Gå til innhold

Litt sjokkert over sexprogram på NRK!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta var i skolealder når folk reagerte, og grunnen for at de reagerte var at problemet ble verre og verre.

Det er ikke miljø for å angi folk med bek.meldinger her vi bor, og ingen ville plage foreldrene med å blande seg.

Mora var visst like utagerende som jenta (uten at det har noe med saken å gjøre), derfor kan det hende de hadde et fritt forhold til sånt der i går´n, hva vet jeg?

Helt enig i at det ikke er riktig å fryse ut noen, men jeg lurer på hva du hadde gjort om du hadde en datter selv? prøv å sett deg inn i situasjonen.

Argh... egentlig hadde jeg tenkt til å svare på dette, men det gjør meg så forbanna at jeg klarer ikke å formulere meg...

Jeg hadde skammet meg om jeg var en med så dårlige unnskyldninger som deg...!

• Svar 68
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

7

• carma

7

• morsan

2

• ShitDiddelyDo

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det var kanskje mest det denne psykologen uttalte som jeg siktet til, ikke selve programmet.

Var han med i programmet da?

Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1168960366' post='3479074]

For det første synes jeg det er helt feil å kalle det et sexprogram. Det handlet om barn og seksualitet.

Og for det andre håper jeg dette er ett tulleinnlegg

Dette er bunn seriøst, hvorfor skulle det ikke være det?

Jeg synes enkelte ekspertuttalelser er helt på trynet, men du mener at du er enig i alt den omtalte psykologen skriver?

Er det bare jeg som er helt på jordet? *litt feedback pliiiz*

Skrevet

Var han med i programmet da?

Jeg er ikke helt sikker på om han var med i programmet egentlig, men det står sikkert i artikkelen i vg.

Han uttalte seg iallefall i forbindelse (på bakgrunn av) dette programmet.

Skrevet

Jenta var i skolealder når folk reagerte, og grunnen for at de reagerte var at problemet ble verre og verre.

Det er ikke miljø for å angi folk med bek.meldinger her vi bor, og ingen ville plage foreldrene med å blande seg.

Mora var visst like utagerende som jenta (uten at det har noe med saken å gjøre), derfor kan det hende de hadde et fritt forhold til sånt der i går´n, hva vet jeg?

Helt enig i at det ikke er riktig å fryse ut noen, men jeg lurer på hva du hadde gjort om du hadde en datter selv? prøv å sett deg inn i situasjonen.

Jeg så ikke programmet på tv, så jg kan ikke si om jeg ble sjokkert. Det som jeg blir sjokkert over er deg. Er du ekte eller er du ute for å skape krangel/liv her?

Skrevet

Jeg synes enkelte ekspertuttalelser er helt på trynet, men du mener at du er enig i alt den omtalte psykologen skriver?

Du har fått endel feedback i denne tråden, da.. Det bør jo kanskje gi deg en liten pekepin? :-)

Skrevet

Du virker litt på jordet, ja...

Skrevet

Argh... egentlig hadde jeg tenkt til å svare på dette, men det gjør meg så forbanna at jeg klarer ikke å formulere meg...

Jeg hadde skammet meg om jeg var en med så dårlige unnskyldninger som deg...!

Men det rare er at det ganske sikkert er nettopp sånne som deg som reagerer med å advare egen datter mot en slik jente. Bare vent til du eventuelt havner i en slik situasjon.

Alle de som reagerte var så skikkelige og korrekte mennesker som alltid skulle gjøre det riktige. Men når det kom til stykket...

Si meg da, hva gjør man når det ikke nytter å snakke med en slik jente, og det holder på i årevis?

Går du da til angiveri og risikerer uvennskap med disse foreldrene?

Hadde du hatt guts til å snakke ansikt til ansikt om et slikt problem med hvem det måtte være?

Lett å svare ja på dol, men virkeligheten er ikke alltid like lettvint.

Skrevet

Du har fått endel feedback i denne tråden, da.. Det bør jo kanskje gi deg en liten pekepin? :-)

eller kanskje pekepinn? ;o)

Positiv F.B. takk ;)

Skrevet

eller kanskje pekepinn? ;o)

Positiv F.B. takk ;)

Øh... du vil bare ha svar fra de som er enig med deg?

Skrevet

Øh... du vil bare ha svar fra de som er enig med deg?

Hehe ;)

Litt enighet iallefall, istedet for regelrett slakting!

Skjønner jeg har kasta inn en brannfakkel nå.

Skrevet

Men det rare er at det ganske sikkert er nettopp sånne som deg som reagerer med å advare egen datter mot en slik jente. Bare vent til du eventuelt havner i en slik situasjon.

Alle de som reagerte var så skikkelige og korrekte mennesker som alltid skulle gjøre det riktige. Men når det kom til stykket...

Si meg da, hva gjør man når det ikke nytter å snakke med en slik jente, og det holder på i årevis?

Går du da til angiveri og risikerer uvennskap med disse foreldrene?

Hadde du hatt guts til å snakke ansikt til ansikt om et slikt problem med hvem det måtte være?

Lett å svare ja på dol, men virkeligheten er ikke alltid like lettvint.

Hvordan er en "sånn som meg", og hvordan vet du at jeg ikke alt har vært i en lignende situasjon?

Jeg har selv meldt en nabo til barnevernet etter at jeg skjønte at barna ble dårlig behandlet der.

Og når du snakker om "en slik jente" så sier det meg ganske mye om dine fordommer og hvor lite forståelse du har for at et barn ikke nødvendigvis blir sånn av seg selv!

