å bevise at det er inngått en avtale med deg som kan danne grunnlag for et rettslig krav mot deg".

Skrevet

"Ingen bestilling – ingen betaling

- Dersom du ikke bestilt noe, plikter du selvsagt ikke å betale for den tilsendte varen. Det kan likevel være lurt å sende en beskjed til fakturaadressen og meddele at du ikke vil ha pakken eller betale for den. Be gjerne også avsenderen om å komme og hente pakken innen en rimelig frist, fordi du ikke vil påta deg å ta vare på den lenger, forteller seniorrådgiver Jon-Andreas Lange i Forbrukerrådet. Dersom det skulle oppstå en tvist, vil det være opp til selger å bevise at det er inngått en avtale med deg som kan danne grunnlag for et rettslig krav mot deg".

Jeg ringte dem nå. Jeg kunne sende alt tilbake. Problemet er at jeg trodde det var reklame og behandlet det deretter. Dermed er noen av bladene kastet. Kundeservice var veldig hyggelige nå. De kunne fortelle at bladet bestilt på nett, via en adresse jeg brukte for fem-seks år siden. En adresse som fortsatt er å finne i telefonboka, underlig nok. JEg må få fjernet den adressen fra telefonboka. Kundeservice-mannen sa at slikt var ulovlig, og at jeg kunne politi-anmelde det. Politiet kan finne ut hvem som har bestilt det, via ip-adresse.

Akkurat nå har jeg sendt mail til alle som kunne ha funnet på å bestille dette til meg. Om ingen av dem sier de har gjort det, vurderer jeg anmeldelse. Uansett: må virkelig få fjernet den infoen fra telefonkatalogen og få slettet tiscali-adressen min.

Gjest krev bevis
Skrevet

De må bevise at du har bestilt et abonnement på bladet før de kan sende regningen til inkasso. Jeg har selv jobbet med slike ting.

Skrevet

De må bevise at du har bestilt et abonnement på bladet før de kan sende regningen til inkasso. Jeg har selv jobbet med slike ting.

De kan bevise det. Jeg ringte og snakka med dem. Abonnentet ble bestilt 18 mai i fjor, på en epost-adresse jeg ikke har brukt på 4-5 år,og to flytninger (inkludert en til en annen by) unna. Mannen i kundeservice sa han sletta gjelda, og sa jeg kunne politianmelde saken for å finne ut hvem som har misbrukt min informasjon. Han har også svartelista epost-adressen som ble brukt. Jeg lurer VELDIG på hvem i all verden som har gjort dette og enda mer: HVORFOR??!!

Gjest krev bevis
Skrevet

De kan bevise det. Jeg ringte og snakka med dem. Abonnentet ble bestilt 18 mai i fjor, på en epost-adresse jeg ikke har brukt på 4-5 år,og to flytninger (inkludert en til en annen by) unna. Mannen i kundeservice sa han sletta gjelda, og sa jeg kunne politianmelde saken for å finne ut hvem som har misbrukt min informasjon. Han har også svartelista epost-adressen som ble brukt. Jeg lurer VELDIG på hvem i all verden som har gjort dette og enda mer: HVORFOR??!!

Oj, godt du fikk oppklart det da! Sånt bør du politianmelde. Alt som blir gjort på data kan man jo finne ut av. Hvis du bare orker å styre med det.. Lykke til hvis du gjør det i hvert fall :)

Skrevet

Oj, godt du fikk oppklart det da! Sånt bør du politianmelde. Alt som blir gjort på data kan man jo finne ut av. Hvis du bare orker å styre med det.. Lykke til hvis du gjør det i hvert fall :)

Takk :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...