Gå til innhold

Fjerning av mandler og polypper, hvor lenge hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ved operasjon/fjerning av polypper og mandler, hvor lenge regner man med å holde ungen hjemme fra skolen?

H*n skal opereres imorgen, regner med han er hjemme ihvertfall denne uken. (selvfølgelig) Men hva kan jeg regne med om neste uke?

Skrevet

Jo yngre de er ved operasjonen(ned til et par år gamle da), jo kjappere kommer de seg, ser ut til å være den generelle "regelen" for mandelfjerning. Vil tippe at ungen kan gå på skolen igjen på mandag om alt går greit. To av ungene tok mandlene da de var 3-4 årog de var i full vigør med det samme. Mannen min tok dem da han var 26 år og han var helt utslått i mange dager.

Gjest Pontiac
Skrevet

Min var litt sår i halsen i et par/tre dager, men ikke særlig nedstt allmenntilstand forøvrig.

Min tok digre polypper, mandler og satt inn dren i øra.

Neste uke og før det er nok barnet ditt i helt tipp topp stand :)

Skrevet

Min var litt sår i halsen i et par/tre dager, men ikke særlig nedstt allmenntilstand forøvrig.

Min tok digre polypper, mandler og satt inn dren i øra.

Neste uke og før det er nok barnet ditt i helt tipp topp stand :)

Da er det sikkert litt individuelt, for da samme poden tok nesepolypper for litt over et år siden så var han rimelig redusert i etpar/tre dager, og så var han stiv i nakken i over en uke..

Regnet med det var værre med mandlene.

Gjest Pontiac
Skrevet

Da er det sikkert litt individuelt, for da samme poden tok nesepolypper for litt over et år siden så var han rimelig redusert i etpar/tre dager, og så var han stiv i nakken i over en uke..

Regnet med det var værre med mandlene.

Det er som du sier helt sikkert individuellt, det er jo det som oftest.

Men jeg har aldri hørt at barn "skal" være redusert over lengre tid. Da har jeg heller hørt hva en annen sa her at dess yngre dess greiere.

margerita1365380476
Skrevet

Sønnen min på 7 fjernet mandlene og polyppene i høst. Fikk streng beskjed om å være hjemme fra skolen i minst 10 dager!

Han var i grei form etter 3 dager, men holdt ham hjemme i de 10 dagene.

Du har vel fått brosjyrer det står om operasjonen, og der står det 10-14 dager hjemme.

Skrevet

Snuppa var 2 år da hun tok mandlene og var i barnehagen etter 5 dager. Med tanke på infeksjonsfaen var det nok egentlig for tidlig, men det gikk helt fint.

Jeg tok mandlene i voksen alder og var sykemeldt i 15 dager, det hadde holdt med 2-3 dager mindre, men det var deilig da.

Skrevet

Snuppa var hjemme i 8 dager (inkl. operasjonsdagen) om jeg ikke husker feil. Det var først da ho begynte å spise.

Merkelig hvor plutselig ho var i toppform.

På operasjonsdagen + dagen etter drakk ho til sammen 1/2 glass vann. Tøft for en mor å se på 5-åring som gikk ned til 14 kilo......

Men ho gikk det fort opp igjen, og livet har vært mye enklere etterpå. Nå spiser ho normalt og har sluttet med "drøvtyggingen".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...