Gå til innhold

Føler meg kjørt over

Anbefalte innlegg

Gjest nå er det nok
Skrevet

Jeg føler meg helt enkelt kjørt over av familie og venner. Jeg har veldig lyst til å handle for min gammle bestemor, hjelpe tanten min i butikken hennes, låne bort sengen min til ei venninne, eller kjøre en annen venninne på jobb kl tolv på natten, men det må passe meg! De tar som regel kontakt kun når de trenger hjelp, og siden jeg nå hverken jobber og går skole, så er det en selvfølge at jeg stiller opp, gjerne på 15 min. varsel. Jeg har som regel lagt planer for dagen og det er ikke alltid jeg får anledning, men da skal vedkommende ha full info om hva jeg foretar meg siden jeg ikke kan. Sier jeg ifra, noe jeg har gjort noen få ganger, er det jeg som er vanskelig..

Mitt spørsmål er om noen vet om en eller annen side på nettet om tips og råd til hvordan jeg kan stå opp for meg selv.

Mvh

Gjest hallow ;o/
Skrevet

Si fra at du faktisk har en del å gjøre selv om du ikke har jobb eller studerer for tiden. Si rett ut at du gjerne vil være til hjelp, men at dere må avtale i god tid i forveien og at de må godta at det ikke alltid passer. Si at det er hyggelig å være til hjelp, men at du noen ganger må få prioritere avtaler og oppgaver du har for egen del. Lykke til. Det er ikke godt å føle seg utnyttet. Da er ikke gleden ved å hjelpe like stor.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...