Gå til innhold

Hva gjør jeg når jeg ikke kan hjelpe henne med leksene?

Anbefalte innlegg

Gjest olllanda
Skrevet

Ungdommen min sliter akkurat nå med matte og naturfag som har med koblinger ovs å gjøre. Hun spør meg om hjelp, men jeg må bare innrømme at jeg heller ikke forstår 10. klasse pensumet hun nå har. Kan jeg be skolen gi henne ekstra undervisning eller?

Skrevet

Du kan spørre skolen om hjelp.

Hvis de ikke har ressurser for å hjelpe, så kan det være et alternativ å prøve å få tak i en eldre student som kan dette stoffet, fx en matematikk-student. Du kan fx sette inn en annonse på aetat.no eller i avisen.

Skrevet

Det finnes masse godt støttemateriell på nett. Bare søk i vei på de standard skolesidene. SYns du skal ta kontakt med skolen for å høre hva dere sammen kan gjøre for å hjelpe henne videre. Kanskje det finnes et oppfriskningskurs for foreldre der du bor. Mange kommuner som har det.

Skrevet

Om du setter deg ned og leser gjennom eksemplene i boka for barnet, kan det hende at barnet forstår det (husker igjen hva læreren har sagt og gjort) selv om det fortsatt er litt gresk for deg.

Skrevet

Du kan kontakte læreren å be om innføring for å forstå, og for å hjelpe din 10 klassing.

Her hvor jeg bor så finnes det pensjonerte lærere som underviser/hjelper ungdomsskole elever. Spør om det finnes.

Eller du kan høre om hun kan få ekstra hjelp i studie timene. Ekstra grupper er også et godt tilbud de fleste skoler har tror jeg? (har ikke lest dine andre svar..)

Skrevet

Hvis du setter deg ned med bøkene hennes og studerer eksemplene, kan det være du forstår det allikevel. Jeg har ofte ting jeg ikke synes jeg skjønner, etter å ha tittet litt på eksempler så husker jeg ofte skolelærdommen.

Skrevet

Stakkars menneske, jeg skjønner deg godt jeg. Om jeg var deg ville jeg søkt på nettet etter en støttelærer noen timer i uka for henne (på www.finn.no har flere lagt ut søknader, men sjekk bakgrunnen deres og be om referanser).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...