Hvis et barn blir misbrukt og utagerer pga det så vil du altså heller be barnet om å ta seg sammen enn å "plage foreldrene med det"?

Skrevet

Hehe ;)

Du ber om feedback og lurer på om du er på jordet men vil altså ikke ta til etterretning de svarene du får i denne tråden...

Jaja... :-)

Skrevet

Så du programmet egentlig? Eller har du bare lest en omtale av programmet i VG. Det virker som det er det siste som er tilfellet, og da synes jeg du skal la være å uttale deg.

Det var ingen i programmet som snakket om å pådytte barna sexleker. Og ja, Langfeldt var med i programmet. Det de sa var at hvis barna får leke uforstyrret vil de leke sex-leker av seg selv og at voksne bør respektere det.

Skrevet

Hun var vel større enn barnehagealder da flere foreldre ba barna være litt på vakt mot henne ja, og noen sa vel at de helst så at ungene var sammen med andre.

De var redde for at egne barn skulle få samme dårlige rykte. Er det så rart? tror du dt er lett å ta opp slike ting med andre foreldre?

Det er helt sikkert ikke enkelt å ta opp slike ting med andre foreldre, det tviler jeg ikke på.

Men hun var et barn! Som voksen har man et ansvar.

Dersom jenta hadde blitt misbrukt, så er det jo helt vanlig å utagere med slike leker, og det forundrer meg hvis ingen tenkte i de baner og prøvde å gjøre noe for jenta.

Å oppfordre barn til å holde seg unna jenta, gjorde neppe saken bedre for henne.

Skrevet

Du ber om feedback og lurer på om du er på jordet men vil altså ikke ta til etterretning de svarene du får i denne tråden...

Jaja... :-)

;-)

plystrer og kikker laaaaangt opp i lufta!

Skrevet

Hvordan er en "sånn som meg", og hvordan vet du at jeg ikke alt har vært i en lignende situasjon?

Jeg har selv meldt en nabo til barnevernet etter at jeg skjønte at barna ble dårlig behandlet der.

Og når du snakker om "en slik jente" så sier det meg ganske mye om dine fordommer og hvor lite forståelse du har for at et barn ikke nødvendigvis blir sånn av seg selv!

Hvis et barn blir misbrukt og utagerer pga det så vil du altså heller be barnet om å ta seg sammen enn å "plage foreldrene med det"?

Foreldrene bør kanskje kunna ta signalene og ordne opp i dette selv i en slik case, de har øyne og ører.

Men ifølge psykologen er dette normal oppførsel, jeg tror bare jenta aldri har fått korrigering.

Og korrigering over hva som er rett og galt mener jeg de skal ha, men det er nå min mening.

Som mor ville jeg ikke ønsket å ha slike tilstander som psykologen i vg og tv-programmet synes er greit.

Vi får alle oppdra unga sånn som vi selv synes er best.

Skrevet

Har lest hele tråden nå, og det jeg er mest sjokkert over er deg og din holdning til jenta. Det tyter egoisme og fordommer ut av det du skriver.

Når det gjelder programmet ble jeg ikke direkte sjokkert, men gjorde meg noen taker. Tenker først og fremst på barnehagen som hadde satt barns seksualitet på dagsorden. Jeg syns det er veldig viktig å snakke med barn om sexualitet, befrukting og lyst. I tillegg må man aldri gi barn skyldfølelse for å utforske sin seksualitet. Samtidig tror jeg at det er viktig å bevare noe av mystikken fo barna, la de få finne ut litt på egen hånd. Å oppfordre til rumpelek i barnehagen tror jeg ikke er nødvendig, men driver de en slik lek og blir avslørt må de ikke bli irettesatt eller få følelsen av at det er galt. Barn bør i tillegg få en forståelse av at sex bør være privat og at det ikke passer seg å utforske hverandres kjønsorganer til en hver tid og på et hvert sted.

Avslutningsvis vil jeg nevne at jeg tror det kun er Trond Viggo Torgersen som kan si på TV at datteren har brukt penisen hans som mikrofon i dusjen, uten at han bli lynsjet.

Skrevet

Har lest hele tråden nå, og det jeg er mest sjokkert over er deg og din holdning til jenta. Det tyter egoisme og fordommer ut av det du skriver.

Når det gjelder programmet ble jeg ikke direkte sjokkert, men gjorde meg noen taker. Tenker først og fremst på barnehagen som hadde satt barns seksualitet på dagsorden. Jeg syns det er veldig viktig å snakke med barn om sexualitet, befrukting og lyst. I tillegg må man aldri gi barn skyldfølelse for å utforske sin seksualitet. Samtidig tror jeg at det er viktig å bevare noe av mystikken fo barna, la de få finne ut litt på egen hånd. Å oppfordre til rumpelek i barnehagen tror jeg ikke er nødvendig, men driver de en slik lek og blir avslørt må de ikke bli irettesatt eller få følelsen av at det er galt. Barn bør i tillegg få en forståelse av at sex bør være privat og at det ikke passer seg å utforske hverandres kjønsorganer til en hver tid og på et hvert sted.

Avslutningsvis vil jeg nevne at jeg tror det kun er Trond Viggo Torgersen som kan si på TV at datteren har brukt penisen hans som mikrofon i dusjen, uten at han bli lynsjet.

Enig i at det bør være privat, og jeg synes klærne skal beholdes på i barnehagen. Det finnes grenser!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hehe ;)

Brannfakkel?

Du framstår som en motbydelig person. Det er det folk reagerer på. Ikke på noen brannfakkel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...