Gå til innhold

Brudd eller en sjangse til?

Anbefalte innlegg

fjellrypa1365380652

Dette blir nok litt langt,men evt svar betyr mye for meg!

Jeg og han (begge 30 år),vi møttes for godt over ett år siden.Han hadde da vært singel i 2 mnd etter et stygt brudd hvor han ble sveket av sin nåværende eks.

Vi ble forelsket raskt og ble et par.Vi ble veldig nært knyttet tidlig,da hans mor døde etter flere år med alvorlig sykdom,bare et par uker etter at vi møttes.

jeg er sykepleier og denne typen sykdom og sorg var mitt yrke,så jeg støttet han og familien så godt jeg kunne i tiden før og etter dødsfallet.De uttrykte alle sammen hvor takknemlige de var og de tok meg inn i familien med en stor varme,selv om de selv var under en stor påkjenning.Jeg og han var i sorg og forelsket samtidig.

To mnd etter at vi ble sammen begynte hans eks å kontakte han og han ble i tvil om hvem han burde satse på et liv sammen med.De møttes noen ganger og snakket endel på tlf,sendte mailer osv.Jeg var lei meg og redd for å miste han,men han valgte å være hos meg.Han forsto ikke selv hvorfor hun spøkte slik i hodet hans.Dette pågikk fram til sommerferien.

han hadde lovet meg å ikke ha mer kontakt med henne,da jeg sa jeg kom til å gå fra han.Men like etterpå oppdaget jeg at de hadde sendt hverandre mange mailer,og han sa han elsket henne og ikke meg og de kranglet om hvem som hadde skyleden for bruddet osv..jeg ble lei meg selv om jeg skjønte de drev et spill med hverandre.Jeg følte meg helt glemt i det hele og så ikke grunn til å være med en som ikke verdsatte meg høyere.Jeg pakket og skulle til å dra,men så pratet vi å han fikk en sjangse til.Denne har han tatt vare på å eksen er ikke noe problem lengre.

Han sa han var kjemperedd for å bli såret igjen.Men istedet for å åpne opp for meg,så hakket han på meg meget ofte.Om at jeg måtte slutte å røyke hvis jeg skulle være sammen med han og om at jeg burde trene mer for å gå ned i vekt å få en sunnere kropp.Jeg sluttet å røyke,da jeg så poenget med det selvfølgelig,men vekten er min sak så jeg trener når jeg har lyst.

Etter et par mnd sa jeg til han at om han ikke sluttet å hakke så orker jeg ikke være sammen med han.Jeg sa jeg ønsket fred og ro og positiv oppmerksomhet istedet for dette.Han skjerpet seg og vekt-hakkingen er ikke noe problem,vet han er fornøyd med meg.

Alt har roet seg etter dette og de siste to mnd har han vært en fin kjæreste og jeg ser at han virkelig prøver å gjøre det godt for oss.Han ga oss en ukes tur på SPA i julegave som vi da egentlig skulle på snart,han mente vi måtte ta en tur å pleie firholdet og satse på et godt år for oss i 2007.

Jeg gikk fra han for to dager siden,da jeg ikke hadde hatt lyst på sex på flere uker,og jeg følte at jeg hadde mistet mine kjæreste-følelser for han.I tillegg følte jeg at han ikke klarete å støtte meg da min far ble akutt alvorlig syk rett før jul.Jeg ble da veldig redd,men jeg opplevde at han var irritert fordi jeg konsentrerte meg om pappa og ikke han.I tilleg har det vært en konflikt på jobben siste mnd som har gått inn på meg,jeg føler at jeg ikke får støtte der heller.

