Gjest dsfgbvn Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Er det manger nordmenn som har tippoldeforeldre som har vært adelige ? 0 Siter
Gjest Må nok være anonym nå ja... Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Jeg har faktisk blått blod. Min tipp,tipp,tipp olderfar var nemlig greven av jarlsberg. Det var han som eide skaugum før han gidde den i gave til kong haakon. (dette er ikke kødd). Jeg er jo da etterkommer av greven av jarlsberg og hushjelpen som han gjore gravid. Husker som liten fikk jeg beskjed av mormor til ikke gå å si det til folk,man kunne ikke gå å skryte av sånt mente hun ). 0 Siter
Sofline Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Så er de i såfall gamle, for aldelen ble avskaffet i Norge på begynnelsen av 1800-tallet. 0 Siter
Gjest ikke adelig Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Så er de i såfall gamle, for aldelen ble avskaffet i Norge på begynnelsen av 1800-tallet. ...og var heller aldri særlig stor... 0 Siter
Gjest voksenopplæring med rød penn Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Jeg har faktisk blått blod. Min tipp,tipp,tipp olderfar var nemlig greven av jarlsberg. Det var han som eide skaugum før han gidde den i gave til kong haakon. (dette er ikke kødd). Jeg er jo da etterkommer av greven av jarlsberg og hushjelpen som han gjore gravid. Husker som liten fikk jeg beskjed av mormor til ikke gå å si det til folk,man kunne ikke gå å skryte av sånt mente hun ). ...når du bruker "gidde" istedenfor ga/gav. Dessuten: Riktig preposisjon hadde vært "beskjed ... _om_", ikke "til", samt at det heter "gå og si". 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 ...når du bruker "gidde" istedenfor ga/gav. Dessuten: Riktig preposisjon hadde vært "beskjed ... _om_", ikke "til", samt at det heter "gå og si". Men du er jo også anonym. Må du være det siden du retter med rød penn? 0 Siter
Gjest Må nok være anonym nå ja... Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 ...når du bruker "gidde" istedenfor ga/gav. Dessuten: Riktig preposisjon hadde vært "beskjed ... _om_", ikke "til", samt at det heter "gå og si". Sorry for at jeg ikke skrev det riktig,men du skjønte hva jeg mente,eller??? 0 Siter
Deanna Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Alle jeg kjenner som driver med slektsforskning finner ut at de har en eller annen adelig slektning eller noe sånt. Jeg kjenner en mann som opprinnelig er fra pakistan som har "funnet" ut at han er slekt i direkte linje med muhammed. hehe.. 0 Siter
AAA Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 En fetter av min mor som driver med slektsforskning har funnet ut at vi stammer fra Harald Hårfagre. Jaja, fint det. Kanskje det kvalifiserer til lønnstillegg eller noe sånt? ;-) 0 Siter
Sofline Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 En fetter av min mor som driver med slektsforskning har funnet ut at vi stammer fra Harald Hårfagre. Jaja, fint det. Kanskje det kvalifiserer til lønnstillegg eller noe sånt? ;-) Jeg lurer alltid på hvordan folk kan finne ut av det. For det finnes jo ingen opptegnelser av folk flest tilbake til den tiden. 0 Siter
Gjest voksenopplæring med rød penn Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Men du er jo også anonym. Må du være det siden du retter med rød penn? Det var mest en fleip fordi han/hun var så opptatt av å understreke viktigheten av å ikke "skryte" av sine flotte aner. Jeg retter vanligvis ikke på folk her inne. 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Det var mest en fleip fordi han/hun var så opptatt av å understreke viktigheten av å ikke "skryte" av sine flotte aner. Jeg retter vanligvis ikke på folk her inne. OK. Det ble bare litt feil at du påpekte at h*n var anonym, og så var du det selv. 0 Siter
Kalevala Skrevet 17. januar 2007 Skrevet 17. januar 2007 Her er en debatt om emnet fra Digitalarkivets forum. Det første innlegget ble skrevet i 2000, og det siste i desember 2006: http://da2.uib.no/cgi-win/WebDebatt.exe?slag=listinnlegg&debatt=brukar&temanr=1614&sok=h%E5rfagre&startnr=&antall=&spraak=&nr=3&antinnlegg=1#anker 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.