Gå til innhold

Adelsblod

Anbefalte innlegg

Gjest dsfgbvn
Skrevet

Er det manger nordmenn som har tippoldeforeldre som har vært adelige ?

Gjest Må nok være anonym nå ja...
Skrevet

Jeg har faktisk blått blod.

Min tipp,tipp,tipp olderfar var nemlig greven av jarlsberg.

Det var han som eide skaugum før han gidde den i gave til kong haakon. (dette er ikke kødd).

Jeg er jo da etterkommer av greven av jarlsberg og hushjelpen som han gjore gravid.

Husker som liten fikk jeg beskjed av mormor til ikke gå å si det til folk,man kunne ikke gå å skryte av sånt mente hun :o).

Skrevet

Så er de i såfall gamle, for aldelen ble avskaffet i Norge på begynnelsen av 1800-tallet.

Gjest ikke adelig
Skrevet

Så er de i såfall gamle, for aldelen ble avskaffet i Norge på begynnelsen av 1800-tallet.

...og var heller aldri særlig stor...

Gjest voksenopplæring med rød penn
Skrevet

Jeg har faktisk blått blod.

Min tipp,tipp,tipp olderfar var nemlig greven av jarlsberg.

Det var han som eide skaugum før han gidde den i gave til kong haakon. (dette er ikke kødd).

Jeg er jo da etterkommer av greven av jarlsberg og hushjelpen som han gjore gravid.

Husker som liten fikk jeg beskjed av mormor til ikke gå å si det til folk,man kunne ikke gå å skryte av sånt mente hun :o).

...når du bruker "gidde" istedenfor ga/gav. ;)

Dessuten: Riktig preposisjon hadde vært "beskjed ... _om_", ikke "til", samt at det heter "gå og si".

Gjest Shira12
Skrevet

Dessuten: Riktig preposisjon hadde vært "beskjed ... _om_", ikke "til", samt at det heter "gå og si".

Men du er jo også anonym. Må du være det siden du retter med rød penn?

Gjest Må nok være anonym nå ja...
Skrevet

Sorry for at jeg ikke skrev det riktig,men du skjønte hva jeg mente,eller???

Skrevet

Alle jeg kjenner som driver med slektsforskning finner ut at de har en eller annen adelig slektning eller noe sånt.

Jeg kjenner en mann som opprinnelig er fra pakistan som har "funnet" ut at han er slekt i direkte linje med muhammed.

hehe..

Skrevet

En fetter av min mor som driver med slektsforskning har funnet ut at vi stammer fra Harald Hårfagre. :)

Jaja, fint det. Kanskje det kvalifiserer til lønnstillegg eller noe sånt? ;-)

Skrevet

En fetter av min mor som driver med slektsforskning har funnet ut at vi stammer fra Harald Hårfagre. :)

Jaja, fint det. Kanskje det kvalifiserer til lønnstillegg eller noe sånt? ;-)

Jeg lurer alltid på hvordan folk kan finne ut av det. For det finnes jo ingen opptegnelser av folk flest tilbake til den tiden.

Gjest voksenopplæring med rød penn
Skrevet

Men du er jo også anonym. Må du være det siden du retter med rød penn?

Det var mest en fleip fordi han/hun var så opptatt av å understreke viktigheten av å ikke "skryte" av sine flotte aner.

Jeg retter vanligvis ikke på folk her inne.

Gjest Shira12
Skrevet

Det var mest en fleip fordi han/hun var så opptatt av å understreke viktigheten av å ikke "skryte" av sine flotte aner.

Jeg retter vanligvis ikke på folk her inne.

OK.

Det ble bare litt feil at du påpekte at h*n var anonym, og så var du det selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...