Han er fryktelig lei seg,og vil gjøre hva som helst for at jeg skal komme tilbake.Han sier han har vært vanskelig fordi han har vært så redd for å bli såret,og han sier at han bryr seg om hva som skjer rundt meg,men mener jeg misforstår han og tror han er irritert uten at han er det.Han sier at det er meg han vil dele resten a livetmed,og at han ikke ser noen mening i at vi skal vær hver for oss å ikke være et par sammen.

jeg er nå så i tvil og vet ikke opp eller ned.Jeg vil tilbake men er redd jeg går tilbake til frustrasjonen.Vi fungerer bra sammen i fritidsaktiviteter og har de samme hobbyene vi deler i hverdagen,når vi gjør disse har vi det kjempebra.

Mine venner sier at han har behandlet meg så stygt at jeg aldri bør være sammen med han mer.Jeg prioriterte å være med han når han hadde kjærlighetssorg for en annen,og jeg ventet til han var klar for meg og nå elsker han meg og har vært seg selv det bevisst de siste to mnd. Jeg har satt meg selv så mye til side at jeg føler jeg har visnet litt.jeg vet at han aldri har villet såre meg,men å være med han i denne prosessen har kanskje kostet meg følelsene mine for han.

Jeg vil ha de tilbake og ha min fremtid med han,menda vil jeg ha det bra!

Hva skal jeg gjøre????????

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/262340-brudd-eller-en-sjangse-til/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest valmuen

Vanskelig å svare hva du skal gjøre. Men jeg har vært i hans situasjon.

Han er redd for å bli alene og har deg i "reserve". Sier ikke at han ikke er glad i deg.

At han hakker på deg betyr at du irriterer han. Jeg gjorde det mot min kjæreste også. Det var eksen jeg elsket og ville ha tilbake. Jeg var bare redd for å bli helt alene pg trengte noen hos meg når jeg var langt nede.

Kjæresten min orket etter en stund ikke all klagingen min på ham.

Forstod at han ikke orket mer.

Synes du skal treffe en som ikke akkurat har hatt et brudd. Da er det lett for at man blir sammen på feil premisser.

fjellrypa1365380652

Vanskelig å svare hva du skal gjøre. Men jeg har vært i hans situasjon.

Han er redd for å bli alene og har deg i "reserve". Sier ikke at han ikke er glad i deg.

At han hakker på deg betyr at du irriterer han. Jeg gjorde det mot min kjæreste også. Det var eksen jeg elsket og ville ha tilbake. Jeg var bare redd for å bli helt alene pg trengte noen hos meg når jeg var langt nede.

Kjæresten min orket etter en stund ikke all klagingen min på ham.

Forstod at han ikke orket mer.

Synes du skal treffe en som ikke akkurat har hatt et brudd. Da er det lett for at man blir sammen på feil premisser.

Tusen takk for svar og råd!

det du skrev er vi ferdige med,han bestemte seg for å kutte ut henne i sommer og sier at han aldri kunne tenke seg å bli sammen med henne igjen,det er meg han vil ha og det er meg han elsker.Han sier at han har lært mye og er skamfull over det som er skjedd tidligere.

Som sagt er det mitt behov for å være ealene en stund som har meldt seg,og jeg vet at han elsker meg,men vet ikke om jeg bli såret igjen likevel?

Gjest valmuen

Tusen takk for svar og råd!

det du skrev er vi ferdige med,han bestemte seg for å kutte ut henne i sommer og sier at han aldri kunne tenke seg å bli sammen med henne igjen,det er meg han vil ha og det er meg han elsker.Han sier at han har lært mye og er skamfull over det som er skjedd tidligere.

Som sagt er det mitt behov for å være ealene en stund som har meldt seg,og jeg vet at han elsker meg,men vet ikke om jeg bli såret igjen likevel?

Når kjæresten min sa han ikke orket mer overbeviste jeg ham om at jeg elsket ham, og jeg sa at jeg hadde glemt eksen.

Selv etter 4 år hadde jeg ikke glemt eksen.

Jeg prøvde å overbevise meg selv også om at jeg elsket kjæresten, for han var en mye bedre mann enn eksen min noen gang kommer til å bli.

Ikke sikkert din kjæreste er som meg (får man håpe)

Synes du skal være på vakt bare.

