Gå til innhold

Litt sjokkert over sexprogram på NRK!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er bare et troll :)

Nei, jeg er ikke noe troll nei, det kan dol bekrefte.

Blir jeg kalt for et troll bare fordi jeg ikke er enige med damegjengen her?

Jeg hadde aldri tatt opp dette om jeg visste det ville skape så store reaksjoner.

Ok å diskutere, ikke ok når diskusjonen blir så opphetet som dette.

• Svar 68
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

7

• carma

7

• morsan

2

• ShitDiddelyDo

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Persille
Skrevet

Oi så flott da, du er altså talsmann(unnskyld:kvinne) for alle andre?

Det rare er da, at slike alle andre, oppegående damer som deg er den første til å beskytte sine egne døtre mot "slike" jenter jeg nevner om dere var i den situasjon jeg nevner.

Du vet det ikke før du er der skjønner du. Jeg har heller ikke nevnt alle detaljene i den saken jeg omtaler, det kan jeg ikke gjøre av fare for at noen skal kjenne igjen personen det gjelder.

Men mange folk som kjente jenta godt kunne omtrent garantere at hun ikke var misbrukt, hun var bare sånn i oppførselen. Ikke var hun stakkarslig og liten heller, men storvokst, frampå og pågående.

Ja, jeg holdt egne barn langt unna henne, og det gjorde mange andre også, du ville gjort det samme.

Jeg tror ingen av oss har dårlig samvittighet for det, fordi denne jenta oppfordret andre barn til å oppføre seg som henne,enda hun ble tilsnakket og prøvd snakket fornuft til først.

Hun var også ganske stor da jeg ba ungene holde seg unna henne, ikke et lite barn som ikke visste hva hun drev med.

Så får dere lynsje meg da, dere som jeg vet ville gjort akkurat det samme i samme setting.

Alle fulgte strømmen her, for de hadde ikke annet valg til sist!

Jeg burde nok aldri tatt opp denne saken her på dette dameforumet fullt av hormoner *skylde meg selv* ;P

Til opplysning, jeg er ikke typen som oppfordrer unger til å fryse ut hverandre, heller tvert imot!

I denne saken kan jeg godt være det, ja.

Ingen voksne ved sine fulle fem oppfordrer barn til å fryse ut andre barn. Ei heller setter ut rykter om dem.

Og - du kan vel ikke vite hva jeg hadde gjort? Så å si at jeg hadde gjort det samme selv er fullstendig feil!

Jeg VET hva jeg IKKE hadde gjort, og jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ikke hadde valgt samme løsning som deg.

Skrevet

I denne saken kan jeg godt være det, ja.

Ingen voksne ved sine fulle fem oppfordrer barn til å fryse ut andre barn. Ei heller setter ut rykter om dem.

Og - du kan vel ikke vite hva jeg hadde gjort? Så å si at jeg hadde gjort det samme selv er fullstendig feil!

Jeg VET hva jeg IKKE hadde gjort, og jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ikke hadde valgt samme løsning som deg.

Utifra det lille jeg har skrevet her kan du nok svare slik, og jeg skal selvfølgelig ikke ta deg for det.

Men,,, det er MANGE momenter i saken som jeg ikke kan nevne her, og hadde du visst alt dette ville ditt standpunkt sannsynligvis vært mere likt mitt.

Jeg skriver _sannsynligvis_ utifra mine personlige vurderinger, og utifra hvordan jeg har sett at 99% av alle foreldre her i kommunen har reagert. Alle slags forskjellige foreldre.

Men jeg kan selvsagt ikke _påstå_ noe som helst når det gjelder deg, jeg kjenner deg ikke. Beklager min tidligere påståelighet, trekkes herved tilbake *swupp*

Skrevet

Nei, jeg er ikke noe troll nei, det kan dol bekrefte.

Blir jeg kalt for et troll bare fordi jeg ikke er enige med damegjengen her?

Jeg hadde aldri tatt opp dette om jeg visste det ville skape så store reaksjoner.

Ok å diskutere, ikke ok når diskusjonen blir så opphetet som dette.

Klart man tror det er tull, når du provoserer så veldig og legger opp til at vi skal syns det er helt bak mål det du sier.

Skrevet

Klart man tror det er tull, når du provoserer så veldig og legger opp til at vi skal syns det er helt bak mål det du sier.

Da konstaterer jeg bare at du og jeg (og noen andre) har forskjellige meninger, og det er helt okej det også. Men det er ikke nødvendig å hisse seg opp sånn fordet. :)

Jeg får bare tåle kruttet, og du får bare tåle at det finnes mennesker har andre meninger enn deg. Du må nok bare godta det, vi kan heldigvis ikke forandre hverandrer meninger. Tanken er fri.

Nå synes jeg vi avslutter denne diskusjonen, og ferdig med det!

Gjest Elextra
Skrevet

"Jeg synes det mest betenkelige er at du ser et program om barns seksualitet, og ikke er i stand til å skille den fra voksenseksualitet. Når du trekker inn voksenmoral, gruppesexbegrepet og slike ting, viser du at du med all mulig tydelighet at du kunne hatt godt av litt seksualundervisning selv som barn, så ville du klart å skille mellom slike ting."

Selvfølgelig er jeg istand til å skille, og jeg vet godt hva boka og de moderne psykologene osv sier (ikke dermed sagt at jeg er enig i alt).

Men satt ytterst, ytterst på spissen så finnes det dessverre barn som har medfødt hiv (arvet av foreldre med hiv) og misbrukte barn som har kjønnssykdommer, og dine barn har da like stor sannsynlighet for å bli smittet som det voksne i samme situasjon har.

Jeg ville ikke ha utsatt mitt barn for den lille sjansen.

Mener du forresten at jeg kan kalle meg for jomfru som tjueåring, om jeg "bare" lå med hele byen som 8-åring (gjerne ti i slengen..)? ;o)

Hvor går grensen for alt, aldersmessig og etisk?

Hvor går grensen for misbruk når et barn ikke har forutsetning for å vite hva et ja/nei innebærer?

Så det er ikke barnas forhold til seksualitet du er bekymret for, men at de skal bli smittet av hiv og kjønnssykdommer?

*rister på hodet*

Skrevet

Så det er ikke barnas forhold til seksualitet du er bekymret for, men at de skal bli smittet av hiv og kjønnssykdommer?

*rister på hodet*

Nei glem den da, for all del. Det var et ekstremt-satt-på-spissen-svar på et annet innlegg, tatt helt ut av sammenhengen når du presenterer det alene på denne måten.

Men jeg har avsluttet denne diskusjonen, så vi legger ballen død. Finn en annen tråd å kjekle i, jeg har allerede brukt alt for mye tid her. :/

Skrevet

Da konstaterer jeg bare at du og jeg (og noen andre) har forskjellige meninger, og det er helt okej det også. Men det er ikke nødvendig å hisse seg opp sånn fordet. :)

Jeg får bare tåle kruttet, og du får bare tåle at det finnes mennesker har andre meninger enn deg. Du må nok bare godta det, vi kan heldigvis ikke forandre hverandrer meninger. Tanken er fri.

Nå synes jeg vi avslutter denne diskusjonen, og ferdig med det!

Så det syns du? ;D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...