Ønsker deg lykke til!

Klem

fjellrypa1365380652

Når kjæresten min sa han ikke orket mer overbeviste jeg ham om at jeg elsket ham, og jeg sa at jeg hadde glemt eksen.

Selv etter 4 år hadde jeg ikke glemt eksen.

Jeg prøvde å overbevise meg selv også om at jeg elsket kjæresten, for han var en mye bedre mann enn eksen min noen gang kommer til å bli.

Ikke sikkert din kjæreste er som meg (får man håpe)

Synes du skal være på vakt bare.

Ønsker deg lykke til!

Klem

ja,det er ikke lett å stole på en som har såret før.Jeg er også redd for at han bare vil overbevise seg selv,men hvordan vet jeg forskjellen?

Er veldig takknemlig for svarene!

Gjest valmuen

ja,det er ikke lett å stole på en som har såret før.Jeg er også redd for at han bare vil overbevise seg selv,men hvordan vet jeg forskjellen?

Er veldig takknemlig for svarene!

Du merker det hvis han ofte er negativ til deg, gir deg ofte kritikk osv.

Er han glad når han ser deg?

Er han ofte opp og ned, sur på deg en dag og veldig glad i deg en annen dag?

Annonse

fjellrypa1365380652

Du merker det hvis han ofte er negativ til deg, gir deg ofte kritikk osv.

Er han glad når han ser deg?

Er han ofte opp og ned, sur på deg en dag og veldig glad i deg en annen dag?

Ja,det har vært tider hvor han har vært kritisk til meg ja,og hakket endel.Han sier det er pga mye krangling med faren på jobben,de har et firma sammen,og haner stadig lei seg for at det går utover meg.Men han er glad for å se meg ja og nå etter jeg dro så har han sendt mange meldinger og sier jeg må ta den tiden jeg trenger alene og at han respekterer at jeg trenger å være alene.

jeg har snakket med han om det med at han kan overbevise seg sjøl om det er meg han vil ha,men han sier at de siste månedene har han aldri vært i tvil om at det er meg han vil ha.Og det stemmer jo med det han har sagt før.

Vennene mine har vært veldig støttende til meg og de er glad for at jeg har flyttet ut,da de har hørt om mye av det som har skjedd tidligere.De blir kraftig sinna om jeg sier høyt at jeg ikke er sikker på hva jeg skal gjøre.

Hva er riktig å gjøre?

Tusen takk for svarene!

Gjest valmuen

Ja,det har vært tider hvor han har vært kritisk til meg ja,og hakket endel.Han sier det er pga mye krangling med faren på jobben,de har et firma sammen,og haner stadig lei seg for at det går utover meg.Men han er glad for å se meg ja og nå etter jeg dro så har han sendt mange meldinger og sier jeg må ta den tiden jeg trenger alene og at han respekterer at jeg trenger å være alene.

jeg har snakket med han om det med at han kan overbevise seg sjøl om det er meg han vil ha,men han sier at de siste månedene har han aldri vært i tvil om at det er meg han vil ha.Og det stemmer jo med det han har sagt før.

Vennene mine har vært veldig støttende til meg og de er glad for at jeg har flyttet ut,da de har hørt om mye av det som har skjedd tidligere.De blir kraftig sinna om jeg sier høyt at jeg ikke er sikker på hva jeg skal gjøre.

Hva er riktig å gjøre?

Tusen takk for svarene!

Vanskelig for meg å råde deg til noe. Vet hvordan det er å være glad i noen man er usikker på.

Når kjæresten min sa han måtte tenke over ting og han sa han ikke visste om han orket mer, la jeg meg på knærne for ham. Jeg sendte masse mld og sa jeg elsket ham over alt på jord.

Jeg var bare så redd for å bli alene.

Da han kom tilbake til meg var jeg ikke så interessert lenger. Når han lurte på hvorfor jeg var tankefull og sur, skyldte jeg på familieproblemer. Jeg grublet mye på om jeg gjorde det rette.

Jeg er glad han til slutt tok skrittet fullt ut og gikk fra meg.

Nå har han ei jente som elsker ham for den han er.

Jeg er sammen med en annen i redsel for å være alene....

Jeg kan ikke sitte her og si kjæresten din tenker som jeg gjorde. Ville bare fortelle deg min side av saken. Synes jeg selv er slem som holder på slik, men jeg har et problem med å være alene....

fjellrypa1365380652

Vanskelig for meg å råde deg til noe. Vet hvordan det er å være glad i noen man er usikker på.

Når kjæresten min sa han måtte tenke over ting og han sa han ikke visste om han orket mer, la jeg meg på knærne for ham. Jeg sendte masse mld og sa jeg elsket ham over alt på jord.

Jeg var bare så redd for å bli alene.

Da han kom tilbake til meg var jeg ikke så interessert lenger. Når han lurte på hvorfor jeg var tankefull og sur, skyldte jeg på familieproblemer. Jeg grublet mye på om jeg gjorde det rette.

Jeg er glad han til slutt tok skrittet fullt ut og gikk fra meg.

Nå har han ei jente som elsker ham for den han er.

Jeg er sammen med en annen i redsel for å være alene....

Jeg kan ikke sitte her og si kjæresten din tenker som jeg gjorde. Ville bare fortelle deg min side av saken. Synes jeg selv er slem som holder på slik, men jeg har et problem med å være alene....

Jeg troro det du forteller, kan beskrive han slik det var tidlig i forholdet,men jeg tror ikke det er slik nå.Men jeg må innrømme at jeg tenker over det du forteller,og jeg er glad for at du deler dime erfaringer.

Til det du gjør,så kan jeg si at det er veldig smertefult å være den delen av forholdet som satser alt,og som ender opp med skjegget i postkassen.Så du bør vel finne årsaken til at du ikke klarer å være alene å gjøre noe med det.

Men takk for dine synspunkt og tips,det er verdifult!

Gjest prex plutos

Jeg synes valmuen har mange gode poenger. Jeg vil bare tilføye at man skal høre på vennene sine. De ser noe som du ikke ser, og er de kritiske til din kjæreste er det vel noe i det. Vennnene dine vil deg ikke noe vondt, og de ser nok hva kjæresten din gjør mot deg.

fjellrypa1365380652

Jeg synes valmuen har mange gode poenger. Jeg vil bare tilføye at man skal høre på vennene sine. De ser noe som du ikke ser, og er de kritiske til din kjæreste er det vel noe i det. Vennnene dine vil deg ikke noe vondt, og de ser nok hva kjæresten din gjør mot deg.

Hei og takk for dine synspunkter!!

Jeg har møtt han idag og det føltes så godt og jeg savner han ordentlig..men så er det godt å være litt alene og,selv om jeg tenker på han hele tiden..Han vil at vi skal ta en ukes utenlandsreise for å være sammen bare vi to,det vil jeg gjerne fordi det har vi ikke prioritert tidligere..

Men merker at jeg er redd for å gjøre feil val nå,og er redd for at jeg ikke er åpen me meg selv i ene eller andre retningen...forvirrende..

Hei og takk for dine synspunkter!!

Jeg har møtt han idag og det føltes så godt og jeg savner han ordentlig..men så er det godt å være litt alene og,selv om jeg tenker på han hele tiden..Han vil at vi skal ta en ukes utenlandsreise for å være sammen bare vi to,det vil jeg gjerne fordi det har vi ikke prioritert tidligere..

Men merker at jeg er redd for å gjøre feil val nå,og er redd for at jeg ikke er åpen me meg selv i ene eller andre retningen...forvirrende..

Ta den tiden du trenger. Er han opriktig glad i deg, har han tid til å vente til du føler deg trygg.

En mann som hadde startet et forhold med å kritisere mitt utseendet og mine svake sider, ville ihverfall ikke jeg ha innledet et forhold til.

Når han attpåtil mailer sin x-kjæreste og sier at det er henne han egentlig er glad i, ja så skjønner jeg ikke hva du vil med denne mannen.

Og så kommer alt det andre i tillegg.

Dette lover ikke godt for fremtiden.

Hvor er selvrespekten din?

Annonse

fjellrypa1365380652

En mann som hadde startet et forhold med å kritisere mitt utseendet og mine svake sider, ville ihverfall ikke jeg ha innledet et forhold til.

Når han attpåtil mailer sin x-kjæreste og sier at det er henne han egentlig er glad i, ja så skjønner jeg ikke hva du vil med denne mannen.

Og så kommer alt det andre i tillegg.

Dette lover ikke godt for fremtiden.

Hvor er selvrespekten din?

takk for dine synspunkt!

Han har skjerpet seg som sagt,masse de siste mnd.Nå sier han at han vil at i skal gifte oss,han vil ringe min far og spørre om han kan få gifte seg med meg,fordi han har så lyst til at vi skal leve livet sammen og fri til meg for å bevise det.

Jeg bli jo veldig glad når han sier det,men jeg er fortsatt redd for at det skal gå tilbake til det vante etterhvert.

Ikveld var vi ute å spiste,og vi hadde det koselig.Han gir sine kjærlighetserklæringer og jeg vet ikke hva jeg skal si!jeg er i et vakum jeg ikke kommer ut av,jeg vil jo ikke miste han heller og er glad i han.Unaturlig å ikke følge med han hjem etter iddagen,men samtidig så føler jeg at jeg ikke kan siden jeg sier jeg trenger tid alene.Blir litt smårar av det her jeg...

takk for dine synspunkt!

Han har skjerpet seg som sagt,masse de siste mnd.Nå sier han at han vil at i skal gifte oss,han vil ringe min far og spørre om han kan få gifte seg med meg,fordi han har så lyst til at vi skal leve livet sammen og fri til meg for å bevise det.

Jeg bli jo veldig glad når han sier det,men jeg er fortsatt redd for at det skal gå tilbake til det vante etterhvert.

Ikveld var vi ute å spiste,og vi hadde det koselig.Han gir sine kjærlighetserklæringer og jeg vet ikke hva jeg skal si!jeg er i et vakum jeg ikke kommer ut av,jeg vil jo ikke miste han heller og er glad i han.Unaturlig å ikke følge med han hjem etter iddagen,men samtidig så føler jeg at jeg ikke kan siden jeg sier jeg trenger tid alene.Blir litt smårar av det her jeg...

Du skal ikke gifte deg før du er 100% sikker. Og det er ikke faren din han skal spørre, men deg. Kan ikke noe for det meg fikk dårlige følelser etter å ha lest innlegget ditt.

fjellrypa1365380652

Du skal ikke gifte deg før du er 100% sikker. Og det er ikke faren din han skal spørre, men deg. Kan ikke noe for det meg fikk dårlige følelser etter å ha lest innlegget ditt.

Å spørre faren til jenta om han kan fri til henne,er en gammel folkeskikk,som betyr at man rspekterer faren og familien,en gammel skikk det der sjø.

Men selvfølgelig kan jeg ikke gifte meg hvis jeg er usikker,men det er ingen annen mann jeg vil ha,det bruddet her har vært en vendepunkt etter et langt og vanskelig år i 2006.

Jeg måtte bryte opp for at vi skulle kunne få opp øynene og satse videre med nye ark.det er ennå gått kort tid,så vi har bestemt at vi skal ta en uke i syden nå,trekke oss unna og føle på forholdet vår.Jeg skal fortsette å bo alene en stund til.

takk for dine synspunkt!

Han spør om du vil gifte deg med ham fordi han vil rette opp alle fadesene han har gjort og fordi han vil bevise at han mener alvor?

Det høres ut som et dårlig tegn, spør du meg.

Og han skal selvsagt ikke spørre faren din om lov.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...